2013-06-07, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Intresset bör ligga på en bil som inte står i en parkeringsruta, alltså tillfälligt. De andra tillhör troligen boende. Och den enda som ser ut att inte stå i en parkeringsruta det är den vita skåpbilen.
Så tänker jag med. Och jag får för mig KJ håller på att promenera in bakom bilen till passagerar dörren. Men om KJ faktiskt satte sig i den bilen tycker jag å andra sidan polisen borde haft full koll på den bilen?
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Intresset bör ligga på en bil som inte står i en parkeringsruta, alltså tillfälligt. De andra tillhör troligen boende. Och den enda som ser ut att inte stå i en parkeringsruta det är den vita skåpbilen.

Det är inte säkert, han bodde ju där och bör rimligtvis ha kunnat parkerat i en av parkeringsrutorna. Vet dock inte vilken han parkerade i vanligtvis- men det finns ju sådana för besökande också, eller brukar det iaf göra.

Men Caddyn känns mest intressant eftersom att NSDs bild verkar ha fokus på just den.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Den här bilen finns på Blocket och påstås vara -99. Den är mycket lik bilen på NSD:s bild, frånsett bucklorna som ska likna fönster. Kan ljusförhållandet vara sådant på NSD:s bild att bucklorna inte syns?
Citera
Medlem
Nej, de har däremot en mörkblå Opel Combo -05. Reg nr WOW247, börjar det brännas??
Mörkblått är väldigt likt svart i dåligt ljus...

Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Vad har Bodenarenas vaktmästare för tjänstebilar? Någon som vet? Vita Caddys?

Sedan syntes väl en Nissan SUV vid fyndplatsen, och även något vittne snackade väl om en silverfärgad och en svart bil vid fyndplatsen? Detta är extremt förvirrande.
Citera
2013-06-07, 22:32
Medlem
Citat:
Vad har Bodenarenas vaktmästare för tjänstebilar? Någon som vet? Vita Caddys?

Sedan syntes väl en Nissan SUV vid fyndplatsen, och även något vittne snackade väl om en silverfärgad och en svart bil vid fyndplatsen? Detta är extremt förvirrande.

Ligger nära till hands att dom använder caddy då just vita såna är en väldigt vanlig arbetsbil.

Nissan Qashqai är just en SUV,alltså en jeep utan flak.
Var det inte en med flak/kåpa som siktats kring ödehuset?
Citera
2013-06-07, 22:33
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Så tänker jag med. Och jag får för mig KJ håller på att promenera in bakom bilen till passagerar dörren. Men om KJ faktiskt satte sig i den bilen tycker jag å andra sidan polisen borde haft full koll på den bilen?

Jag tycker också att det ser ut som att han går emot den silvriga bilen. Men varför fokuserar NSDs bild på Caddyn?
Citera
2013-06-07, 22:36
Medlem
Citat:
Den här bilen finns på Blocket och påstås vara -99. Den är mycket lik bilen på NSD:s bild, frånsett bucklorna som ska likna fönster. Kan ljusförhållandet vara sådant på NSD:s bild att bucklorna inte syns?

Det där är en -09 och reggad i bromma,knappast delaktig i brottet..
Citera
Medlem
africancoffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara

Ja, om de hade span på KJ vid tillfället. Annars nej. Det enda bilden bevisar är NSD:S fotograf tog bilder.

Sen, hur vet vi att det är SAMMA bild som polisen är intresserad av? Står det någonstans?
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirforceSpecOp
Nej, de har däremot en mörkblå Opel Combo -05. Reg nr WOW247, börjar det brännas??
Mörkblått är väldigt likt svart i dåligt ljus...

Har de inte fler än en tjänstebil?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/Opel_Combo_rear_20080701.jpg

Denna är ju jävligt lik i vit färg!
Citera
2013-06-07, 22:37
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Ligger nära till hands att dom använder caddy då just vita såna är en väldigt vanlig arbetsbil.

Nissan Qashqai är just en SUV,alltså en jeep utan flak.
Var det inte en med flak/kåpa som siktats kring ödehuset?

Ja, så kanske det var. Har varit många bilar nu.
Citera
2013-06-07, 22:38
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Jag tycker också att det ser ut som att han går emot den silvriga bilen. Men varför fokuserar NSDs bild på Caddyn?

Förmodligen vill nsd att vi identifierar samtliga bilar och kommer på något som de kan göra scoop av.

Har KJ någon kompis på Batterivägen - Artillerivägen? Han ser ut att komma hemifrån genande över gården och parkeringsplatsen.
Senast redigerad av lilltoe 2013-06-07 kl. 22:44.
Citera
2013-06-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Det där är en -09 och reggad i bromma,knappast delaktig i brottet..
Typbild för modell jämföring. Quarell menade inte att den skulle ha med brottet att göra. En jämförelsebild bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in