2013-06-06, 21:28
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
2be1|43795987]Nej, han företräder inte jordens muslimer. Jag som muslim vill inte förknippas med honom, jag har inte ens någon större lust att diskutera religion och jag fattar inte vad poängen är med att diskutera religion? Kan inte alla leva livet sida vid sida utan att hata? Måste vi tänka på vad någon annan har för åsikt? Vi lever här och nu och det är det som gäller. Släcker man en människans liv så kan man aldrig ta tillbaka det även om man skulle ångra sig. Där och då är inte här och nu och där och då vet vi inget om. Alla får tro vad de vill om där och då men varför mörda, skada och baktala varann? Jag följer tråden med jämna mellanrum och jag blir så arg på både IP&CO och ateisterna. Lägg ner tråden för fan.

Vi är på ett forum som behandlar religion och alla så vitt jag vet som deltar i tråden gör det självmant, där faller ditt påstående platt om att vi ska leva sida vid sida. Det är inte så att man jagar varann med järnrör ute i verkligheten. Det är just det vi mer eller mindre gör. Vi lever ju sida vid sida och snälla ta inte upp husby det hade helt andra orsaker än religiösa orsaker annars ser jag inte vad du vill komma fram till med att vi ska kunna leva sida vid sida? Gör vi inte det nu i verkligheten tycker du? Tro är en privatsak och det är ingen som pådyvlar någon annan religion i verkliga livet, och mig veterligen är det inte så i nåt land att religion pådyvlas någon mot deras vilja. Men du måste se skillnad på ett forum som handlar om religion och där alla deltar helt frivilligt och ens tro som privatsak som tillämpas i verkliga livet.

Citat:
Till IP, hur orkar du ens? Har du inget bättre för dig? Varför en sån lust och glädje till religion? Religionen är väl inte det viktigaste, det är väl ens tro som är en privatsak. Håller du inte mig?

Jag hinner gott och väl till mycket annat och det tär inte alls på krafterna att jag diskuterar religion på forumet jag finner det givande. Det är inte så att jag struntar i allt annat och tar Flashback förgivet och väljer det i första hand. När jag inte har så mycket för mig sitter jag vid datorn och även då är Flashback en del av de jag gör när jag sitter vi datorn jag brukar ha som sagt var 15 olika hemsidor framme och läser allt från nyheter på olika språk, skype och mycket mycket mer. Så jo jag orkar. Angående religion och tro som privatsak; se ovan.

Citat:
Sen läser jag att du spyr galla över Sverige och jag vill verkligen inte förknippas med dig. Du kanske hellre vill leva i ett sånt samhälle:

Känsliga tittare varans, har du ett svagt hjärta bör du inte titta:

http://www.youtube.com/watch?v=9MCwcBwNoLA
http://www.youtube.com/watch?v=6SlOSz3syKg
http://www.youtube.com/watch?v=A6HNNGZ5i_o

Det gör jag inte alls. Jag tillför det svenska samhället mycket mer än vad du och många andra på den här tråden gör och det är jag helt övertygad om. Nej, du är fri att förknippas med vad du vill, jag bryr mig inte om det. Men vad i hela fridens namn pratar du om? Vadå leva i ett sånt samhälle alla samhällen har gått igenom samma saker. Franska revolutionen, Berlinmuren, sovjetunionen och dess fall och mycket mycket mer. För bara drygt 70 år sen låg hela Europa som du så gärna hyllar i brand och det såg mycket värre ut i Europa än vad det visas på klippen som du skickade, så jag förstår inte vad du vill ha sagt med klippen. Läs lite om USA - Vietnam kriget och hur Amerikanerna behandlade Vietnameserna, jag är inte lika hjärtlös som du är och skickar inte såna klipp men om du får stånd av att se såna klipp kan du titta på hur Vietnameserna behandlades av amerikanerna. Sånt händer i krig och alla länder i världen har gått igenom samma process. Irak ser inte ut som det gjorde då klippet spelades in och Irak kommer inte se ut som det gör idag om 20 år, det kommer förändras till det bättre. Jag skyddar inte dessa klipp och regimen som hade makten men jag belyser bara att detta inte är nåt unikt och det har ingenting med religion att göra. Som du själv påpekade finns det politiska motiv.

Citat:
Jag säger absolut inte att dessa klipp ska förknippas med Islam. Det är politiskt motiverade men min poäng är IP att du verkar vara emot demokrati, yttrandefrihet, åsiktsfrihet OSV. dessa människors öde avgjorde på grund av att de yttrade sig och som uppfattades som negativt yttrande av en grupp människor som hade makt. Hur kan du ens prata om yttrandefrihet när detta hände ditt eget folk:

http://www.youtube.com/watch?v=nDgJmlpL1Jw
http://www.youtube.com/watch?v=DIeN0anJ1iA

Ge dig nu och istället för att spy galla kan du ge tillbaka nåt till det samhälle som låter dig leva ett fritt liv och som du sökt skydd hos.

Se ovan.

Citat:
Hur kan du leva med att säga åt en medmänniska att han hamnar i ett helvete som varar i evighet? Förstår du inte att du sårar andras känslor?

