2013-06-05, 22:04
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nothingnesser
Ja du, svårt att svara på. Jag har väl mina egna perspektiv på "gud" jag följer inte någon religion eller lever efter den. Jag lever som vilken Svensson som helst, men jag anser att vi alla är "gud"... därav behöver jag inte underkasta mig själv och mitt medvetande för något högre och faktiskt stanna i vissa aspekter i utvecklingen.
Jag förstår. Fast är det inte en motsägelse per definition d.v.s Gud är allsmäktigt och allvetande.

Min uppfattning är inte att man är bakåtsträvande för att att man underkasta sig Gud. Kan du utveckla dina tankar kring det?

Citat:
Du såg kanske tidigare vad lätt jag hade för att förtjäna IP's respekt. Var inte särskilt svårt.
Jag har tyvärr inte följt din och IP's diskussion.
Citera
2013-06-05, 22:05
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Golden.Ration|43781066]Jag vet att du bara vill väl Islampeace ta det inte fel nu. Det är en sak att säga att handling X leder till Y det är en annan femma att säga person X hamnar i Y förstår du vad jag menar?

Jag ber dig ödmjukt att du kollar igenom alla inlägg som skrivits till mig endast tre dagar bakåt tills idag eller om du så vill ännu längre bak. Du kan sen jämföra mina svar och bilda din egen uppfattning om huruvida mina inlägg är mer offensiva än vad deras är. Jag behandlar dessa människor precis som de behandlar mig och Islam. Jag förstår precis vart du vill komma och det respekterar jag högt men jag slänger skit på de som slänger skit på mig.

Citat:
Sen varför ska man vara pessimistisk över det, du skriver själv att det alltid finns utrymme för förlåtelse. Om du hade bemött dina meddebattörer med en sådan attityd skulle du säkerligen uppfattats mer sympatisk. Det är essentiell vad Islam handlar om; förlåtelse- inte att vi ska diktera hur andras liv kommer att sluta. Kännedom över utkomsten ligger bara hos Allah.

Vissligen ligger alla beslut i Guds hand men enligt min vackra Islam så har man rätt att vedergällning. Tand för tand och öga för öga och om detta skulle leda till att hela världen blir blind och tandlös så ja om hela världen är ond så är tandlöshet och blindhet bättre än ondska.

Du förstår bättre än mig att dessa människor inte vill diskutera Islam, dessa människor vill kränka, förolämpa och sprida lögner och hat mot Islam och jag som muslim har rätt att försvara Islam och mig själv med samma medel som de använder. Som du säkert vet så är inte en enda utav alla dessa som regelbundet deltar i denna tråd haft någon av substans att komma med. Skitsnack hit och dit om Islam. De är helt gotyckliga. Jag skriver aldrig jag upprepar och betonar ordet aldrig olämpliga saker till personer som vill diskutera på saklig nivå. Människor har olika åsikter och uppfattningar och det är fullt normalt och jag skulle aldrig skriva nåt olämpligt till någon som vill och är beredd att diskutera på ett sakligt sätt. Du kan som sagt var hänvisa mig till ett enda inlägg där någon av dessa som regelbundet deltar i denna tråd, som har diskuterat med mig på ett sakligt sätt utan personliga övergrepp och har och propaganda och som jag har bemött orättvist.

Du förstår säkert bättre än mig min vän. Jag har följt dina inlägg och tycker att du allt för ofta skriver kloka inlägg. Jag anser att man inte ska vara naiv, naiviteten ledde till att en hel kontinent kolonialiserades (Afrika) Afrikanerna ville vara goda men blev lurade. Historien berättar du afrikanerna tvingades att skriva på papper som de inte visste vad det var och på så sätt gav bit för bit av Afrika till dessa godtyckliga människor i utbyte fick Afrikanerna trasiga leksaker och second hand kläder.

Det finns ingen som helst anledning att vara ödmjuk mot någon som med hela sin själ och väsen riktar sitt hat och illvilja mot en och ens tro och inte nog med det men kränker en och förolämpar en ditten som datten. Som sagt var så välkomnar jag de som diskuterar om Islam på ett sakligt sätt och jag har absolut inget emot att de inte delar ens åsikt och värderingar.

Men uttalanden som '' gå och slå dig i huvudet med koranen'' ''Öppna en annan bok mer än koranen så kanske du blir klokare'' ''din mamma är en hora'' ''alla muslimer är dumma i huvudet'' Du är en skämande människa'' ''byt land'' ''Du är extremist'' Du är terrorist'' '' Du har en vidrig människosyn'' ''Du har en fel världsåskådning'' ''Du är inte smartare än en högstadieelev'' ''Muhammed var en pedofil'' ''Pedofildyrkare'' '' Du är lätt kränkt'' '' Du har ett bristfälligt språk'' ''Du är psykiskt sjuk'' '' Du är efterbliven'' ''Muslimer är efterbliven'' ''idiot'' '' Du kommer aldrig att förstå'' '' Du måste ha någon som tar hand om dig för du kan inte vara kapabel att göra det själv'' ''Du är värdelös men roande ändå'' .

