Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-24, 17:17
  #1201
Medlem
YngveFrejs avatar
Någon som hört mer om inflyttningsfesten tidigare på kvällen, före besöket på Statt? Det enda som framkommit är väl att hon glömde sin plånbok där.
Citera
2010-11-24, 20:49
  #1202
Avstängd
prytz67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YngveFrej
Någon som hört mer om inflyttningsfesten tidigare på kvällen, före besöket på Statt? Det enda som framkommit är väl att hon glömde sin plånbok där.
???
hos vem ?
Citera
2010-11-24, 23:50
  #1203
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av prytz67
???
hos vem ?

Förfesten ägde rum hemma hos en väninna till Helena.
Citera
2010-11-27, 09:36
  #1204
Avstängd
prytz67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kejsarinnan
Förfesten ägde rum hemma hos en väninna till Helena.
vilken väninna, ett namn kan vara på plats.
Då kanske man kan lista ut vilka som var med.
Citera
2010-12-10, 16:45
  #1205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WierdAl
Om du nu har kontakt med den starkast misstänkte kanske vi andra får ställa några frågor genom dig till honom.


Vad har hänt med tråden , här kommer man tillbaka från värmen och ser att tråden håller på att dö ut.Nej nu får vi skärpa oss och glömma gammalt groll samt hoppas att prinsessan och kejsarinnan återvänder för med er vid rodret är tråden fan så mycket intressantare.
PS Kejsarinna glöm inte min fråga till din misstänkte som lyder
"Var du och den sk dansken bekanta samt vad är dina åsikter om utredningen i sig.
Citera
2011-01-02, 19:08
  #1206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WierdAl
Vad har hänt med tråden , här kommer man tillbaka från värmen och ser att tråden håller på att dö ut.Nej nu får vi skärpa oss och glömma gammalt groll samt hoppas att prinsessan och kejsarinnan återvänder för med er vid rodret är tråden fan så mycket intressantare.
PS Kejsarinna glöm inte min fråga till din misstänkte som lyder
"Var du och den sk dansken bekanta samt vad är dina åsikter om utredningen i sig.


Misstänker ni att det fanns en relation mellan den dansk som satt
anhållen och en ev. de misstänkta gärningsmännen ?
Citera
2011-01-09, 21:58
  #1207
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WierdAl
Vad har hänt med tråden , här kommer man tillbaka från värmen och ser att tråden håller på att dö ut.Nej nu får vi skärpa oss och glömma gammalt groll samt hoppas att prinsessan och kejsarinnan återvänder för med er vid rodret är tråden fan så mycket intressantare.
PS Kejsarinna glöm inte min fråga till din misstänkte som lyder
"Var du och den sk dansken bekanta samt vad är dina åsikter om utredningen i sig.

God fortsättnng WeirdAl!

Tänkte hjälpa dig med svaret på första delen av din fråga. Nej, han och den s k "dansken" var inte bekanta.
Citera
2011-01-10, 11:27
  #1208
Medlem
Har nu läst en stor del av denna tråd, men skulle ändå gärna se en sammanfattning. Finns det någon sådan?

Sedan ett par allmänt riktade frågor:

Vilken var brödernas (PR och MR) relation till HA?
Var dyker denne BW upp i utredningen, var han ex till någon av HA:s systrar?
Citera
2011-01-10, 16:09
  #1209
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephisto73
Har nu läst en stor del av denna tråd, men skulle ändå gärna se en sammanfattning. Finns det någon sådan?

Sedan ett par allmänt riktade frågor:

Vilken var brödernas (PR och MR) relation till HA?
Var dyker denne BW upp i utredningen, var han ex till någon av HA:s systrar?

Det finns nog ingen sammanfattning.

PR var ett ex till Helenas ena syster. Han flyttade från Mariestad ca ett halvår innan Helena försvann. Han var en av de huvudmisstänkta men är numera avförd från utredningen.

MR har ingen annan relation till Helena annat än som bror till PR.

BW var en kompis till Helena och umgicks med henne och en av hennes systrar.
Citera
2011-01-12, 12:51
  #1210
Medlem
Findmypasts avatar
Hej alla Skaraborgare och andra. Tro mig eller ej men nu jag har plöjt igenom hela tråden. Jag är full av beundran för ert engagemang i denna tragiska händelse.

Det tråkiga är att det är tidningsuppgifter, och skvaller vid tiden för försvinnandet, som utgör ryggraden i allt som skrivs på tråden. Om ni hade tillgång till förundersökningen, som i och för sig hade sina brister, så kanske det skulle gå att lägga ett pussel som liknade något.

De här förhören torde vara av största intresse (förutsatt att de gjordes professionellt):
De med den allra närmaste i familjekretsen inkl. pojkvänner och f.d. pojkvänner till systrarna.
Vardagsumgänget inklusive vänner och (ovänner) från gymnasiet.
Gänget som var på förfesten.
De som Helena vanligen umgicks med när hon gick ut och festade.
Bekanta från arbetsplatser.

