2013-06-05, 22:20
Medlem
T.T.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkrok
Ni är ett par grannar som lackar för att han inte parkerar som ni vill?

Låt mig gissa - snubben är hyffsat nyinflyttad och det är den där typiska grann-mobbningen som är på G? Någon stör sig på någonting, ofta avundsjuka, och lägger ett par väl valda ord och sedan pang - så är hela grannskapet emot stackaren.

Det hela handlar om en parkering och ni gör er skyldiga till förtal genom att ge honom falska(?) pedofilrykten, t.ex. (taget från "bloggen" du länkat)

Äckliga människor är ni som sprider sådant.

Upp med dessa.

Jävla nollor, låt honom bara vara.

Ni är no-lifers som äntligen har fått lite spänning i era gråa liv - något för er äckel att snacka skit om medan ni går upp i vikt och kedjeröker, grannar tillsammans.

Det tror jag det

Heh...nepp han e inte ny granne det kan jag lova!
Han har använt sitt garage innan utan problem, men nu e han helt tvärtom...x'D
Det är därför flera grannar har börjat bli sura/ilskna... och jag e inte helt hundra vem som gjort den sidan...fick den länkad på fb (kan inget om html och sådana koder så...>.>)
Citera
2013-06-05, 23:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toyboytoy
http://work.stuki.se/images/larmet.mp4
Jepp, grönt hus med tegeltak...
Molotovcoktail va det första jag tänkte på....

Citat:
Ska till polisen på fredag o kolla vad mera man kan göra och fråga vad böter är för egenmäktig förfarande (om nån skulle bestämma sig för att skruva ner den).
Det skulle du kunna ta upp i juridik, finns en samlingstråd om påföljder men istället för att skruva ner den så kan det va snabbare och enklare att bara klippa sladden till larmet om det går att komma åt.

OBS om sladden klipps så se till att ha ett verktyg med ordentliga gummihandtag och gummihandskar på ifall alarmet drivs med 230V.

Citat:
Fick däremot reda på vart kvinnan på miljönämnden bor, så om nån i pennygången i högsbo har en lufthorn eller nått dylikt, så tjuta gärna några gånger mitt i natten, så att kvinnan fattar hur det känns att väckas i tid o otid!
Små personlarm kan du hitta på ebay för 10-20kr styck, en del såna måste bokstavligt talat slåss sönder för att tystna.
Citera
2013-06-06, 04:00
Medlem
Felpost
Senast redigerad av Jagstang90 2013-06-06 kl. 04:59. Anledning: Edit
Citera
2013-06-06, 05:14
Medlem
Vad gör man om det inte är ett alternativ att knacka på hos grannen för att be dom att dämpa sig, då folket är oberäkneligt berusade.

Störningsjouren inte finns.

Värden/whatever som tar hand om direkta klagomål inte går att få tag på?

Jag har inget som helst intresse i att låta grannen få reda på att det är jag som klagar då jag helst undviker dålig stämning och tjafs.

Återkommande störningar varje helgdag, verkligen varenda helgdag!
Börjar bli trött på skiten, har inte lyckats sova än då festen fortfarande är igång för fullt så det ekar i huset.
Citera
2013-06-06, 07:09
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagstang90
Vad gör man om det inte är ett alternativ att knacka på hos grannen för att be dom att dämpa sig, då folket är oberäkneligt berusade.

Störningsjouren inte finns.

Värden/whatever som tar hand om direkta klagomål inte går att få tag på?

Jag har inget som helst intresse i att låta grannen få reda på att det är jag som klagar då jag helst undviker dålig stämning och tjafs.

Återkommande störningar varje helgdag, verkligen varenda helgdag!
Börjar bli trött på skiten, har inte lyckats sova än då festen fortfarande är igång för fullt så det ekar i huset.

Du kan testa att ringa polisen om det spårar ut helt men de bryr sig inte om dina grannar bara lever om. Bäst är att du snackar direkt med de som lever om alternativt pratar med övriga grannar så ni tillsammans kan klaga till den som lever om och hyresvärden. Du kan även spela in när de lever om så hyresvärden kan se/höra det själv dock brukar det väl inte bli lika bra / tydligt som om man själv är på plats och lyssnar.
Citera
2013-06-06, 07:24
Medlem
Vilket icke-ämne!

Men ta upp det med vägföreningen i erat villaområde. Så kan dom utfärda p-bot.
Saknar ni vägförening får ni väl skylla er själv , då är det bara att gå till kommunen och klaga.
Citera
2013-06-06, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Du kan testa att ringa polisen om det spårar ut helt men de bryr sig inte om dina grannar bara lever om. Bäst är att du snackar direkt med de som lever om alternativt pratar med övriga grannar så ni tillsammans kan klaga till den som lever om och hyresvärden. Du kan även spela in när de lever om så hyresvärden kan se/höra det själv dock brukar det väl inte bli lika bra / tydligt som om man själv är på plats och lyssnar.

Tack för du tog dig tiden att svara V50!
Jag har lagt märke till att det är nästan alltid du som svarar på mina frågor i denna tråden, dig kan man allt räkna med!

Ont: Polisen är inget alternativ, dels för att det är bortkastad arbetstid för polisen, och bortkastad tid för mig då dom inte kan göra något åt saken direkt.

Jag filmade en hel del faktiskt när det var som värst. Det blev bättre ljud än vad jag trodde, men det kan ju inte jämföras med hur det lät på plats såklart.