Jag kan fortsätta i all evighet, men jag tror inte att det behövs. Jag är övertygad att det hade räckt med första raden så hade du förstått fullt ut vad jag menar. Men det bekommer mig inte. jag skriver det för att visa att det finns ingen som helst anledning att vara ödmjuk eller visa respekt till såna människor och inte nog med det. Vissa av dessa stackare utger sig för att vara akademiker.

Nej, dessa människor hatar inte för att någon annan har en annan världsåskådning eller åsikter, de har redan bestämt sig att ställa sig i försvarsställning och de har redan bestämt sig för att de sig hata och att vara ödmjuk och visa dessa respekt likställer jag med naivitet.

Faktum är att jag har börjar bete mig annorlunda i verkliga livet främst mot svenskar och i andra hand mot alla andra icke-muslimer, jag har ett strängare sätt mot dom nu och vi har denna tråd att tacka för. Jag har kommit underfund med hur mycket hat, illvilja och avsky dessa människor känner mot Islam innerst inne, i verkliga livet är det kanske lite svårare att visa sitt rätta jag, eftersom man är offentlig men här på tråden ser vi det klart och tydligt vad dessa människor egentligen känner, önskar och tycker. Jag kommer att bekämpa och diskutera med dom så länge tråden existerar och jag kommer definitivt inte visa ödmjukhet eller respekt till människor som inte förtjänar det. Och min syn och värdringar på svenskar främst och icke-muslimer i andra hand har ändrats för alltid tror jag och det till det negativa.

Jag önskar dig allt gott, broder men låt oss använda vår intellekt precis som koranen uppmanar oss att göra.

Precis som den vackra koranen belyser :

[3:7] Han sände ner denna skrift till er med okomplicerade verser, vilka utgör det väsentliga i skriften, liksom mångtydiga och allegoriska verser. De som hyser tvivel i sina hjärtan, kommer att ägna sig åt de mångtydiga verserna för att skapa förvirring, och för att få fram en viss mening. Ingen känner till dess sanna innebörd förutom GUD och de som är väl grundade i kunskap. De säger, "Vi tror på detta allt det här kommer från vår Herre." Endast de med intelligens kommer att ta sig i akt

Är det inte så dessa stackare, arma människor håller på med i denna tråd ständigt?
Citera
2013-06-05, 22:07
Medlem
nothingnessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Jag förstår. Fast är det inte en motsägelse per definition d.v.s Gud är allsmäktigt och allvetande.

Min uppfattning är inte att man är bakåtsträvande för att att man underkasta sig Gud. Kan du utveckla dina tankar kring det?

Jag har tyvärr inte följt din och IP's diskussion.

Skrev en släng om det i ovan inlägget.

Ja det är en motsägelse av definitionen gud. Gud är inte allsmäktig och allvetande, däremot om jag väljer själv att tro på att jag är "gud" i det perspektivet, då blir jag allvetande och allsmäktig i många aspekter och kan utveckla mig själv i större utveckling och hitta min inre potential. Vilket är helt dolt i religionslära... inget man får lära sig... inte ens i skolan.

Jag säger inte att gud inte existerar, men han existerar i oss och inte ovan oss eller över oss. I våra neuroner finns han. Skulle till och med kunna gissa att eran Profet lyckades klura ut detta, men han såg sig som allsmäktig med dessa insikter. Med andra ord, alla Muslimer kan bli allsmäktiga som Profeten.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nervcell

Men att släppa koranen som bas till allt, det är tyvärr ett krav. Klarar man inte av det så kan man inte komma vidare. Man kommer fortsätta störa sig på andra och hata folk för deras tro eller icke tro.

Exempel: IP hatar Ateisterna här inne, Ateisterna hatar IP och Muslimer.

Same shit, båda är på samma nivå i många aspekter.

Jag däremot, verkar kunna förtjäna både IP's respekt och Ateisterna's...fråga er själva, vem är mest utvecklad människa här.
Senast redigerad av nothingnesser 2013-06-05 kl. 22:47.
Citera
2013-06-05, 22:09
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Att respekt ska vara ömsesidigt är förstås väsentlig om vi alla ska dela luftrum på jorden.
Jag kan inbjuda någon till Islam samtidig som jag kan acceptera att h*n avböjer. Varför skulle jag inte vilja väl för andra människor. Du får gärna utveckla hur islam inte visar andra människors tro respekt.

