2013-06-05, 19:54
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag säger inte att mamman gjort något, men hon kan vara delaktig på något vis, tillsammans med KJ. Jag har ställt frågan flera gånger, vad sker med mamman om hon begår ett allvarligt brott eller att styvpappan flyttar ifrån henne? Blir det en enkelbiljett till Thailand då? Det är motiv nog för att inte berätta allt man vet. Hon kanske skyddar en brottsling, det vet vi inte.

Sagt det tidigare, varför är det så osannolikt att mamman haft en affär med KJ? Gubben är borta i fjorton dagar i stöten. Kanske har VB hotat med att avslöja något, KJ ställer sig på mammans sida då hon berättat vad som sker med henne om förhållandet avslöjas. Du vet inte, jag vet inte, men varför skulle det vara så himla osannolikt, brukar inte de flesta mord handla om relationer, svartsjuka och otrohet? Det kan ha uppstått ett bråk i VB bostad.

Att mamman inte visste vem VB skulle hem till är bara bullshit. Framgår klart och tydligt att mamman och VB hade ett intimare förhållande än bara mor och dotter. Mamman har dessutom full access till VB Facebookkonton, varför?

Varför gick VB till den äldre mannen med sina problem, varför inte till styvpappan och sin bästa väninna, mamman? Det talar för att problemen handlade om just de här två personerna.

Ja, om man hämtar själar i skogen genom att genomföra en ritual så kallar jag det hokuspokus oavsett vilken religion man utövar.

Och en sak till, du tänker med hjärtat, andra med hjärnan. Vill du idka barmhärtighet är det här fel forum tycker jag. Frågan är fri, det är väl lite av poängen med Flashback, annars har jag missat något.

Därmed inte sagt att jag sätter den här teorin högst upp, det har jag poängterat tidigare, men den är väl värd att fundera på tycker jag.

Visst vi kan sitta är och gissa hej vilt baserat på absolut ingenting om vi har lust, men det är jävligt osmakligt för det är ett grovt brott. Helt okej med spekulationer där det finns en grund att gå på, som tex AN, hon betedde sig oerhört märkligt, det var en grund att gå på eftersom hon uppenbart hyste agg mot VB.

Det finns absolut inte minsta lilla som tyder på att mamman skulle ha haft något slags förhållande med KJ, Ingenting. Det är inte ens något som känns särskilt rimligt att tro.

Men hur många tonåringar har du? Jag har en nära kontakt med min son men inte fan vet jag vem han ska till varje gång han går ut, han är vuxen och går inte i koppel. Att mamman har tillgång till VBs konto kanske beror på att det var autoinloggning eller att hon lånat det förut? Jag kan gå in och öppna sonens dator också så kan jag garantera att jag kommer in på hans FB.

VB kanske tyckte om att prata med gamla farbrorn, det är väl vanligt att ungdomar hellre pratar med andra vuxna om vissa saker. Att man har en bra relation till sina föräldrar innebär inte att man vill prata med dom om allt. Nej jag tänker med hjärnan OCH hjärtat.

Med hjärnan inser jag att mamman just nu genomgår ett helvete och med hjärnan förstår jag att detta är ett trauma utan dess like. Med hjärtat önskar jag att hon ska slippa utpekas som delaktig dessutom utöver det. Och jag skiter i det vanliga tugget om att "Det här är Flashback". För att man är på Flashback så innebär det inte att man måste bröla ur sig allt som far genom huvudet eller ge fan i att tänka. Yttrandefrihet betyder nödvändigtvis inte att man måste säga allt man tänker.

