2013-06-04, 12:52
Medlem
Skaraborg2s avatar
Främling på en annan ort.

Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Förstår att ni undrar, det gör jag med.
Jag har ingen som helst anknytning till Mariestad och är ej insatt i fallet.

Några år efter försvinnandet fick jag av en händelse vissa uttalande av en främling.
Uppfattade det i den stunden som svammel som jag inte föstod. Kunde inte släppa detta så efter en tid kontaktade jag polisen anonymt ifall de förstod. Uppenbarligen så var det ingen substans i detta. De försökte enbart övertala mej att ej vara anonym.

Tack för ditt intressanta inlägg.

Får jag fråga dig om den ort som du träffade denne främling ligger långt från Mariestad?

Kan så tyckas att det inte finns någon substans i vad denne främling svamlade om. Det märkliga är att åtminstone fyra av dessa stödord kan ev. peka åt ett och samma håll.

Du kommer inte ihåg flera stödord som du vill meddela här i tråden?
Senast redigerad av Skaraborg2 2013-06-04 kl. 12:54.
Citera
2013-06-04, 13:08
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Förstår att ni undrar, det gör jag med.
Jag har ingen som helst anknytning till Mariestad och är ej insatt i fallet.

Några år efter försvinnandet fick jag av en händelse vissa uttalande av en främling.
Uppfattade det i den stunden som svammel som jag inte föstod. Kunde inte släppa detta så efter en tid kontaktade jag polisen anonymt ifall de förstod. Uppenbarligen så var det ingen substans i detta. De försökte enbart övertala mej att ej vara anonym.

Du skriver att du inte har någon anknytning till Mariestad och ej är insatt i fallet. Därför är det ju svårt för dig att veta om personer som varit aktuella, om olika uppgifter som lämnats osv. Det är just sådana som du som skulle kunna - ovetandes - föra fallet vidare. Nu säger jag inte att just dessa uppgifter har den avgörande betydelsen, men - som Skaraborg2 skriver nedan, och som jag redan nämnt - så kan flera av de "stödord" du nämnde appliceras på en person (och därvid även till en annan: "ovännen"). (Deras namn kommer inte att nämnas av mig i tråden!)

Sade polisen till dig att det inte fanns någon substans i dina uppgifter, eller är det en slutsats du själv dragit? Kanske hade det varit bra om du hade kunnat lämna dina uppgifter till polisen, i fall de hade velat/behövt ställa följdfrågor. Jag tror - utan att veta - att detta med anonyma tips kan verka mindre seriöst för polisen. OM dina uppgifter gäller den/dem jag tror, så är detta personer som hörts av polisen. Vem vet, kanske skulle de vara intresserade av din information igen?

Du har PM.
Citera
2013-06-04, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Rör detta en "B" och/eller en "E"?

Rebusen B och/eller en E ..
Rör detta - en (B ) = Bj*rn W*allberg ? br*uno ? En (E) = Er*ik Fje*llman ? , E*rik anderse*n ? Förklara tack !!
Citera
2013-06-04, 21:18
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariestadnyheter
Rebusen B och/eller en E ..
Rör detta - en (B ) = Bj*rn W*allberg ? br*uno ? En (E) = Er*ik Fje*llman ? , E*rik anderse*n ? Förklara tack !!

Jag ställde min fråga till exsist. Det var ingen rebus, utan en enkel fråga. Kanske fick h*n reda på vem/vilka uppgifterna gällde, eller så fick h*n det inte. Jag var bara nyfiken.

Som jag skrev tidigare i dag, så kommer jag inte att skriva ut namnen i tråden nu.
Citera
2013-06-05, 22:03
Bannlyst
Polisen ska ha varit intresserade av vem/vilka som hade tillgång till sjukhusets bilar nattetid. Är det någon här i tråden som vet eller anar vad detta intresse grundade sig i?

Angående "Flyktingspåret" så har jag för mig att skribenten Viking 711 var inne på förhör en tid efter försvinnandet. Första frågan som polisen ställde var om det var många "svartingar" på Statt, vilket torde tyda på att "Flyktingspåret" inte har passerat outrett. Du får gärna rätta mig/komplettera detta , Viking711!
Senast redigerad av Kvasta-Sara 2013-06-05 kl. 22:23.
Citera
2013-06-06, 16:13
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Polisen ska ha varit intresserade av vem/vilka som hade tillgång till sjukhusets bilar nattetid. Är det någon här i tråden som vet eller anar vad detta intresse grundade sig i?

