2013-06-05, 21:13
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Skit samma, egentligen. Blodvite kan ha uppstått under träning och fortsatt i bilen.

Låt oss komma ihåg att det var ett antagande av försvarsadvokaten. Han svarade utan att verifiera det med KJ. Han gissade. KJ hade ingen aning och blev svarslös.
Citera
2013-06-05, 21:14
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
hur långt från centrala boden ligger den?

Tror det var 1 mil cirka.
Citera
2013-06-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Tror det var 1 mil cirka.
altersjön nära buddbyn
Citera
2013-06-05, 21:19
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I det här fallet tror jag på ryktet, du vet ju inte vad jag har för information som gör att jag väljer att tro. Jag har inte sagt att det är sant, bara att jag tror på det. Och den där jäkla klyschan är noll och intet värd, dels vet du inte vad jag gått igenom, och att man inte kan förstå hur någon annan mår är bullshit, jag sa ju det, jag är empatisk.

Det är just därför jag säger "Så tillvida du inte fått ett eget barn mördat och styckat". Men jag är ganska säker på att om du upplevt något sånt, då hade du aldrig suttit och spekulerat om mamman på obefintliga grunder. Då hade du förstått.

Att hon skulle ha haft KJ som någon slags knullkompis när styvpappan är borta är liksom inte ens troligt. Allt är förstås möjligt, det kan vara polisen som mördat VB också och planterat bevis så KJ ska bli boven,det kan vara så, men på en sannolikhetsskala så kommer det jävligt lågt. Så visst, vi kan sitta här och kasta ur oss alla möjliga galna teorier, det kan vara polisen, eller kanske en lufsande björn som tog henne. Men det ger inte direkt kvalité åt tråden. Men du får svamla på i vilket du vill,det är din trovärdighet som drabbas, inte min.
Citera
2013-06-05, 21:20
Bannlyst
Ursprungligen postat av Yosuki
Har undrat lite över varför det är så få förhör av KJ. Ständigt läser man i media att det inte finns några planerade förhör.

njae stämmer väl ej riktigt... enligt länsmedia pumpar ju två gamla rävar i rättscentrum han just nu rätt duktigt, enligt dom sóm vart i knarkisvängen i lule på 90-talet är dom ej att leka med...legendarer..men han är ju sociopat så han kommer ju fortsätta sitt mantra.

1. Jag och VB var kompisar
2. Hon for hem kl 21
3. Ja, vi hade sex med varandra.

less is more försöker nog herren med just nu..upprepa ett kort mantra han inte kan "ljuga sig in i" smart enligt mig...
Citera
2013-06-05, 21:23
Medlem
Är det bekräftat från åklagaren att blodet kommer från bagageutrymmet? eller är det bara från media...
Citera
2013-06-05, 21:25
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
Ursprungligen postat av Yosuki
Har undrat lite över varför det är så få förhör av KJ. Ständigt läser man i media att det inte finns några planerade förhör.

njae stämmer väl ej riktigt... enligt länsmedia pumpar ju två gamla rävar i rättscentrum han just nu rätt duktigt, enligt dom sóm vart i knarkisvängen i lule på 90-talet är dom ej att leka med...legendarer..men han är ju sociopat så han kommer ju fortsätta sitt mantra.

1. Jag och VB var kompisar
2. Hon for hem kl 21
3. Ja, vi hade sex med varandra.

less is more försöker nog herren med just nu..upprepa ett kort mantra han inte kan "ljuga sig in i" smart enligt mig...

Jag kan dock inte glömma att åklagaren lämnade öppet för fler GM. Det kan betyda hur lite de har på KJ. Att de funnit spår av fler GM på den avlidna, såsom teknik vid sl*ktförfarandet, hugg, eller helt okänd GM.
Citera
2013-06-05, 21:25
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Är det bekräftat från åklagaren att blodet kommer från bagageutrymmet? eller är det bara från media...

"Anonym poliskälla"
Vilket betyder att det kan vara totalt svammel.
Citera
2013-06-05, 21:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
"Anonym poliskälla"
Vilket betyder att det kan vara totalt svammel.
TV3:s Efterlyst bekräftade iaf nyss att blodet kommer från bilen.
Citera
2013-06-05, 21:27
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Du tror alltså att KJ är helt oskyldig, att det blod man säkrat, det faktum att man säger sig ha ett gott bevisläge osv inte kommer att hålla utan att det är mer sannolikt att hon gick från KJ, stötte på en svartsjuk utlänning som tog livet av henne?

Vad tyder på att det skulle vara en svartsjuk utlänning mer än att du vet att i vissa traditioner så tar man död på folk om man är svartsjuk (något som fö inte alls är ovanligt i Sverige heller) ? Finns det något minsta lilla som tyder på det? En speciell person i hennes bekantskapskrets, en utlänning som blivit sedd i en bil i närheten, en fd utländsk pojkvän eller något annat? För du måste ju basera den tanken på något tänker jag.

Men killen nekar ju bestämt till att han ska gjort detta! Varför? Finns två anledningar, antingen är han oskyldig och kan helt enkelt inte bekänna nåt han inte gjort eller är han en klassisk psykopat som bara är expert på att slå på pokerfejset när det krävs. De två alternativen tror jag på!
Citera
2013-06-05, 21:33
Medlem
Det stora problemet med att bedöma blodfläcken är, att vi inte vet var den satt, hur stor den var, om det var stänk eller utsmetat.

Kan den ha kommit dit utav att ha öppnat luckan med blod på handen eller från ett blodigt plagg som kastats in (om det nu var där blodfläcken fanns)?

Har den kommit från ett blodigt plagg, måste det ha varit ganska stor koncentration på klädesplagget, eftersom de flesta textilier absorberar bra. Tror inte de topsat bakluckan mm för mm, utan att det varit synligt för ögat, även om det krävts god syn.
Citera
2013-06-05, 21:34
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
altersjön nära buddbyn

Här ligger sommarstugan:

http://maps.google.se/maps?q=Altersj%C3%B6n+25,+961+91+Boden,+Norrbotten s+l%C3%A4n&hl=sv&ie=UTF8&ll=65.862092,21.761384&sp n=0.004265,0.015192&sll=65.861487,21.760279&sspn=0 .002132,0.007596&t=h&hnear=ALTERSJ%C3%96N+25,+961+ 91+Boden&z=16
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in