2013-06-04, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Är de inte lite skumt att berätta något sånt där för en främling?
Läs de fetade.

Det verkar riktigt typiskt honom och är säkert något han tjatar om i absurdum till
släkt och vänner. Han lägger ju ut det på nätet också i diverse forum.
Där går det ju att läsa att det är det värsta han varit med om.

Han har helt säkert ett behov att prata om det och vem personen KJ berättar detta för
spelar nog en mindre roll,för egentligen är det KJ som bearbetar sin besvikelse.

Det finns många människor som beter sig på detta vis och folket nära dem tröttnar på
att höra samma visa om och om igen och då brukar det bli främlingar som får
äran att höra detta. Tex Frisörskan, granne, läkaren eller i detta fall Bodengrabb.
Senast redigerad av LKVN 2013-06-04 kl. 16:04.
Citera
2013-06-04, 15:53
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Bland alla mer eller mindre trovärdiga (vansinniga) inlägg så kommer även jag med ett kort sådant
När VB besökte KJ så togs hon till fånga och hölls levande någonstans för att vara statist/offer vid Fallen Angelsspelen veckan därpå
Där gick något överstyr och KJ fick order att städa undan kroppen och kunde därför inte medverka på festen tillsammans med de andra deltagarna, men fick även order att medföra något bevis (händerna) att han fullgjort uppgiften
KJ hade därefter oturen att bli gripen av lede fi (polisen) men som den gode soldat han är så avslöjar han naturligtvis inget om sin commandogrupps förhavanden

Vidrig teori och, enligt mig, inte helt otänkbar, tyvärr.

Edit: Med undantag då för att rättsläkaren sagt att VB dödades redan 4-5 maj. Så där föll nog den teorin, ändå
Senast redigerad av Spindelfrida 2013-06-04 kl. 16:02.
Citera
2013-06-04, 15:53
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Lastas i rätten för att undanhållit information och använda det emot honom som
inläggen här i tråden försökt anspela på.

Fast det beror väl på vad han har för anledningar (som låter vettiga) för att inte ha hört av sig? Jag förstår din poäng, det kan alltid finnas anledningar såsom sjukdom (att han har haft magsjuka i flera dagar) osv osv.

Självklart så kan man ju aldrig lastas för något som man inte vet. Värre blir det ju dock om de kan bevisa att han t e x VETAT att hon varit borta tidigare, än vad han talat om. Det kommer de nog kräva en förklaring på, kan ju vara vad som helst, ett sms från en vän mm mm...

Det är upp till åklagare/polis att motbevisa, men det blir nog inte så svårt. Som sagt var, de lär nog ha underlag för det också!
Citera
2013-06-04, 15:54
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Det verkar riktigt typiskt honom och är säkert något han tjatar om i absurdum till

Han har helt säkert ett behov att prata om det och vem personen KJ berättar detta för
spelar nog en mindre roll,för egentligen är det KJ som bearbetar för sin besvikelse.

Det finns många människor som beter sig på detta vis och folket nära dem tröttnar på
äran att höra detta. Tex Frisörskan, granne, läkaren eller i detta fall Bodengrabb.
Jo du har nog hel rätt i de du säger och är han GM så förklarar de varför han placerat kroppsdelarna så som GM har gjort plus att KJ var med i sökandet!
Oavsett om han är skyldig eller ej har han en mycket udda personlighet ( de baserar jag på set jag hört här om honom)
Citera
2013-06-04, 15:55
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Bland alla mer eller mindre trovärdiga (vansinniga) inlägg så kommer även jag med ett kort sådant
När VB besökte KJ så togs hon till fånga och hölls levande någonstans för att vara statist/offer vid Fallen Angelsspelen veckan därpå
Där gick något överstyr och KJ fick order att städa undan kroppen och kunde därför inte medverka på festen tillsammans med de andra deltagarna
, men fick även order att medföra något bevis (händerna) att han fullgjort uppgiften
KJ hade därefter oturen att bli gripen av lede fi (polisen) men som den gode soldat han är så avslöjar han naturligtvis inget om sin commandogrupps förhavanden
(min fetning)

Åklagaren har i vart fall bedömt att VB har avlidit någon gång under den 4-5 maj.
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-06-04 kl. 16:11. Anledning: korrigering
Citera
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:

spelar nog en mindre roll,för egentligen är det KJ som bearbetar för sin besvikelse.

