Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-03-23, 19:30
Medlem
klashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Kommer valet 2014 att stå mellan SD och SVP Undrar om TS idiotförklarar alla väljare eller är idiot alldeles av sig själv

Vare sig SD eller SVP kommer att få min röst. Jag hoppas att jag inte befinner mig i en minoritet av Sveriges befolkning totalt sett. Jag är dock osäker om vi snackar FB;s underutvecklade population

Jag är tacksam över att jag är så pass gammal idag, att jag slipper riskera att bli gammal när 90-talisterna tar över...
Undrar vem som är idioten här?

Frågan gäller ju de som tvekar inför valet...(ska jag rösta SD eller SvP) Tror du på allvar att denna tråd var ämnad för alla som får rösta 2014?

Samt är du ju själv medlem här, vilket kanske bekräftar det du själv skriver
Senast redigerad av klashback 2013-03-23 kl. 19:39.
Citera
2013-03-23, 23:26
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Kommer valet 2014 att stå mellan SD och SVP Undrar om TS idiotförklarar alla väljare eller är idiot alldeles av sig själv

Vare sig SD eller SVP kommer att få min röst. Jag hoppas att jag inte befinner mig i en minoritet av Sveriges befolkning totalt sett. Jag är dock osäker om vi snackar FB;s underutvecklade population

Jag är tacksam över att jag är så pass gammal idag, att jag slipper riskera att bli gammal när 90-talisterna tar över...
Du kanske inte har vaknat upp ännu, och kanske aldrig gör, och om du nu är så gammal så växte du ju förmodligen upp i ett svenskt homogent Sverige och har aldrig riktigt upplevt det förfärliga med massinvandring.
Citera
2013-03-24, 01:21
Medlem
Frågan är om SD kommer att tvinga på invandrarna folkdräkt istället för att skicka hem dem igen.

SVP verkar iaf fatta att folkgrupper inte ska blandas hur som helst.
Senast redigerad av Istidraj 2013-03-24 kl. 01:25.
Citera
2013-04-02, 21:34
Medlem
klashbacks avatar
Ang. SvP valfond

Insamlat: 114190 kr
Målet: 500000 kr

Nån som har koll på vad valsedlar kostar att ha vid varje röstningsställe vid ett val?
Citera
2013-04-02, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klashback
Nån som har koll på vad valsedlar kostar att ha vid varje röstningsställe vid ett val?
Jag bara gissar nu, men sannolikt är det väl så att själva valsedeln inte kostar särskilt mycket, utan den stora kostnaden ligger i att skicka ut dem. Det kan jag dock inte svara på 100%, så det är bättre att någon annan rättar mig där.
Citera
2013-04-03, 19:33
Medlem
loqus avatar
Jag är besviken på SD på många sätt. Om de inte kommer med någon imponerande offensiv snart så har de fått min första, enda, och sista röst. Det lutar mer och mer åt SvP, om det inte blir Miljöpartiet eller Centerpartiet förstås. En liten proaktiv fråga: Kommer det att finnas valsedlar, eller ska man skriva på en tom valsedel?
Citera
2013-04-03, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av loqu
Jag är besviken på SD på många sätt. Om de inte kommer med någon imponerande offensiv snart så har de fått min första, enda, och sista röst. Det lutar mer och mer åt SvP, om det inte blir Miljöpartiet eller Centerpartiet förstås. En liten proaktiv fråga: Kommer det att finnas valsedlar, eller ska man skriva på en tom valsedel?

Bortkastad röst. Om SvP kommer in i riksdagen så kommer dem inte heta Svenskarnas Parti. Snarare Somaliesvenskarnas Parti. Du förstår för att ett parti ska komma in i riksdagen så måste man ha en politisk mask. Det går inte bara "heila sig" fram i svensk politik. Man måste vara en ljugande listig räv för att få röster.

SD har haft samma politik sedan 2007 och har haft samma syn på invandringen sedan 2002 så jag kör på det helt enkelt.
Citera
2013-04-03, 20:10
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
SD har haft samma politik sedan 2007 och har haft samma syn på invandringen sedan 2002 så jag kör på det helt enkelt.

Att byta ut etnisk homogenitet mot öppen svenskhet är inte att ha samma politik.
Citera
2013-04-03, 20:24
Medlem
loqus avatar
Citat:
Bortkastad röst. Om SvP kommer in i riksdagen så kommer dem inte heta Svenskarnas Parti. Snarare Somaliesvenskarnas Parti. Du förstår för att ett parti ska komma in i riksdagen så måste man ha en politisk mask. Det går inte bara "heila sig" fram i svensk politik. Man måste vara en ljugande listig räv för att få röster.

Det är ingen "bortkastad röst", det tror jag andra har förklarat för dig. Kanske har du inte kapaciteten att förstå det dock.
Jag är besviken på SD för att de håller på att utesluter eller försöker få bort kompetenta personer i stället för att ta vara på deras engagemang. Jag är besviken på att SD svansar för diverse svenskfientlig media, som de inte alls borde tala med. Jag är besviken på SDs brist på agendasättande debatt. Jag förstår att det inte är lätt i deras situation, men jag vill se att de försöker mer. Att de inte kan åstadkomma så mycket rent konkret politiskt har jag viss förståelse för.
Senast redigerad av loqu 2013-04-03 kl. 21:21.
Citera
2013-04-03, 21:17
Bannlyst
Citat:
Återigen svagsint nonsens som du inte klarar av att belägga. De flesta jag pratar med uppskattar heder, mod, offervilja och ärlighet framför lismande, lögner och att tala med kluven tunga. Den politiska kunskap som du besitter får för övrigt med lätthet plats i en tablettask, så förslagsvis håller du käften i fortsättningen när vuxna pratar och lyssnar istället, så kanske du lär dig något för en gångs skull.

Citat:
Valsedlar kommer läggas ut på olika valkontor i den mån det är möjligt, dessa kan dock mycket väl kastas i soptunnan av diverse antirasistiska muppar. Säkrast kan därför vara att skriva på en tom lapp. Jag har också för mig att man har som mål att skicka ut SvP-valsedlar till alla hushåll.
Citera
2013-04-03, 21:26
Medlem
loqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
...
Valsedlar kommer läggas ut på olika valkontor i den mån det är möjligt, dessa kan dock mycket väl kastas i soptunnan av diverse antirasistiska muppar. Säkrast kan därför vara att skriva på en tom lapp. Jag har också för mig att man har som mål att skicka ut SvP-valsedlar till alla hushåll.
Får jag då rekommendera extratydlig information på SvP:s hemsida om hur man skriver korrekt på en tom valsedel. Jag misstänker att det kommer finnas en preferens att om möjligt tolka dessa valsedlar som ogiltiga av rösträknarna, eller vilka det nu är som kan göra den bedömningen.
Citera
2013-04-03, 21:40
Bannlyst
Citat:
Får jag då rekommendera extratydlig information på SvP:s hemsida om hur man skriver korrekt på en tom valsedel. Jag misstänker att det kommer finnas en preferens att om möjligt tolka dessa valsedlar som ogiltiga av rösträknarna, eller vilka det nu är som kan göra den bedömningen.
Det är ett mycket bra förslag som jag ska vidarebefordra. Naturligtvis ska vi ha en sådan "guide" eller vad man ska kalla det för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in