2013-06-05, 05:19
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Eftersom accuracy tekniskt sett inte buffades så är det inte lättare, men däremot är det större chans att träffa det man vill då de ändrade lite i spridningen.
men lol,. är ju lite samma sak, du träffar närmare mitten av ringen och du siktar på lower plate på e75 rakt framför dig 200 meter bort så borde man träffa fler ggr nu än innan
Citera
2013-06-05, 09:37
Medlem
Littlebear34s avatar
Det ska ju bli 16%enheters mindre risk att träffa kanten på siktcirkeln så klart att 122mm blir träffsäkrare
Citera
2013-06-05, 11:08
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
men lol,. är ju lite samma sak

Kan tyckas så, men ringen som indikerar spridningen kommer inte ändra storlek.

Det som kommer hända är att det blir mindre chans att skottet går iväg till ena kanten av ringen.
Citera
2013-06-05, 11:48
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Ryska källa, ja.
Och enligt länken jag skickade ovan så hade 122an samma precision som 88an.
Du kan gärna förklara för ägaren av bloggen att han har fel, det skulle han uppsktta.

Du missförstod igen tror jag. Jag menade att IS var en bättre vagn, men absolut inte vad gäller kanon och pansar. Sedan påstod jag aldrig att Tiger II inte slogs ut, endast att den inte blev penetrerad frontalt.

Orkade inte citera inlägget riktat mot mig. Skall läsa igenom mer sen men är rätt trött. Vaknade skittidigt av att åskan dåna ute. Tog med sig min gamla P-ATA disk gjorde den med

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Exakt samma roll som Tiger och Tiger2 hade med andra ord. Tiger konstruerades för att fungera som genombrottsvagn, inte som antitankvagn, det fungerade AT kanoner och Stugs till. För övrigt fungerade HE på en IS utmärkt till att slå ut tyska tanks, se ovan.

Njah, Tiger var verkligen inte en genombrottsvagn på samma vis som en IS det kan jag lova dig. Det den gjorde bäst var faktiskt att agera som en TD även om den var kapabel till mycket mer. Tyskarna hade överlägsen optik och hade överlägset mycket högre chans till träff på första skottet än vad ryska motsvarigheter hade. Tyskarna hade ju en helt annat upplägg på deras pansarbataljoner än vad ryssarna har och således konstruerades inte Tiger för att utföra precis samma uppgifter som IS gjorde.

Bara för att kanonerna hade liknande spridning innebär inte att dom var likvärdig i träffsäkerhet under strid eller för den delen att hitta på målet från första början.
Senast redigerad av hockexx 2013-06-05 kl. 11:59.
Citera
2013-06-05, 12:24
Medlem
DoubleWoods avatar
Kort fråga så jag inte gör bort mig: för att få råd att köpa KV1S så sålde jag min KV1 men behöll besättningen eftersom den var 100% osv, och tränade den till KV1S.

Nu vill jag återköpa KV1 eftersom den var skoj och en bra kassako - kan jag då flytta besättningen fram och tillbaka eller måste de tränas om vid varje flytt?
Citera
2013-06-05, 12:29
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Kort fråga så jag inte gör bort mig: för att få råd att köpa KV1S så sålde jag min KV1 men behöll besättningen eftersom den var 100% osv, och tränade den till KV1S.

Nu vill jag återköpa KV1 eftersom den var skoj och en bra kassako - kan jag då flytta besättningen fram och tillbaka eller måste de tränas om vid varje flytt?

Besättningen måste tränas om. Du måste inte det går att använda den men den fungerar betydligt sämre i den vagn den inte är tränad för. Undantaget är premiumvagnar i dem kan du använda en besättning från rätt typ av vagn utan att den presterar dåligt.
Citera
2013-06-05, 12:34
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:

Du måste träna om för varje flytt alternativt skaffa varsit crew.
Personligen tycker jag både rolig men tycker ändå kv-1s är bäst. Har också ace tankat båda.
KV-1S: https://www.youtube.com/watch?v=RPWR_co1V7c&feature=youtube_gdata_player
KV-1: https://www.youtube.com/watch?v=tX-9J6ntbKo&feature=youtube_gdata_player
Citera
2013-06-05, 12:54
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Du måste träna om för varje flytt alternativt skaffa varsit crew.
Personligen tycker jag både rolig men tycker ändå kv-1s är bäst. Har också ace tankat båda.
KV-1S: https://www.youtube.com/watch?v=RPWR_co1V7c&feature=youtube_gdata_player
KV-1: https://www.youtube.com/watch?v=tX-9J6ntbKo&feature=youtube_gdata_player
Ok, uppfattat.
Vad är det för skin du har och hur stökigt är det att installera?
Citera
2013-06-05, 13:14
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ok, uppfattat.
Vad är det för skin du har och hur stökigt är det att installera?
Om du menar hit-box skinet så är det bara googla "hit box skin mod wot" och ta det verkar bäst. Jag skaffade det i typ januari och kommer inte ihåg varifrån
Citera
2013-06-05, 14:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Tänk bara på att 3D hit skins inte är tillåtna.
Citera
2013-06-05, 14:35
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Om du menar hit-box skinet så är det bara googla "hit box skin mod wot" och ta det verkar bäst. Jag skaffade det i typ januari och kommer inte ihåg varifrån

Vilken mod är det som visar din vinkling i grader under tanken? Ge hit!
Citera
2013-06-06, 08:28
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Du missförstod igen tror jag. Jag menade att IS var en bättre vagn, men absolut inte vad gäller kanon och pansar. Sedan påstod jag aldrig att Tiger II inte slogs ut, endast att den inte blev penetrerad frontalt.

http://tankarchives.blogspot.se/2013/03/suisu-152-vs-german-big-cats.html
http://tankarchives.blogspot.se/2013/03/is-2-vs-german-big-cats.html

Du tycker inte att en träff som innebär att pansar splittrar sig och att splitter skapas på insidan är en penetration eller att personalen överlever?

Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Njah, Tiger var verkligen inte en genombrottsvagn på samma vis som en IS det kan jag lova dig. Det den gjorde bäst var faktiskt att agera som en TD även om den var kapabel till mycket mer. Tyskarna hade överlägsen optik och hade överlägset mycket högre chans till träff på första skottet än vad ryska motsvarigheter hade. Tyskarna hade ju en helt annat upplägg på deras pansarbataljoner än vad ryssarna har och således konstruerades inte Tiger för att utföra precis samma uppgifter som IS gjorde.

Bara för att kanonerna hade liknande spridning innebär inte att dom var likvärdig i träffsäkerhet under strid eller för den delen att hitta på målet från första början.

Du har inte läst Otto Carius memoarer förstår jag?
Där Tiger konstant används som en genombrottsvagn.
Där IS benämns som en överlägsen tank jmf med IS, och där det i instruktionsboken för Tiger står att man inte ska engagera IS om man inte är i minst kompanistyrka.
Du vet väl också att man slutade producera Tiger, vilket ingen protesterade över. När man försökte det med Stug blev det däremot ordentliga protester.

För övrigt, angående träffsäkerhet på IS, 17 Tigrar nedkämpade av 3 IS på +2km avstånd.
http://tankarchives.blogspot.ca/2013/03/combat-accuracy-of-is-2.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in