Jag instämmer. När jag träffade en granne för första gången fick jag höra hela hennes liv, även saker som man normalt kanske bara berättar för en nära vän. Det beror nog på vad man har för personlig integritet själv det där. Och som du säger, det där var nog en enorm besvikelse för KJ och något han kanske inte tycker är riktigt rättvist
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dexter65
Jag VET att polisen redan 8/5 visste att VB varit hos KJ, han var gruppledare för polisens stödgrupp innan MP:S blev inblandade. Han berättade då för samtliga om att hon varit hos honom, paret som uttalade sig i lokaltidningen gick också med KJ (dom var väldigt goda vänner).

Men varför i hela friden inriktades då de inledande dagarnas sökinsatser liksom information som gick ut kring hypotesen att hon försvunnit på eftermiddagen, under sin joggingtur?
Citera
2013-06-04, 15:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
(min fetning)

Rättsläkaren har i vart fall fastställt att VB har avlidit någon gång under den 4-5 maj.
Det har inte framkommit. Det har framkommit att KJ är misstänkt för mord dessa datum, men det behöver inte vara rättsläkarens ord.
Citera
2013-06-04, 15:57
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Visst är det så, men nu har det skett och jag tror inte KJ är en person som varken läser tidningen
eller följer MPS-facebooksida.
Du behöver inte sätta ett frågetecken i sista meningen,punkt passar bra
Är han skyldig så är det inte detta han faller på.

Men kära du. Umgås du aldrig kring ungdomar?! Det ska mycket till om en 22-åring missar en sån här sak, även om han inte har läst tidningar osv. Information sprids mycket fort ungdomar emellan, så enkelt är det!

Motbevisas han så kan det mycket väl bli en bidragande orsak, till att han får minuspoäng för att ha undanhållit information!
Citera
2013-06-04, 16:04
Medlem
Finns det några uppgifter på KJ.s förehavanden under Lörd 4 maj- Sön 5 maj inga elektroniska spår
inga kompisar något måste han har gjort under ett helt dygn med eller utan mobiltel.Har hans mobil varit avslagen under det formodande morddygnet då är det ytterligare en försvårande omständighet(alla i den åldern har alltid mobilen på dygnet runt) och är det fortfarande ingen som vet om Hyundaien stod hos Kj hela helgen utan att flyttas.Betänk att VB klev in i bilen och det bar iväg till mordplatsen, 4 maj har inte lövsprickningen börjat i Boden och dessutom är långt ifrån alla undanskymda skogsvägar farbara så valet av färdväg kan vara noggrant rekad en undanskymdplats men ändå fullt farbar med en vanlig personbil i direkt närhet till denna plats har förmodlingen allt sedan hänt.Sedan kan en cirkus med flyttningar ha börjat för att dölja den verkliga brottsplatsen.
Citera
2013-06-04, 16:06
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dexter65
Jag VET att polisen redan 8/5 visste att VB varit hos KJ, han var gruppledare för polisens stödgrupp innan MP:S blev inblandade. Han berättade då för samtliga om att hon varit hos honom, paret som uttalade sig i lokaltidningen gick också med KJ (dom var väldigt goda vänner).

Ok, är detta sanning så har ju polisen verkligen valt att vara under-cover, för att följa hans varje steg?!

Vad exakt gör polisens sökgrupp? Och vad gör man som gruppledare där? Typ går skallgång också?
Citera
2013-06-04, 16:07
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det har inte framkommit. Det har framkommit att KJ är misstänkt för mord dessa datum, men det behöver inte vara rättsläkarens ord.

Men, vem annan än en rättsläkare kan yttra sig om möjligt datum för dödens inträdande? Förundersökningsledaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in