2013-06-05, 21:10
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nothingnesser
Ok. Det som jag inte riktigt förstår med IP, han har konstaterat för mig att Islam inte går att motbevisas...https://www.flashback.org/sp43640936
Ingen människa på jorden ville leva ett liv baserat på en lögn. Är man övertygat om att koranen är Allahs ord så blir det i samma veva en sanning som inte går att motbevisa.

Om du ex. är övertygat om att x är din bror så tror du givetvis inte att det går att motbevisa-inte den bästa analogin bara poängen når fram.

Citat:
men ändå så spenderar han timmar här inne och försvarar Islam, kallar ner gud's vrede och allt möjligt. Oförklarligt för mig.
Ja, här kan man spekulera vidare. Men anledning till att man visas här är lika många som det finns människor.
Citera
2013-06-05, 21:15
Medlem
nothingnessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Ingen människa på jorden ville leva ett liv baserat på en lögn. Är man övertygat om att koranen är Allahs ord så blir det i samma veva en sanning som inte går att motbevisa.

Om du ex. är övertygat om att x är din bror så tror du givetvis inte att det går att motbevisa-inte den bästa analogin bara poängen når fram.

Ja, här kan man spekulera vidare. Men anledning till att man visas här är lika många som det finns människor.

Nej ingen vill leva i en lögn, men det är tråkigt att det ska gå så långt att vissa måste döda varandra för det och kalla ner gud's frede. Kan man inte se det som att gå vidare och släppa taget istället, behöver ju inte ses som en lögn, det är ju sanning ur en Muslim's perspektiv...kan man inte bara se det som att släppa sanningen och gå vidare för något bättre?

Ateister ses ju nästan som djävulen i många Muslimer's ögon och ska brinna i helvetet...
Senast redigerad av nothingnesser 2013-06-05 kl. 21:21.
Citera
2013-06-05, 21:19
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
En trevlig sådan hoppas jag!
Det ena har lett till det andra men nu är jag här igen. Lika förvånad som när jag hävdade att det inte är samma surah som reciteras?

Du har aldrig sagt vad du är för något. Alltså etnicitet. Jag är nyfiken då jag har fått intrycket att du är något mindre fanatisk än dina trosbrödrar/systrar här på forumet.
Vilken surah menar du? Jag har haft barngråt, ett helvetes examensarbete och en massa annat i huvudet senaste månderna/veckorna så minnet om FB-inlägg är inte det bästa.
Citera
2013-06-05, 21:22
Medlem
Armaitis avatar
Citat:

Det kan jag förstå men att tro att ens egen sanning ska vara en universal sanning som ska gälla alla är något jag inte förstår mig på. Som en muslim där man förväntar sig att bli respekterad så borde man väl respektera andras val i livet eller är det enkelriktad? Vill du att jag ska respektera din religion, din gud och din profet ska du då inte visa detsamma när det gäller mig?
Citera
2013-06-05, 21:25
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Ibland måste man övertala sig själv att IP inte är representativ för islam, men det är svårt.
Och jag måste nog tyvärr erkänna att min syn på islam och muslimer verkligen har försämrats tack vare honom, även om jag i mitt vardagliga liv stöder på "riktiga" muslimer som är långt ifrån lika fanatiska så har som sagt min syn på islam fått sig en rejäl törn, och till stor del beror det kanske inte enbart på galenpannan IP utan även på att han nästintill alltid får stå oemotsagd av sina trosfränder.
Det är tråkigt att din syn på Islam har försämrats, hoppas verkligen att Islampeace seriöst fundera på vad han egentligen vill uppnå med sin närvaro på forumet.
Citera
2013-06-05, 21:35
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nothingnesser
Nej ingen vill leva i en lögn, men det är tråkigt att det ska gå så långt att vissa måste döda varandra för det och kalla ner gud's frede. Kan man inte se det som att gå vidare och släppa taget istället, behöver ju inte ses som en lögn, det är ju sanning ur en Muslim's perspektiv...kan man inte bara se det som att släppa sanningen och gå vidare för något bättre?
Visst är det så. Klara man inte av att föra en diskussion utan att ifrågasättas där man gå berserk. Då kanske saker och ting inte är så som man tror själv?