Angående "Flyktingspåret" så har jag för mig att skribenten Viking 711 var inne på förhör en tid efter försvinnandet. Första frågan som polisen ställde var om det var många "svartingar" på Statt, vilket torde tyda på att "Flyktingspåret" inte har passerat outrett. Du får gärna rätta mig/komplettera detta , Viking711!

Jag vet inte, men det skulle kanske kunna bero på mannen som stod vid en bil på sjukhusets parkering sen natt/tidig morgon den 14 juni och efter någon timme återkom dit. Minnet är lite luddigt om detta, men jag har för mig att det var någonting sådant. Bilen var väl mindre och vit/ljus också. Ev. en landstingsbil? De letade ju då efter en mindre ljus bil, då killarna i bilen som såg den aktuella bilen beskrivit den så.

Vissa sjukhusanställda hade ju också tillgång till olika nycklar. Det slog polisen att då Helenas kropp var som "uppslukad av jorden", så kanske den inte efter försvinnandet fanns kvar i intakt form. (Läs: kremerad?) Jag har tagit upp detta tidigare, att följande tankar, enligt uppgift, ska ha funnits.
Citera
2013-06-06, 17:17
Medlem
Citat:
Jag vet inte, men det skulle kanske kunna bero på mannen som stod vid en bil på sjukhusets parkering sen natt/tidig morgon den 14 juni och efter någon timme återkom dit. Minnet är lite luddigt om detta, men jag har för mig att det var någonting sådant. Bilen var väl mindre och vit/ljus också. Ev. en landstingsbil? De letade ju då efter en mindre ljus bil, då killarna i bilen som såg den aktuella bilen beskrivit den så.

Vissa sjukhusanställda hade ju också tillgång till olika nycklar. Det slog polisen att då Helenas kropp var som "uppslukad av jorden", så kanske den inte efter försvinnandet fanns kvar i intakt form. (Läs: kremerad?) Jag har tagit upp detta tidigare, att följande tankar, enligt uppgift, ska ha funnits.
om det är så .så finns det inga dn att fälla någon på, då är det bara att skriva ett anonymt brev och skriva vad som hände,ingen kan sättas dit för det,för det vore väl förfärligt att hamna i finkan ,Helena fick för övrigt livstid,fina helena
Citera
2013-06-06, 17:30
Medlem
Ankias avatar
Citat:

.
Var det inte så också att Helena skulle börja sommarjobba på sjukhuset måndagen den 15:e juni!?
.
Citera
2013-06-06, 17:57
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
.
Var det inte så också att Helena skulle börja sommarjobba på sjukhuset måndagen den 15:e juni!?
.

Ja, så har jag förstått det.
Citera
2013-06-06, 18:02
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
om det är så .så finns det inga dn att fälla någon på, då är det bara att skriva ett anonymt brev och skriva vad som hände,ingen kan sättas dit för det,för det vore väl förfärligt att hamna i finkan ,Helena fick för övrigt livstid,fina helena

Ja, ett anonymt brev är väl det minsta man kan begära - oavsett.

Helena fick livstid, som du skriver, och gm kommer aldrig att få det. Han/de kan dock "sona" sitt straff (till ett minimums minimum) genom att åtminstone ge familjen A ett svar om vad som hände, varför och var hon finns.

Finns verkligen de starka lojaliteterna från förr kvar än i dag?
Citera
2013-06-06, 19:32
Medlem
rattugglans avatar
Citat:

Helena fick livstid, som du skriver, och gm kommer aldrig att få det. Han/de kan dock "sona" sitt straff (till ett minimums minimum) genom att åtminstone ge familjen A ett svar om vad som hände, varför och var hon finns.

Värt att återigen påpeka (för gm) är ju att det inte kommer bli tal om något straff överhuvudtaget - såvida denne inte erkänner överlagt mord, vilket det med största sannolikhet inte rörde sig om.
Och jag är inte främmande för tanken att gm faktiskt har talat om vart hon finns, men att länsman inte tagit uppgifterna på fullt allvar.

Och Kvasta-Saras inlägg om polisens frågeställning ang. utlänningar stämmer. Har hört det från minst två olika håll.
Senast redigerad av rattugglan 2013-06-06 kl. 19:34.
Citera
2013-06-06, 21:52
Medlem
Citat:

Häpp !! fegisen P*er ullber*g vill ej ! Ovännen/ovänner då ?
svammel fyllan ? kolla sandviken via golfbanan ... jessica bör skriva .. nu !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in