2012-11-10, 15:22
  #15445
Medlem
Daniel501s avatar
Tjena!

Har fått tunghäfta och kommer inte på vad spelet heter..

Det är troligen ett av Total war serien, man kunde spela som Sverige och hade Finland, Estland och de 3 länderna tror jag under sig..

Någon som kommer ihåg?
Citera
2012-11-10, 15:31
  #15446
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Tjena!

Har fått tunghäfta och kommer inte på vad spelet heter..

Det är troligen ett av Total war serien, man kunde spela som Sverige och hade Finland, Estland och de 3 länderna tror jag under sig..

Någon som kommer ihåg?
Empire: Total War
Citera
2012-11-10, 15:38
  #15447
Medlem
thewakka35s avatar
Jag letar efter ett spel som jag tror hade samma typ av spelmotor som i Myst. Spelet KANSKE heter Kongo och gavs ut i mitten av 90-talet till PC. Man gick runt i en djungel och letade efter en gorilla. Jag tror t.o.m. att PC För Alla eller någon annan tidning gav ut detta spel som en demo i någon av de datatidningar som hade spel-och-program skivor med sina tidningar. Jag tror t.o.m. att skivan med demo var bronsfärgat för er som fortfarande har kvar dessa
Citera
2012-11-10, 18:42
  #15448
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewakka35
Jag letar efter ett spel som jag tror hade samma typ av spelmotor som i Myst. Spelet KANSKE heter Kongo och gavs ut i mitten av 90-talet till PC. Man gick runt i en djungel och letade efter en gorilla. Jag tror t.o.m. att PC För Alla eller någon annan tidning gav ut detta spel som en demo i någon av de datatidningar som hade spel-och-program skivor med sina tidningar. Jag tror t.o.m. att skivan med demo var bronsfärgat för er som fortfarande har kvar dessa

Congo: Descent into Zinj?
Baserat på 1995 filmen Congo, handlade ganska mycket om en gorilla.

http://www.youtube.com/watch?v=9X8rrdd3kZs
Citera
2012-11-10, 20:48
  #15449
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Empire: Total War

Tackar! Kom ju på direkt efter posten att jag kunde youtuba och såg då ett Sverige vs England slag.. nu är kvällen räddad (om 2h iaf!)
Citera
2012-11-10, 22:44
  #15450
Medlem
NUFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NUFC
Söker ett spel jag spelade under min uppväxt, minns bara vaga delar om det men öser på med allt jag minns; Det är ett racingspel, man kunde spela flera åt gången o tävla mot varandra men man kunde även köra racing själv(mot dem andra karaktärerna) och tävla mot sig själv, då kom det som en "spökbil" som visade vägen man åkte första loppet. Varje karaktär hade typ en egen bana, exempelvis fanns det en kyrkogårdsbana och en bana där man körde uppe i molnen. Minns tyvärr bara två karaktärer: En baby som körde, tror det var en tjej, och en kyrkoherde/zombie/något åt det hållet som körde en form av en likbil. Jag är nästan helt säker på att det var till PS1 då jag alltid körde det mot mina syskon(som också är galna av desperation för att hitta namnet på spelet). Bilarna och karaktärerna var alltså mer åt det tecknade hållet och det var ingen sådär jättekänd karaktär med (Crash, Looney Tunes, Rugrats, Mario etc.). Vyn var en hyfsat bit ifrån också, är inte säker på att det var en helikoptervy men den var alltså inte inzoomad på en bil utan man såg typ hela banan, minns även att det fanns en topplista som visade placeringarna under loppets gång där karaktärernas ansikten visade 1:a, 2:a etc.

Ingen som känner igen det?
Citera
2012-11-12, 00:32
  #15451
Medlem
Ballooos avatar
Gammalt dataspel svenskt polisspel skulle leta reda på en mördare o förhöra personer. Va riktiga skådespelare med. Stäpvargen va det nåt med. Inte mycket att gå på men nån som vet?
Citera
2012-11-12, 00:51
  #15452
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooo
Gammalt dataspel svenskt polisspel skulle leta reda på en mördare o förhöra personer. Va riktiga skådespelare med. Stäpvargen va det nåt med. Inte mycket att gå på men nån som vet?

Polis. Förmodligen Polis 3. Polis 3 var kasst tyckte jag, men ettan var fint.
Citera
2012-11-12, 08:23
  #15453
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NUFC
Ingen som känner igen det?

Känner igen det men kan inte placera det alls. Vad jag tänkte på var crash team racing, men du säger det inte var kända karaktärer med.

Sen stämmer inte riktigt vyn heller, så tror inte det är crash team. Har du något mer du minns?
Citera
2012-11-12, 11:32
  #15454
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Nix, hittade inte.

Kan det vara hidden & dangerous förresten?
Citera
2012-11-12, 14:32
  #15455
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Kan det vara hidden & dangerous förresten?

Nix. Jag minns att det fanns en liten ikon som visade om man stod upp, hukade eller låg ner. Det var ganska bra grafik.
Citera
2012-11-12, 15:12
  #15456
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Nix. Jag minns att det fanns en liten ikon som visade om man stod upp, hukade eller låg ner. Det var ganska bra grafik.


Project IGI kanske?
Eller något av Delta Force spelen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in