Det är väldigt synd att det ska va så, för om man har otur kan värden få för sig att man är en riktig bitterfitta som klagar över minsta lila oljud som mobiltelefonen lyckades fånga på film, fastän det låter som en helvetes orkester på plats!

Nu är bara frågan när och hur jag går vidare med materialet.

Känns ju lite lamt att plinga på hos värden och trycka upp en telefon i ansiktet på hen.

Någon som har visat inspelningar för värden och vill dela med sig av något tips om hur jag bäst går tillväga?
Citera
2013-06-06, 07:40
Medlem
Evaristos avatar
Vem fan avslutar med Jag är fortfarande singel, ring mig, och telnr? Och lägger ut sina personnummer? Det här är inte att lita på....
Citera
2013-06-06, 07:49
Bannlyst
Tyvärr så slussar dom ut allt fler psyksjuka i samhället som inte borde vara där ,då blir det så här.
Citera
2013-06-06, 08:30
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.T.M
Det är så att vi har en granne här som är helt psyko...Jag menar han går in a andras trädgårdar tills man kommer ut och pratar hotfullt,

Varför går ni ut och pratar hotfullt? Prata normalt med honom så löser det sig nog.

Citat:
såg när han smet in i min grannes trädgård...han verkar sakna förmågan att parkera korrekt och en hemsida har även gjort om honom haha...

Jaså, han fick en make-over eller? Förresten, rätt uppenbart att det är du själv som gjort hemsidan.

Citat:
Hörde även när han skällde ut en stackars yngre tjej som jag vet har bett honom att sluta ställa sin bil ivägen på ett trevligt sätt...

Vad är problemet om han ställer sin bil i vägen på ett trevligt sätt?

Citat:
Polisen vill i första hand att man ska reda ut det tillsammans...men det går inte han är helt...Helt störd... Och alla vet ju att polisen är seg och så... men kan man få hjälp?
människan bor på Sockerbagaregatan 17...

Här är hemsidan fanns på fb:

http://sockerbagaregatan17.zzl.org/

Väldigt uppenbart att det är du själv som gjort hemsidan. Den bristande stavningen och grammatiken avslöjar dig. Det är nog du som behöver skaffa dig något viktigare i livet att bry dig om.
Citera
2013-06-06, 08:32
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagstang90
Tack för du tog dig tiden att svara V50!
Jag har lagt märke till att det är nästan alltid du som svarar på mina frågor i denna tråden, dig kan man allt räkna med!

Ont: Polisen är inget alternativ, dels för att det är bortkastad arbetstid för polisen, och bortkastad tid för mig då dom inte kan göra något åt saken direkt.

Jag filmade en hel del faktiskt när det var som värst. Det blev bättre ljud än vad jag trodde, men det kan ju inte jämföras med hur det lät på plats såklart.

Det är väldigt synd att det ska va så, för om man har otur kan värden få för sig att man är en riktig bitterfitta som klagar över minsta lila oljud som mobiltelefonen lyckades fånga på film, fastän det låter som en helvetes orkester på plats!

Nu är bara frågan när och hur jag går vidare med materialet.

Känns ju lite lamt att plinga på hos värden och trycka upp en telefon i ansiktet på hen.

Någon som har visat inspelningar för värden och vill dela med sig av något tips om hur jag bäst går tillväga?

Jag har själv haft erfarenhet av störande grannar så jag vet hur illa det kan vara, är väl därför man hänger i sådana här trådar och ger råd utifrån egna erfarenheter, har inte ens reflekterat över att det är mest jag som svarar på dina inlägg

Som jag skrev i en annan tråd och säkert i den här tidigare så kan nästa steg vara att du går med i hyresgästföreningen om du inte redan är medlem där så kanske de kan hjälpa dig att köra upp en blåslampa i häcken på hyresvärden så de agerar.

Varför jag trycker på när det gäller att få med sig flera grannar som klagar beror på att hyresvärden tar det på större allvar då + att man har mindre risk att bli klassad som en grinig granne som klagar över allt och inget. Att din hyresvärd inte går att få tag på är riktigt illa, är det en mindre privat hyresvärd du har eller någon större som äger fastigheten?

Om det är en större så kan det vara läge att försöka få tag på en chef som sitter över den tjänsteman som har hand om uthyrningen och störningar från grannarna då kanske det börjar hända lite saker. Är det en privat hyresvärd kan det vara svårare att få dem att agera men då kanske hyresgästföreningen kan vara till hjälp de har jurister man kan rådfråga gratis vill jag minnas så de kan säkert tipsa dig om hur du ska ta det vidare.

Vill du hämnas kan du alltid leva om på morgonen när fyllona har lagt sig för att sova, gör du det nog många gånger lär de inte vara så lyckliga och de kan knappast säga något om du lever om på normala tider då det är ok att göra så.

I värsta fall så återstår inte så mycket mer än att själv flytta även om det kan kännas helt fel men det är inte kul att ha grannar som lever om det suger verkligen då kan det vara värt att flytta om inget annat fungerar.

Jag har inte någon egen erfarenhet av att spela in ljudet eller filma när grannarna lever om så där kan jag inte säga om det gör någon större skillnad men fortsätt med det och anteckna när de lever om och hur länge det kanske kan vara till hjälp om ärendet skall drivas vidare av hyresgästföreningen.
Citera
2013-06-06, 10:52
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50

Snuten brukar faktiskt bryta upp fester (eller säga till dom att dämpa sig) som är för högljudda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in