Citat:
Ursprungligen postat av
Jagstang90
Tack för du tog dig tiden att svara V50!
Jag har lagt märke till att det är nästan alltid du som svarar på mina frågor i denna tråden, dig kan man allt räkna med

!
Ont: Polisen är inget alternativ, dels för att det är bortkastad arbetstid för polisen, och bortkastad tid för mig då dom inte kan göra något åt saken direkt.
Jag filmade en hel del faktiskt när det var som värst. Det blev bättre ljud än vad jag trodde, men det kan ju inte jämföras med hur det lät på plats såklart.
Det är väldigt synd att det ska va så, för om man har otur kan värden få för sig att man är en riktig bitterfitta som klagar över minsta lila oljud som mobiltelefonen lyckades fånga på film, fastän det låter som en helvetes orkester på plats!
Nu är bara frågan när och hur jag går vidare med materialet.
Känns ju lite lamt att plinga på hos värden och trycka upp en telefon i ansiktet på hen.
Någon som har visat inspelningar för värden och vill dela med sig av något tips om hur jag bäst går tillväga?
Jag har själv haft erfarenhet av störande grannar så jag vet hur illa det kan vara, är väl därför man hänger i sådana här trådar och ger råd utifrån egna erfarenheter, har inte ens reflekterat över att det är mest jag som svarar på dina inlägg
Som jag skrev i en annan tråd och säkert i den här tidigare så kan nästa steg vara att du går med i hyresgästföreningen om du inte redan är medlem där så kanske de kan hjälpa dig att köra upp en blåslampa i häcken på hyresvärden så de agerar.
Varför jag trycker på när det gäller att få med sig flera grannar som klagar beror på att hyresvärden tar det på större allvar då + att man har mindre risk att bli klassad som en grinig granne som klagar över allt och inget. Att din hyresvärd inte går att få tag på är riktigt illa, är det en mindre privat hyresvärd du har eller någon större som äger fastigheten?
Om det är en större så kan det vara läge att försöka få tag på en chef som sitter över den tjänsteman som har hand om uthyrningen och störningar från grannarna då kanske det börjar hända lite saker. Är det en privat hyresvärd kan det vara svårare att få dem att agera men då kanske hyresgästföreningen kan vara till hjälp de har jurister man kan rådfråga gratis vill jag minnas så de kan säkert tipsa dig om hur du ska ta det vidare.
Vill du hämnas kan du alltid leva om på morgonen när fyllona har lagt sig för att sova, gör du det nog många gånger lär de inte vara så lyckliga och de kan knappast säga något om du lever om på normala tider då det är ok att göra så.
I värsta fall så återstår inte så mycket mer än att själv flytta även om det kan kännas helt fel men det är inte kul att ha grannar som lever om det suger verkligen då kan det vara värt att flytta om inget annat fungerar.
Jag har inte någon egen erfarenhet av att spela in ljudet eller filma när grannarna lever om så där kan jag inte säga om det gör någon större skillnad men fortsätt med det och anteckna när de lever om och hur länge det kanske kan vara till hjälp om ärendet skall drivas vidare av hyresgästföreningen.