Fortsätt fundera på den där teorin du, men har du minsta empati i kroppen så kan du väl fundera för dig själv tills det åtminstone finns något att gå på. Du kan ju kanske försöka att sätta dig in i vad mamman genomgår just nu och hur det skulle kännas att folk utöver det spekulerar i om hon knullat med den misstänkta mördaren.Och ja, jag blir förbannad...
Citera
2013-06-05, 19:58
Medlem
lilltoes avatar
@Lagro Försvarsadvokaten har INTE sagt att Vatchareeya skadat sig, utan fann det som en trolig ursäkt till fyndet. Det var ett antagande i hastigt mod och inte något vidare övertänkt. Detta uppfunna svar på ort och ställe syftade till att VB och KJ är/var bekanta sedan länge. KJ hade dock ingen aning och blev svarslös.
Citera
2013-06-05, 19:59
Medlem
Popcorn76s avatar
Men hennes blod i hans bagagelucka... Hur ofta börjar folk blöda på karateträningar? Man kan väl få blåmärken etc, men blöda? Någon som tränar karate och kan säga om det är vanligt? Det känns lite som att gripa efter halmstrån. Skulle vara näsblod då kanske och då har hon väl antingen blödigt så mycket att det runnit ner på kläderna, som stoppats i bagageluckan medan de fortfarande var fuktiga och kladdat av sig. Eller torkat näsan med något som sedan stoppats i hans bagagelucka och kladdat av sig. Hade känts troligare om de hittat det inne i bilen. Då kunde hon ju ha nyst näsblod eller torkat näsan eller vad det nu var som blödde.
Och karatetränaren borde väl komma ihåg och kunna dementera eller bekräfta detta, om det inte var vardagsmat.
Dessutom brukar väl sådana träningar vara kvällstid (jag gick på judo), alla kom i sina judodräkter och åkte hem i dem igen, och duschade hemma. Men det behöver så klart inte gälla alla, men de som åkte bil gjorde det.

Nja...karateträning och därav blod i bagageluckan känns lite långsökt tycker jag i alla fall. Jag tror absolut att något eller någon fraktats där bak.
Citera
2013-06-05, 20:00
Medlem
Ytterligare ett tips till polisen om det inte är utrett. Kolla med KJ om han vet vad VB åt den kvällen. Det borde obducenterna kunna få fram ganska säkert.
Om hon nu var med honom mellan 15--21 så borde hon/dom ätit ngt. Ett bra bevis för eller emot KJs eventuella närvaro. Och om det nu visar sig att hon har en maxhamburgare i magen som inte han vet om så svänger det rejält. Och om han nu kan pricka in vad de ätit så är ju det ett ganska starkt bevis för att KJ verkligen varit med honom denna kväll, och är magen tom, ja då kan man ju börja undra när hon egentligen dog, och varför hon då inte har ätit.
Ja ja, när vi läser FUP så får vi väl reda på om det är clowner eller poliser som utreder detta.
Citera
2013-06-05, 20:01
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Kan kommit dit av en mängd olika anledningar. Tror KJ är skyldig till 99%, men visst 1% säger att blodet kan ha planterats fast då skulle KJ behöva se över sin bekantskapskrets. Men det är för mycket kriminalfiktion över det.
Dock funderar jag över alternativa teorier till KJ är dömd för brottet och det är bevisat.
Orkar inte spekulera kring diagnoser och godemän...
Tror du inte i s f att planteringen är mer omfattande än ett blodspår? T.ex lite hår, KJs kalsong etc.

Synd att inte Bodengrabb är aktiv i tråden, jag skulle gärna vilja fråga om det verkligen var KJ h*n träffade på skallgången.
Det kanske inte var KJ, det kanske var en person som ville ge KJ skulden.
Citera
2013-06-05, 20:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Inte thailändare inte. Familjemedlemmar kan träffas utan att ens hälsa, plötslugt är dom borta och har då gått hem utan att säga ett ljud. I början blir man vääldigt förvånad över detta som svensk, men man vänjer sig... De är totalt osociala för det mesta. Eller rättare sagt, deras kultur handlar inte om att berätta vart man ska som det görs i sverige. Det blir ett allmänt "sawadee kap" för det mesta, men sen oftast inget mer.

Men styvpappan är väl inte thailändare, snarare finskt påbrå?
Citera
2013-06-05, 20:06
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jobbigt om blodet fanns i skuffen, längst inne mot baksätet. Men han har säkert en förklaring till det med.

