2012-05-16, 16:02
Medlem
Prinzezzans avatar
Saxat ur GT:s papperstidning, 13 maj 2012 (av Ingemar Nilsson):

Gabriellas syster försvann för 20 år sedan: "Slutar aldrig hoppas"

[---]

Tusentals människor har hörts
i polisutredningen utan att man
kommit längre än till att Helena
är spårlöst försvunnen.
- En människa kan väl inte
bara försvinna på det här viset,
fortsätter Gabriella Andersson.
- Jag tror ju personligen att
någonstans i polisens material
finns svaret vad som hänt
Helena.

[---]

Kriminalkommissarie Lars
Johansson, chef för länskrimi-
nalen i Skaraborg säger att poli-
sen fortfarande får tips om vad
som hänt.
Polisutred-
ningen utgår
från att
Helena är
död, mördad
och fallet är
fortfarande
ett öppet ärende.
- Tyvärr
har vi inte
fått det avgö-
rande tipset
ännu, säger kommissarie Lars
Johansson till GT.

[---]

Är det polis-
iärt upp-
klarat?

- Nej, men
det har fun-
nits miss-
tänkta.

[---]

Just det faktum att Helena
inte återfunnits och att familjen
därför inte har kunnat begrava
henne och fått en plats att gå till
för att sörja har varit ett stort
trauma för familjen under
årens lopp.
- Någon måste ju veta vad
som hänt Helena, var hennes
kropp möjligen finns. Jag
tycker det är så ryggradslöst att
ta sig rätten att skada vår familj
på det här sättet genom att inte
ens berätta var hon finns.

Reservation för fel vid avskrift. Radbrytning enligt originaltext.
Citera
2012-05-16, 17:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Jag och ett par till personer har fått PM från PU. Med hans godkännande lägger jag ut följande uppgifter från honom.

Per har frågat sin ex-sambo och hon kan inte minnas några rivsår på honom tiden efter Helenas försvinnande. Hon kan inte heller erinra sig att han skulle ha förändrats till sättet.

Det finns vittnen till taxiresan och redogörelser för tid och polisen har koll på dessa.

Per erbjöd sig att genomgå ett lögndetektortest. Detta var runt år 00-01. Anledningen till detta var att han ville förstärka att han inte undanhöll något, då han ju inte mindes den aktuella natten så bra.
Citera
2012-05-16, 17:59
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag och ett par till personer har fått PM från PU. Med hans godkännande lägger jag ut följande uppgifter från honom.

Per har frågat sin ex-sambo och hon kan inte minnas några rivsår på honom tiden efter Helenas försvinnande. Hon kan inte heller erinra sig att han skulle ha förändrats till sättet.

Det finns vittnen till taxiresan och redogörelser för tid och polisen har koll på dessa.

Per erbjöd sig att genomgå ett lögndetektortest. Detta var runt år 00-01. Anledningen till detta var att han ville förstärka att han inte undanhöll något, då han ju inte mindes den aktuella natten så bra.

Om han inte minns Fru höglighet är hypnos ett bättre alternativ och har ju tidigare i utredningen använts med gott resultat.
Citera
2012-05-16, 18:29
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Om han inte minns Fru höglighet är hypnos ett bättre alternativ och har ju tidigare i utredningen använts med gott resultat.

Ja, hypnos hade varit ett bättre alternativ. Lögndetektor används ju inte i Sverige vid polisutredningar. Han kanske hade kunnat föreslå hypnos vid en formell misstanke?

Jag redovisar bara de uppgifter jag fått och lämnar till var och en att ha åsikter om dessa.
Citera
2012-05-16, 18:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Vill betona så man inte tror att det är bekräftat att det enligt Pers utsago ligger till så att "Det finns vittnen till taxiresan och redogörelser för tid och polisen har koll på dessa"

Det kan förvisso stämma men det är ingenting vi har haft möjlighet att kontrollera.

Det gäller för övrigt restrerande uppgifter också.
Citera
2012-05-16, 19:14
Medlem
Citat:
Ja, hypnos hade varit ett bättre alternativ. Lögndetektor används ju inte i Sverige vid polisutredningar. Han kanske hade kunnat föreslå hypnos vid en formell misstanke?

Jag redovisar bara de uppgifter jag fått och lämnar till var och en att ha åsikter om dessa.