Ändå är det många av er som inte kan innebörden av ordet. Konstig nog.
Bara genom att inbjuda mig till Islam så spottar du på mitt val, livsstil, religion, profet, "gud" och idiotförklarar mig på samma gång. Förstår du?
Att vilja människor väl är att låta var och en göra egna val. Att predika och missionera sin livsstil för andra är detsamma som högmod (du vet vad straffet för det inom Islam är) enligt mig. Jag har avslutat bekantskapet med flertal personer som försökt omvända mig till Islam/Kristendomen. Jag kan tåla precis vad som helst, kalla mig för det ena och det andra och jag bryr mig inte ett skvatt, slå mig, spotta mig i ansiktet (vilket har hänt) och jag skulle inte ens blinka åt dig men ge dig inte på min religion och min livsstil. Det är det heligaste i mitt liv, även om jag inte skulle reagera kroppsligt så är den person som försöker helt dött för mig för all framtid.
Citera
2013-06-05, 22:16
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Hur kan du kalla det "förlåtelse" när det innebär krav på underkastelse, samt krav att underkastelsen ska ske baserad på blind tro under hot om evig tortyr?
Islam kräver inte blind tro.

Citat:
Så vad koranen säger om saken betyder ingenting?
Självklart.
Senast redigerad av Golden.Ration 2013-06-05 kl. 22:39.
Citera
2013-06-05, 22:19
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Jag förstår inte. Känner mig helt lost trots mörkt hår...är du somalier eller
Japp.
Citat:
Kom vi fram till något i den diskussionen alls?
Lite kort: Ja, att koranen besvarades via en muntligt tradition och att man inte recitera samma surah 5 gånger om dagen.
Citera
2013-06-05, 22:22
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Japp.

Lite kort: Ja, att koranen besvarades via en muntligt tradition och att man inte recitera samma surah 5 gånger om dagen.

Nääää, du driver med mig/oss!

Det var inte det som var problemet heller men vi kan ta det i den tråden om du vill ta upp det igen.
Citera
2013-06-05, 22:53
Medlem
Golden.Rations avatar
@ Islampeace
Är det inte så att du som muslim skall föregå med ett gott exempel oavsett vad dom andra har sagt?
Citera
2013-06-05, 23:15
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ändå är det många av er som inte kan innebörden av ordet. Konstig nog.
Bara genom att inbjuda mig till Islam så spottar du på mitt val, livsstil, religion, profet, "gud" och idiotförklarar mig på samma gång. Förstår du?
Att vilja människor väl är att låta var och en göra egna val. Att predika och missionera sin livsstil för andra är detsamma som högmod (du vet vad straffet för det inom Islam är) enligt mig. Jag har avslutat bekantskapet med flertal personer som försökt omvända mig till Islam/Kristendomen. Jag kan tåla precis vad som helst, kalla mig för det ena och det andra och jag bryr mig inte ett skvatt, slå mig, spotta mig i ansiktet (vilket har hänt) och jag skulle inte ens blinka åt dig men ge dig inte på min religion och min livsstil. Det är det heligaste i mitt liv, även om jag inte skulle reagera kroppsligt så är den person som försöker helt dött för mig för all framtid.
Jag kan bara diskutera utifrån min egen uppfattning vad många andra gör och inte gör kan inte jag stå för svars.

Jag vet inte det kanske bara är jag men tycker ditt förhållningssätt till andra som delar med sig av vad som är heligaste för dom i deras liv kan ses som en förolämpning gentemot dig själv och din tro? Ska inte människor lära av varandra? Om ja; hur ska det fungera utan att genuin tala om för varandra vad man tror på.
Jag beundra tex. ambitionen som jehvos vittne betjänar har för att sprida sin religion, har t.o.m vid ett flertal tillfällen haft långa och givande diskussion där både kände att man lärde sig något nytt utan att se det som en förolämpning mot Islam trots att vi inte delar varandras övertygelse.
Senast redigerad av Golden.Ration 2013-06-05 kl. 23:22.
Citera
2013-06-05, 23:17
Medlem
Golden.Rations avatar
@nothingnesser.

Kan du inte starta en tråd och utveckla dina idéer så ska jag bemöda det, annars förvänta dig ett PM inom kort.
Citera
2013-06-05, 23:19
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nothingnesser
Exempel: IP hatar Ateisterna här inne, Ateisterna hatar IP och Muslimer.

Same shit, båda är på samma nivå i många aspekter.

Jag däremot, verkar kunna förtjäna både IP's respekt och Ateisterna's...fråga er själva, vem är mest utvecklad människa här.
Ja inte faan är det du som tycker du kan uttala dig för alla ateisters räkning och veta vad de tycker eller vad IP tycker för den delen heller.

Visar bara på stor omognad och förtjänar ingen respekt alls.
Sedan att ditt intellekt inte tar dig längre än det gör ger dig än mindre respekt och visar att du är rätt ordentligt klent utvecklad som människa i den aspekten.

Bara överdoserad på hyberis inget annat.
Citera
2013-06-05, 23:19
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Nääää, du driver med mig/oss!
Det var inte det som var problemet heller men vi kan ta det i den tråden om du vill ta upp det igen.
Nä, tro det eller ej jag är fullblods somalier.

Det är lugnt för min del jag har sagt det jag ville få fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in