Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Förstår att ni undrar, det gör jag med.
Jag har ingen som helst anknytning till Mariestad och är ej insatt i fallet.
Några år efter försvinnandet fick jag av en händelse vissa uttalande av en främling.
Uppfattade det i den stunden som svammel som jag inte föstod. Kunde inte släppa detta så efter en tid kontaktade jag polisen anonymt ifall de förstod. Uppenbarligen så var det ingen substans i detta. De försökte enbart övertala mej att ej vara anonym.
Du skriver att du inte har någon anknytning till Mariestad och ej är insatt i fallet. Därför är det ju svårt för dig att veta om personer som varit aktuella, om olika uppgifter som lämnats osv. Det är just sådana som du som skulle kunna - ovetandes - föra fallet vidare. Nu säger jag inte att just dessa uppgifter har den avgörande betydelsen, men - som Skaraborg2 skriver nedan, och som jag redan nämnt - så kan flera av de "stödord" du nämnde appliceras på en person (och därvid även till en annan: "ovännen"). (Deras namn kommer inte att nämnas av mig i tråden!)
Sade polisen till dig att det inte fanns någon substans i dina uppgifter, eller är det en slutsats du själv dragit? Kanske hade det varit bra om du hade kunnat lämna dina uppgifter till polisen, i fall de hade velat/behövt ställa följdfrågor. Jag
tror - utan att veta - att detta med anonyma tips kan verka mindre seriöst för polisen.
OM dina uppgifter gäller den/dem jag tror, så är detta personer som hörts av polisen. Vem vet, kanske skulle de vara intresserade av din information igen?
Du har PM.