Sedan jag fick körkort har jag lånat kombibilar av vänner, då jag ständigt upptäckte att jag endast hade sedanbilar till mina skrymmande förflyttningar. Alltid var det något man skulle flytta och jag lovar att jag skadat mig på hälften, antingen när man ska fälla sätet (draghandtag, knoppar och öglor) eller på godset man fraktat. Naglar har gått av eller har handryggen skrapats av något vasst. Hälften av dessa bilar bar mina blodspår. Nu har jag kombi och behöver aldrig köra större saker längre. För att nämna exempel på hur blod hamnar på fel ställe.
Citera
2013-06-05, 20:12
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Men hennes blod i hans bagagelucka... Hur ofta börjar folk blöda på karateträningar? Man kan väl få blåmärken etc, men blöda? Någon som tränar karate och kan säga om det är vanligt? Det känns lite som att gripa efter halmstrån. Skulle vara näsblod då kanske och då har hon väl antingen blödigt så mycket att det runnit ner på kläderna, som stoppats i bagageluckan medan de fortfarande var fuktiga och kladdat av sig. Eller torkat näsan med något som sedan stoppats i hans bagagelucka och kladdat av sig. Hade känts troligare om de hittat det inne i bilen. Då kunde hon ju ha nyst näsblod eller torkat näsan eller vad det nu var som blödde.
Och karatetränaren borde väl komma ihåg och kunna dementera eller bekräfta detta, om det inte var vardagsmat.
Dessutom brukar väl sådana träningar vara kvällstid (jag gick på judo), alla kom i sina judodräkter och åkte hem i dem igen, och duschade hemma. Men det behöver så klart inte gälla alla, men de som åkte bil gjorde det.

Nja...karateträning och därav blod i bagageluckan känns lite långsökt tycker jag i alla fall. Jag tror absolut att något eller någon fraktats där bak.

Sluta tjata om karateblodet!

Försvarsadvokaten har INTE sagt att Vatchareeya skadat sig, utan fann det som en trolig ursäkt till fyndet. Det var ett antagande i hastigt mod och inte något vidare övertänkt. Detta uppfunna svar på ort och ställe syftade till att VB och KJ är/var bekanta sedan länge. KJ hade dock ingen aning och blev svarslös.
Citera
2013-06-05, 20:14
Medlem
Har undrat lite över varför det är så få förhör av KJ. Ständigt läser man i media att det inte finns några planerade förhör.

Är detta en taktik av förhörsledarna? Låta KJ sitta instängd på psyket och bita naglarna tills han helt enkelt börjat prata? Han lär ju sakna den sociala kontakten med omvärlden efter ett tag. Såren på armarna kanske är tecken på ånger?
Citera
2013-06-05, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ytterligare en möjlighet är att FB-uppdateringen är feltolkad. Raden

”Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga”

ska kanske tolkas som tre separata händelser

Först ut o motionera
Sedan till en kompis
Och sist plugga

Hon verkar ju inte ha varit hundraprocentig på svenskan så hon kan ju ha missat ett "sedan" eller "sist" före plugga.

Det är inte tre separata händelser om man skall lyssna på KJ. För i förhör innan
yppandeförbudet kom har KJ sagt att han tittade på TV och drack en öl
och VB satt och pluggade i köket.
Citera
2013-06-05, 20:17
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Har undrat lite över varför det är så få förhör av KJ. Ständigt läser man i media att det inte finns några planerade förhör.

Är detta en taktik av förhörsledarna? Låta KJ sitta instängd på psyket och bita naglarna tills han helt enkelt börjat prata? Han lär ju sakna den sociala kontakten med omvärlden efter ett tag. Såren på armarna kanske är tecken på ånger?

De har säkert förhört honom om allt det finns täckning för. Det här känns skralt faktiskt.
Citera
2013-06-05, 20:19
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Enligt hans advokat hade VB skadat sig vid träning av kampsport som troligen menas karate och därifrån skulle blodet komma.
Var och hur hon skadades har inte framkommit.

Hans advokat? Ljuger du?
Du säger i först att hon har skadat sig på karaten sedan avslutar du med att säga att det inte framkommit hur hon skadat sig.

Virrivirrikoko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in