Jo, men ingen formell misstanke fanns...
Citera
2012-05-16, 19:18
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Jo, men ingen formell misstanke fanns...

Nej, och hade det gjort det hade du kunnat föreslå det (som i ett annat exempel i detta fall).

Nu var väl polisen inte heller intresserade av att höra varken dig eller din ex-sambo igen, varken då eller senare, om jag förstår det rätt?
Senast redigerad av Prinzezzan 2012-05-16 kl. 19:32.
Citera
2012-05-16, 21:33
Medlem
Citat:
Nej, och hade det gjort det hade du kunnat föreslå det (som i ett annat exempel i detta fall).

Nu var väl polisen inte heller intresserade av att höra varken dig eller din ex-sambo igen, varken då eller senare, om jag förstår det rätt?

Nej, varken vad det gäller ex-sambo eller mig...
Citera
2012-05-16, 23:43
Medlem
kungkarl12es avatar
atervandsgrand4

Par relevanta frågor och det är inget påhopp mot dig utan bara frågor om bekräftelser på om du känner till namnen texten nedan m.m .Mycket rykten går just nu och därför är det viktigt om du kan dementera påståenden eller inte.

citat postat av jourhavande i februari

Citat:
Fick namnet Ch...ter Herngr.. vet inte om han är nämnd tidigare i tråden men skall ha jobbat på Statt och golfrestaurangen vid den aktuella tiden.Även en vakt eller vaktmästare vid namn Sallah eller liknande var på dessa ställen enligt uppgiftlämnare.Båda ska varit bekanta med Helena.

Du har enligt egen utsago jobbat som dörrvakt på statt men det var tiden efter Helenas försvinnande enligt dig. Känner du till dessa namn på Herrarna C.H och S? Framförallt någon gång innan försvinnandet -92? Jobbade dessa herrar på statt när du började arbetet som dörrvakt? - Eller har du helt enkelt ingen aning om vilka dessa herrar är? Övrigt: - kanske "jourhavande"kan komplettera sina uppgifter påståenden sant eller inte från citatet inlägget från februari?
Och sist men inte minst.Vilket vaktbolag jobbade Du åt? var det åt MickeR?

KK12
Senast redigerad av kungkarl12e 2012-05-16 kl. 23:50.
Citera
2012-05-17, 00:23
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
atervandsgrand4

Par relevanta frågor och det är inget påhopp mot dig utan bara frågor om bekräftelser på om du känner till namnen texten nedan m.m .Mycket rykten går just nu och därför är det viktigt om du kan dementera påståenden eller inte.

citat postat av jourhavande i februari

Du har enligt egen utsago jobbat som dörrvakt på statt men det var tiden efter Helenas försvinnande enligt dig. Känner du till dessa namn på Herrarna C.H och S? Framförallt någon gång innan försvinnandet -92? Jobbade dessa herrar på statt när du började arbetet som dörrvakt? - Eller har du helt enkelt ingen aning om vilka dessa herrar är? Övrigt: - kanske "jourhavande"kan komplettera sina uppgifter påståenden sant eller inte från citatet inlägget från februari?
Och sist men inte minst.Vilket vaktbolag jobbade Du åt? var det åt MickeR?

KK12

"CH" heter väl Ch****** Er***** fortfarande?
Senast redigerad av Prinzezzan 2012-05-17 kl. 00:43.
Citera
2012-05-17, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Jobbat har jag gjort, sällan sjukskriven.....och jobb hade jag....

Minns inget av denna söndag.....Inte av måndagen, var jag jobbat, vilken ort/stad...

Vad jag åt eller vad jag/ vi gjorde....
De här svaren är rent bedrövligt dåliga Per! Kan du inte ens svara på sådana här basala frågor? Du ska veta att halva Mariestad just nu vimlar av frågetecken kring dina förehavanden både innan och efter försvinnandet av Helena Andersson!!

!
Senast redigerad av Kvasta-Sara 2012-05-17 kl. 00:47.
Citera
2012-05-17, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Det här svaret är rent bedrövligt dåligt Per! Kan du inte ens svara på en så här basal fråga? Du ska du veta att halva Mariestad just nu vimlar av frågetecken kring dina förehavande både innan och efter försvinnandet av Helena Andersson!!

!

Så, låt höra vad du gjorde den 7/8-96???? Vill höra vad du hade på dig? Vad du åt? Vilka du umgicks med??? Sen personer som kan styrka att det du säger är sant???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in