Du kan inte ha missat svaren på detta från de själva att de inte tar åt sig detta och de likställer det med att bli hotade av ett barn och dylikt. Och nej jag säger inte att någon människa ska brinna i helvetet detta har du fått helt bakom fotknölen. Jag säger bara att de som gör narr av Gud, änglarna, profeterna högmodigt och likgiltigt kommer inte att skonas från eldens straff och detta löfte återfinns i föregående skrifterna Abrahams och Moses men även i koranen. Detta skulle gälla mig själv också om jag skulle göra narr av sånt som dessa gör narr av. Detta är inget personligt.
Citera
2013-06-06, 21:39
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Det låter som du har en helt normal relation till din religion. Då kan jag mycket väl tänka mig att den blir ett stöd i livet och inte ett hinder som för IP. Jo alla skulle mycket väl kunna leva i fred med varandra men för att kunna skapa den typen av samhälle så måste man försöka minska skillnaden mellan "Vi" och Dom".

Det gläder mig att du skickar ett så tydligt budskap till IP. Nu kommer han ju beskylla dig för att ha blivit förd bakom ljuset eller gått på den judiska konspirationen eller nått liknande...

Det roliga, eller rättare sagt oerhört skrämmande, med IP är att det är precis ett sånt samhälle som klippen visar han lovordar. Det måste ju helt klart framstå som helt korrekta bestraffningar och det gäller bara att justera sin moraliska ventil så kan man också utföra dem.

Det är ju inget krav att gilla det land man lever i men man får ju ut betydligt mer av livet om man utnyttjar de möjligheter som finns än att fokusera på det som man inte gillar. Ip vågar nog inte erkänna att det fanns en bra anledning till att de kom just till Sverige men det vågar han inte säga eftersom då tror han att han talar illa om sin religion.

Det sårar nog ingen här på forumet men det ger honom enormt mycket tillfredsställelse att få vara en av guds utvalda.

Allt och alla som är emot IP gläder dig och detta är inget nytt under solen. Detta bekräftar vad jag alltid har sagt. Ni står i försvarsställning och attackerar utan att läsa det man skriver till er och förstå vad som skrivs och svara på kärnan i det som skrivs.
Citera
2013-06-06, 21:41
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Allt och alla som är emot IP gläder dig och detta är inget nytt under solen. Detta bekräftar vad jag alltid har sagt. Ni står i försvarsställning och attackerar utan att läsa det man skriver till er och förstå vad som skrivs och svara på kärnan i det som skrivs.

Vet du vad ironi är?
Citera
2013-06-06, 21:44
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Vet du vad ironi är?

Säga nåt och mena nåt annat alternativet säga nåt och mena motsatsen. Så väljer jag att definiera det. Varför frågar du?
Citera
2013-06-06, 21:51
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Allt och alla som är emot den fascistiska variant av islam som du gillar gläder mig ja. Helt korrekt! Men du vill gärna se att det är riktat till dig som person. Det är dina åsikter jag starkt ogillar. Dig känner jag inte.

Vad var då kärnan i det som 2be1 skrev enligt dig?
Citera
2013-06-06, 21:59
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Allt och alla som är emot den fascistiska variant av islam som du gillar gläder mig ja. Helt korrekt! Men du vill gärna se att det är riktat till dig som person. Det är dina åsikter jag starkt ogillar. Dig känner jag inte.

Vad var då kärnan i det som 2be1 skrev enligt dig?

Svarat på hens inlägg. Men låt mig fråga dig en sak eller flera saker. Vad är det i det som jag skriver eller skrivit som du tycker är fascistiskt? Låt oss vara ärliga, kom fram med de som du ogillar så mycket med den ''varianten'' av islam som jag har presenterat som du ogillar.

Islam är endast en variant men sätten att presentera de på skiljer sig markant men alla presentationer säger en och samma sak.
Citera
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Säga nåt och mena nåt annat alternativet säga nåt och mena motsatsen. Så väljer jag att definiera det. Varför frågar du?

https://www.flashback.org/sp39356427
https://www.flashback.org/sp43781002

Citera
Medlem
Citat:

Jag bryr mig inte om dig som person, dina åsikter tycker jag dock är avskyvärda.
Citera
2013-06-06, 22:06
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
https://www.flashback.org/sp39356427
https://www.flashback.org/sp43781002

Såg du hens inlägg? min reaktion berodde på inlägget jag citerade. Så skriver inte en seriös debattör.
Citera
2013-06-06, 22:07
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Jag bryr mig inte om dig som person, dina åsikter tycker jag dock är avskyvärda.

Men vilka är de åsikter om jag får fråga?
Citera
2013-06-06, 22:11
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Såg du hens inlägg? min reaktion berodde på inlägget jag citerade. Så skriver inte en seriös debattör.

Och en seriös debattör skriver som du?
Citera
2013-06-06, 22:12
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Svarat på hens inlägg. Men låt mig fråga dig en sak eller flera saker. Vad är det i det som jag skriver eller skrivit som du tycker är fascistiskt? Låt oss vara ärliga, kom fram med de som du ogillar så mycket med den ''varianten'' av islam som jag har presenterat som du ogillar.

Islam är endast en variant men sätten att presentera de på skiljer sig markant men alla presentationer säger en och samma sak.
Haha, är du full eller? Men det här visar ju bara att du inte förstår ett enda dugg som andra skriver. Du har av mig och många andra fått hur många exempel som helst i denna tråd. Du kan nog klicka på valfri sida i denna tråd och hitta någon som försöker diskutera detta med dig. Så börja bläddra lite IP. För den här frågan har du ställt så jävla många gången och fått tydliga svar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in