2013-06-05, 20:55
Medlem
T.T.Ms avatar
En helt störd granne!

Det är så att vi har en granne här som är helt psyko...Jag menar han går in a andras trädgårdar tills man kommer ut och pratar hotfullt, såg när han smet in i min grannes trädgård...han verkar sakna förmågan att parkera korrekt och en hemsida har även gjort om honom haha... alltså han ställer sin bil extremt långt ifrån sitt eget hem bara för att jävlas... vad ska man göra så gubben lär sig parkera korrekt i sitt eget garage har själv försökt fråga honom men får inget som helst vettigt svar han är helt borta...
Och ja han är extremt aggro... man vill egentligen bara ge en spark i skrevet men då är man ju på deras lilla "bebis-nivå"...
Hörde även när han skällde ut en stackars yngre tjej som jag vet har bett honom att sluta ställa sin bil ivägen på ett trevligt sätt...
Polisen vill i första hand att man ska reda ut det tillsammans...men det går inte han är helt...Helt störd... Och alla vet ju att polisen är seg och så... men kan man få hjälp?
människan bor på Sockerbagaregatan 17...

Här är hemsidan fanns på fb:

http://sockerbagaregatan17.zzl.org/
Citera
2013-06-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har du kontaktat polisen för att göra en polisanmälan för nån form av trakasseri?
Polisen säger att vi ska ta kontakt med Miljönämnden och miljönämnden säger att vi ska ta det med polisen.
Vi har funderat på att slå sönder sirenen (som tjutar nu igen, 3:e gången idag) men killen som bor där har skjutit en inbrotstjuv tidigare och det känns lite så där att gå in på hans tomt.
Ska dock filma o lägga upp ett klipp.
Citera
2013-06-05, 21:16
Medlem
Sigstens avatar
Vad gör du åt saken då? Smäll han på käften då eller slå sönder hans jävla bil om den står i vägen.
Citera
2013-06-05, 21:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toyboytoy
Polisen säger att vi ska ta kontakt med Miljönämnden och miljönämnden säger att vi ska ta det med polisen.
Så ska de inte gå till, på gott och ont så kan du testa att gråta ut hos kvällspressen om de inte gör något.
Kan också testa att ALLA i området var för sig tar kontakt med polisen och miljönämnden, inte bara husvis utan även individuellt...40 pers som försöker väger lite tyngre än 1-2 personer försöker.

Citat:
Vi har funderat på att slå sönder sirenen (som tjutar nu igen, 3:e gången idag) men killen som bor där har skjutit en inbrotstjuv tidigare och det känns lite så där att gå in på hans tomt.
Hur långt är du beredd att gå?

Är det ett vitt/ljusgrönt hus med orangerött tegeltak?
Citera
2013-06-05, 21:23
Medlem
ViTolis avatar
dagens i-lands problem *suck*
Citera
2013-06-05, 21:25
Medlem
zorzes avatar
Problematiskt att det inte går att prata vett med honom.Om någon skulle repa hans bil så skulle han väl gå runt och hota folk.Så att repa bilen kan inte vara en lösning....
Citera
2013-06-05, 21:29
Medlem
Sigstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Problematiskt att det inte går att prata vett med honom.Om någon skulle repa hans bil så skulle han väl gå runt och hota folk.Så att repa bilen kan inte vara en lösning....

Bränna upp den hade varit en lösning! Nu är det perfekta läget. Får invandrarungdomarna skulden, klockrent!
Citera
2013-06-05, 21:32
Medlem
herrcarlssons avatar
Jag har en finn-granne som är ett extremt jävla pucko. Han var på mig jämt om saker som jag inte hade något att göra med, och ringde snuten och anmälde mig för skit stup i kvarten. En natt när jag tagit taxi hem och taxin kört mig ända till porten så öppnar han fönstret och börjar skrika om astma och att han inte kan sova.

Jag hade ända fram tills då i stort sett ignorerat gubben totalt, men antar att det var droppen. Det brast totalt för mig. Gubben bor på nedre plan så jag lyckades hoppa upp i fönstret och ta tag i honom, och när jag hänger där med ena handen hängandes runt kragen på gubben och den andra handen matandes slag, så inser jag plötsligt att det kanske inte var en sådan bra idé och att det här kommer bli en skaplig polisanmälan.

