2011-12-07, 15:39
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Changes in Game Economy
http://overlord-wot.blogspot.com/2011/12/changes-in-game-economy.html

Vad har SPG spelare gjort för fel nu?
En Tier5-6 SPG går minus på en dålig match redan i nuläget (1000 credits / skott). En bra match kanske man går 10-15 k credits plus. Inga dramatiska summor direkt, tjänar mer credits om jag kör mina tier 5-6 mediums, heavies och TDs. Måste suga att samla pengar om man bara har en SPG.

För övrigt, hur blir spelet för SPGs nu med återinförandet av tracers?
Citera
2011-12-07, 17:36
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Vad har SPG spelare gjort för fel nu?
En Tier5-6 SPG går minus på en dålig match redan i nuläget (1000 credits / skott). En bra match kanske man går 10-15 k credits plus. Inga dramatiska summor direkt, tjänar mer credits om jag kör mina tier 5-6 mediums, heavies och TDs. Måste suga att samla pengar om man bara har en SPG.

För övrigt, hur blir spelet för SPGs nu med återinförandet av tracers?
tracers ?

skottens syns redan ju
Citera
2011-12-07, 18:37
Medlem
XpS06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Du möter hellre än KT än en IS i brawl? Då har du mött på tok för få KT's alternativt folk som leker slagsskepp med dom och ställer sig med bredsida när dom fyrar. KT är den bästa tier 8 heavyn, den gör mos utav Tiger/T29/IS/T32/IS-3/T34(är fan rätt lätta med). IS-3 är dock överlägsen i närstrid, men KT är bättre i överlag då man i regel pennar IS-3 nästan jämt.

Då måste det vara så att jag mött riktiga "noobs" i Tiger 2, för jag anser det vara svårare att möta IS 1 vs 1
Citera
2011-12-07, 19:09
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
tracers ?

skottens syns redan ju

Nä bara friendly skott. innan såg du ALLA tracers inom din syn vidd Så ett arty kunde spåra andra artys med hjälp av tracers.
Citera
2011-12-07, 19:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
innan såg du ALLA tracers inom din syn vidd Så ett arty kunde spåra andra artys med hjälp av tracers.
Oavsett avståndet, under beta'n hade jag några tunga spg och de första man gjorde var att titta på andra sidan kartan för att se tracers från fiendens spg långt innan nån scout kunde lysa upp dom.

Det förstörde mycket i spelet och finns i viss mån kvar, det går fortfarande att se träd som faller och objekt som körs över.
Citera
2011-12-07, 22:39
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Oavsett avståndet, under beta'n hade jag några tunga spg och de första man gjorde var att titta på andra sidan kartan för att se tracers från fiendens spg långt innan nån scout kunde lysa upp dom.

Det förstörde mycket i spelet och finns i viss mån kvar, det går fortfarande att se träd som faller och objekt som körs över.
Fast det är väl helt logiskt? Iofs kan jag tycka att det är ganska ologiskt att man ser trädet men inte stridsvagnen eftersom den är för långt bort - - men det beror ju säkert på att de var tvungna att kompromissa iom att kartorna är så små.

Jag föll till slut till föga och köpte en premiumvagn att harva krediter med och det fick bli en B2 740, som hittills verkligen känns premium: ofta hamnar jag överst i rank och kan ofta klara mig ganska bra även mot grupper om 2-3 tanks eftersom bössan på den skjuter så otroligt snabbt och dessutom verkar de satt turbo på tornet för det tar inte många sekunder att sikta om direkt.

Allt som allt en ganska kul tank, om än lite slö.
Citera
2011-12-07, 23:05
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Fast det är väl helt logiskt?
Inte när det är 900meter mellan lagen, matchen har varit igång 5sekunder och det är ett berg i mitten av kartan typ, dvs finns ingen "line of sight".
Citat:
Jag föll till slut till föga och köpte en premiumvagn att harva krediter med...
Type59 skiter crediter bokstavligt talat fått ihop mer än en halv miljon idag och flera gånger haft vinster(efter reparation/ammo) på över 50.000credits och det utan premiumkonto.

Hur bra vinster gör du med den vagnen?
Citera
2011-12-07, 23:26
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Inte när det är 900meter mellan lagen, matchen har varit igång 5sekunder och det är ett berg i mitten av kartan typ, dvs finns ingen "line of sight".
Type59 skiter crediter bokstavligt talat fått ihop mer än en halv miljon idag och flera gånger haft vinster(efter reparation/ammo) på över 50.000credits och det utan premiumkonto.

Hur bra vinster gör du med den vagnen?
Iom att jag gjorde detta som ett test och inte ville lägga flera hundra på en sketen stridsvagn så valde jag den, som känns mer som en medium än den heavy den är och passar mig rätt bra, just nu iaf.
När jag kommit upp i några tusen strider så känner jag troligen annorlunda och vill ha en riktigt tung stridsvagn, men de går att döda de med.

Edit: märkte jag missade en del av frågan: inga himlastormande direkt, men även vid förlust så går jag plus iaf och med tanke på att de håller på att försämrar ännu mer så får man vara glad över det.
Jag förstår visst att de vill tjäna pengar och att de numer vet att folk kommer kasta in en hundring då och då för att slippa sitta och köra match efter match efter match för att få råd att köpa t ex ventilation till en tank, men vafan...blir de för giriga så kommer jag snabbt att ledsna iaf.
Senast redigerad av MondoBizarro 2011-12-07 kl. 23:34.
Citera
2011-12-08, 00:47
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
blir de för giriga så kommer jag snabbt att ledsna iaf.
Mmm men man ska inte glömma att de har event med "jämna" mellanrum där bl.a moduler blir mycket billigare under några dagar, har ett sånt event nu.

Toolbox 250.000
binocular telescope 250.000
wet ammo rack class1 100.000
Extra garageplats 150guld
Citera
2011-12-08, 03:52
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Fast det är väl helt logiskt? Iofs kan jag tycka att det är ganska ologiskt att man ser trädet men inte stridsvagnen eftersom den är för långt bort - - men det beror ju säkert på att de var tvungna att kompromissa iom att kartorna är så små.

Jag föll till slut till föga och köpte en premiumvagn att harva krediter med och det fick bli en B2 740, som hittills verkligen känns premium: ofta hamnar jag överst i rank och kan ofta klara mig ganska bra även mot grupper om 2-3 tanks eftersom bössan på den skjuter så otroligt snabbt och dessutom verkar de satt turbo på tornet för det tar inte många sekunder att sikta om direkt.

Allt som allt en ganska kul tank, om än lite slö.
kör oxå runt i fransmannen

jag är alltid överst, aldrig inte hamnat överst med den, har över 200 matcher med den :P

men fajtas inte mot hetzers, allt annart är guld
Citera
2011-12-08, 08:51
Medlem
Citat:
Changes in Game Economy
http://overlord-wot.blogspot.com/2011/12/changes-in-game-economy.html

äntligen en bra nyhet, kanske det blir lite färre av dessa arty noobs! Borde vara limit också 2 arty per lag!
Citera
2011-12-08, 09:06
Medlem
techno_the_kings avatar
Tänkte börja lira efter att nu ha tröttnat på Battlefield 3 som är ett mediokert spel
men frågan är vilken tank skall man satsa på?
tänkte väl köra som tysk då jag vet att german tiger var en tank som skrämde skiten ur fienden om jag inte minns fel finns denna med för övrigt?
eller vilken tank anser ni vara det solklara valet

Tackar för alla tips och råd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in