Vad menar du med något bättre?

Citat:
Ateister ses ju nästan som djävulen i många Muslimer's ögon och ska brinna i helvetet...
Inte riktigt- säg vad man vill om djävulen men h*n förnekar inte Gud.
Citera
2013-06-05, 21:38
Medlem
nothingnessers avatar
Citat:
Visst är det så. Klara man inte av att föra en diskussion utan att ifrågasättas där man gå berserk. Då kanske saker och ting inte är så som man tror själv?

Vad menar du med något bättre?

Inte riktigt- säg vad man vill om djävulen men h*n förnekar inte Gud.

Ja du, svårt att svara på. Jag har väl mina egna perspektiv på "gud" jag följer inte någon religion eller lever efter den. Jag lever som vilken Svensson som helst, men jag anser att vi alla är "gud"... därav behöver jag inte underkasta mig själv och mitt medvetande för något högre och faktiskt stanna i vissa aspekter i utvecklingen.

Du såg kanske tidigare vad lätt jag hade för att förtjäna IP's respekt. Var inte särskilt svårt.
Senast redigerad av nothingnesser 2013-06-05 kl. 21:41.
Citera
2013-06-05, 21:46
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Du har aldrig sagt vad du är för något. Alltså etnicitet. Jag är nyfiken då jag har fått intrycket att du är något mindre fanatisk än dina trosbrödrar/systrar här på forumet.
Vi har också fanatiker bland oss Al-shabab kanske säger dig nåt?

Citat:
Vilken surah menar du? Jag har haft barngråt, ett helvetes examensarbete och en massa annat i huvudet senaste månderna/veckorna så minnet om FB-inlägg är inte det bästa.
Ok. Det var inget särskild syftade bara på den här tråden
Citera
2013-06-05, 21:48
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det är essentiell vad Islam handlar om; förlåtelse

Hur kan du kalla det "förlåtelse" när det innebär krav på underkastelse, samt krav att underkastelsen ska ske baserad på blind tro under hot om evig tortyr?

Citat:
Kännedom över utkomsten ligger bara hos Allah.

Så vad koranen säger om saken betyder ingenting?
Citera
2013-06-05, 21:55
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Det kan jag förstå men att tro att ens egen sanning ska vara en universal sanning som ska gälla alla är något jag inte förstår mig på. Som en muslim där man förväntar sig att bli respekterad så borde man väl respektera andras val i livet eller är det enkelriktad? Vill du att jag ska respektera din religion, din gud och din profet ska du då inte visa detsamma när det gäller mig?
Att respekt ska vara ömsesidigt är förstås väsentlig om vi alla ska dela luftrum på jorden.

Jag kan inbjuda någon till Islam samtidig som jag kan acceptera att h*n avböjer. Varför skulle jag inte vilja väl för andra människor. Du får gärna utveckla hur islam inte visar andra människors tro respekt.
Citera
2013-06-05, 22:02
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Vi har också fanatiker bland oss Al-shabab kanske säger dig nåt?

Ok. Det var inget särskild syftade bara på den här tråden

Jag förstår inte. Känner mig helt lost trots mörkt hår...är du somalier eller?

Kom vi fram till något i den diskussionen alls?
Citera
2013-06-05, 22:03
Medlem
nothingnessers avatar
Citat:
Att respekt ska vara ömsesidigt är förstås väsentlig om vi alla ska dela luftrum på jorden.

Jag kan inbjuda någon till Islam samtidig som jag kan acceptera att h*n avböjer. Varför skulle jag inte vilja väl för andra människor. Du får gärna utveckla hur islam inte visar andra människors tro respekt.

Du kanske vill väl för människor ur ditt perspektiv, vilket jag förstår... men när man väljer att leva efter en religion och underkastar sig så menar du inte väl för dig själv ur vissa perspektiv. Att välja en tro på det sättet som religioner erbjuder är indoktrinering, underkastelse. Stannar utvecklingen i hjärnan, i medvetandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in