Efter det har jag inte hört ett enda ord, och ser gubben mig så skyndar han sig in, så det kanske var det som behövdes. Säger inte att detta är rätt sätt att gå tillväga men det fungerade.
Citera
2013-06-05, 21:33
Medlem
T.T.Ms avatar
Men man vågar knappt göra ett skit åt honom...x.x kan inte någon ge en idé som pajar hans bil eller gör så den stinker utan att det låter?
Typ göra något på natten när han sover ?
Citera
2013-06-05, 21:35
Medlem
T.T.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Jag har en finn-granne som är ett extremt jävla pucko. Han var på mig jämt om saker som jag inte hade något att göra med, och ringde snuten och anmälde mig för skit stup i kvarten. En natt när jag tagit taxi hem och taxin kört mig ända till porten så öppnar han fönstret och börjar skrika om astma och att han inte kan sova.

Jag hade ända fram tills då i stort sett ignorerat gubben totalt, men antar att det var droppen. Det brast totalt för mig. Gubben bor på nedre plan så jag lyckades hoppa upp i fönstret och ta tag i honom, och när jag hänger där med ena handen hängandes runt kragen på gubben och den andra handen matandes slag, så inser jag plötsligt att det kanske inte var en sådan bra idé och att det här kommer bli en skaplig polisanmälan.

Efter det har jag inte hört ett enda ord, och ser gubben mig så skyndar han sig in, så det kanske var det som behövdes. Säger inte att detta är rätt sätt att gå tillväga men det fungerade.

Mhm...vi bor i en villa gata... lite svårt + jag är inte precis muskulös av mig heller... och hon är inte det heller, dock e hon rätt stark x'D
Citera
2013-06-05, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Så ska de inte gå till, på gott och ont så kan du testa att gråta ut hos kvällspressen om de inte gör något.
Kan också testa att ALLA i området var för sig tar kontakt med polisen och miljönämnden, inte bara husvis utan även individuellt...40 pers som försöker väger lite tyngre än 1-2 personer försöker.

Hur långt är du beredd att gå?

Är det ett vitt/ljusgrönt hus med orangerött tegeltak?
http://work.stuki.se/images/larmet.mp4
Jepp, grönt hus med tegeltak...

Vi håller på att få u ten färdigt tryckt anmälans blankett till alla i området och ska anmäla honom i förhoppningsvis 150 gånger.
Ska till polisen på fredag o kolla vad mera man kan göra och fråga vad böter är för egenmäktig förfarande (om nån skulle bestämma sig för att skruva ner den).

Vi har oxå funderat på kvällspressen, men det är nått när polisen /miljönämnden inte gör sitt jobb.
Fick däremot reda på vart kvinnan på miljönämnden bor, så om nån i pennygången i högsbo har en lufthorn eller nått dylikt, så tjuta gärna några gånger mitt i natten, så att kvinnan fattar hur det känns att väckas i tid o otid!
Citera
2013-06-05, 21:57
Medlem
Ostkroks avatar
Ni är ett par grannar som lackar för att han inte parkerar som ni vill?

Låt mig gissa - snubben är hyffsat nyinflyttad och det är den där typiska grann-mobbningen som är på G? Någon stör sig på någonting, ofta avundsjuka, och lägger ett par väl valda ord och sedan pang - så är hela grannskapet emot stackaren.

Det hela handlar om en parkering och ni gör er skyldiga till förtal genom att ge honom falska(?) pedofilrykten, t.ex. (taget från "bloggen" du länkat)
Citat:
...han kanske är ett pervo också?
Citat:
Unga flickor gå inte nära Pervot på Sockerbagaregatan 17!
Äckliga människor är ni som sprider sådant.
Citat:
finns visst ett antal inspelningar som visar hur farlig han är
Upp med dessa.

Jävla nollor, låt honom bara vara.

Ni är no-lifers som äntligen har fått lite spänning i era gråa liv - något för er äckel att snacka skit om medan ni går upp i vikt och kedjeröker, grannar tillsammans.

Det tror jag det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in