Ingenstans i tråden framgår det hur Helena var som person. Hade hon förmågan att hålla karlarna ifrån sig, på en armlängds avstånd, genom att vara snabb i käften? Var hon tillbakadragen och blyg? Hur agerade hon när hon var alkoholpåverkad? Ja, ni förstår vad jag menar. Det är inte ointressant i sammanhanget om någon kanske blev provocerad. Var hon återhållsam med känslor och inåtvänd så är det också intressant. Personliga egenskaper har vi alla och jag menar inte att det är något negativt, vi är alla som vi är men det kan få konsekvenser.

Jag kan bara beklaga att det verkar ta slut på diskussionen. Men jag tycker att ni som varit mest aktiva och som säger sig ha egna teorier borde träffas på hotellet i Mariestad över en god bit mat och försonas. Det blev ju lite väl lågt och respektlöst här och där, det var ingen trevlig läsning för en utomstående. Som samtalsämne kan ni ju begränsa er till Braxbolet.

Tack än en gång, mina tankar går också till Helena och hennes anhöriga.
Citera
2011-01-13, 10:00
  #1211
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Hej alla Skaraborgare och andra. Tro mig eller ej men nu jag har plöjt igenom hela tråden. Jag är full av beundran för ert engagemang i denna tragiska händelse.

Det tråkiga är att det är tidningsuppgifter, och skvaller vid tiden för försvinnandet, som utgör ryggraden i allt som skrivs på tråden. Om ni hade tillgång till förundersökningen, som i och för sig hade sina brister, så kanske det skulle gå att lägga ett pussel som liknade något.

De här förhören torde vara av största intresse (förutsatt att de gjordes professionellt):
De med den allra närmaste i familjekretsen inkl. pojkvänner och f.d. pojkvänner till systrarna.
Vardagsumgänget inklusive vänner och (ovänner) från gymnasiet.
Gänget som var på förfesten.
De som Helena vanligen umgicks med när hon gick ut och festade.
Bekanta från arbetsplatser.

Ingenstans i tråden framgår det hur Helena var som person. Hade hon förmågan att hålla karlarna ifrån sig, på en armlängds avstånd, genom att vara snabb i käften? Var hon tillbakadragen och blyg? Hur agerade hon när hon var alkoholpåverkad? Ja, ni förstår vad jag menar. Det är inte ointressant i sammanhanget om någon kanske blev provocerad. Var hon återhållsam med känslor och inåtvänd så är det också intressant. Personliga egenskaper har vi alla och jag menar inte att det är något negativt, vi är alla som vi är men det kan få konsekvenser.

Jag kan bara beklaga att det verkar ta slut på diskussionen. Men jag tycker att ni som varit mest aktiva och som säger sig ha egna teorier borde träffas på hotellet i Mariestad över en god bit mat och försonas. Det blev ju lite väl lågt och respektlöst här och där, det var ingen trevlig läsning för en utomstående. Som samtalsämne kan ni ju begränsa er till Braxbolet.

Tack än en gång, mina tankar går också till Helena och hennes anhöriga.

"Det tråkiga är att det är tidningsuppgifter, och skvaller vid tiden för försvinnandet, som utgör ryggraden i allt som skrivs på tråden. Om ni hade tillgång till förundersökningen, som i och för sig hade sina brister, så kanske det skulle gå att lägga ett pussel som liknade något." Ska man tolka detta som att DU har eller har haft tillgång till fu eller är du ytterligare en i raden som försöker göra sig märkvärdig?

När det gäller förhören så vet flera av oss mer om vad som sades i dessa än vad du tror. Personligen tror jag inte att de förhören utgjorde någon avgörande grund för att fallet skulle ha kunnats lösas eller inte. Jag tror att lösningen ligger väldigt nära i Helenas omgivning, men att det avgörande underlaget för lösningen inte finns i de förhör du nämner. Jag menar att lösningen på fallet kan fås fram utan informationen från de här förhören.

En fråga vill jag gärna att du förtydligar: Varför skulle ett samtal på Stadshotellet begränsas bara till Braxbolet? Ska vi läsa in något slags "tips" i denna formulering som att du t.ex. tror dig veta något om turerna med Braxbolet som i grund och botten har verklig bärkraft?
Citera
2011-01-14, 17:59
  #1212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Kulor
Lokalblaskan (Sla) 2010 07 20:Skl inte klar med undersökningen av bilen,polisen har ännu inte fått några svar från Skl undersökningen av den vita Volvon.
Det finns inget nytt att berätta,och att vi skulle ha grävt i en vedbod som en kvällstidning skriver är absolut inte sant,säger Pelle Jenven vid länskriminalen i Skövde.
Åkte nyss förbi vedboden o de ser inte ut som de varit någon aktivitet där sen gräset börja växa,de e väldigt högt o inte nertrampat.

Är det någon, några fler av er som kan bekräfta uppgiften, uppgifterna ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback