2013-06-05, 11:21
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det må vara långsökt, jag har inte heller påstått att jag ens tror på det själv, dock har vi några intressanta sakförhållanden som vi inte får ihop. Vad vi känner till har man inte hittat styck och brottsplats, statistiken säger att styckning görs för att transportera, inte så sällan från en lägenhet. Mamman visste inte vem VB skulle besöka, inte heller namnet, trots att KJ och VB haft ett förhållande.

Och om de hade ett smygförhållande kan man fråga sig varför? Och om de inte hade det, varför hemlighålla för mamman, hon borde känt till det? VB hämtades ju med bil, mamman borde känt till vem det var som hämtade henne. Man brukar kommunicera i en familj, uppenbarligen pratar man bara om thailändska efterrätter och reklamutdelning i den här familjen.

Smygförhållande= familjen ogillar pga tidigare händelser? KJ har tjej?

Styckningen däremot, blir jag inte klok på. Har tänkt så långt som "hur skulle jag själv ha valt att undanröja?" men inte fan kommer jag fram till styckning?! Tror som du, lättare att transportera. För att sedan bränna i skogen.
Citera
2013-06-05, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det må vara långsökt, jag har inte heller påstått att jag ens tror på det själv, dock har vi några intressanta sakförhållanden som vi inte får ihop. Vad vi känner till har man inte hittat styck och brottsplats, statistiken säger att styckning görs för att transportera, inte så sällan från en lägenhet. Mamman visste inte vem VB skulle besöka, inte heller namnet, trots att KJ och VB haft ett förhållande.

Och om de hade ett smygförhållande kan man fråga sig varför? Och om de inte hade det, varför hemlighålla för mamman, hon borde känt till det? VB hämtades ju med bil, mamman borde känt till vem det var som hämtade henne. Man brukar kommunicera i en familj, uppenbarligen pratar man bara om thailändska efterrätter och reklamutdelning i den här familjen.

Som jag nämnde tidigare så är det en annan kultur och tradition i thailand. Det är inte alltid så att dottern vill tala om att hon träffar en kille. Är t.o.m. väldigt strikt i vissa delar av thailand med detta.

Bl.a. visar man inte kärlek med att hålla hand och pussas offentligt. Man sover inte över hos varandra osv. Av den anledningen kanske hon inte ville skapa en konflikt med sin mor om att hon skulle till KJ som hon tidigare haft en relation med (som hennes mor troligtvis inte gillade att hon hade, och var glad över att den var slut).
Citera
2013-06-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robberazz
KJ var tydligen med på skallgången med MPS när de hittade VB stog det tidigare nånstanns i tråden?
Vart hittar man denna infon då?
Han var inte med på den skallgången. Och även om han hade fått den chansen, så tror jag knappast att han deltagit. Då hade blivit tvungen att spela teater i skogen när kroppen hittades. KJ var nog helt enkelt med på de andra söken för att det skulle se bra ut och i tro om att misstankarna skulle avledas ifrån honom.
Citera
2013-06-05, 11:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Det var först när Efterlyst tog upp fallet som uppgiften kom att VB anmäldes försvunnen den 5 maj. Innan Efterlyst tog upp fallet fanns i media som NSD, Norrländska Kuriren etc och på Flashback endast uppgiften att mamman anmält henne försvunnen den 7 maj. Det föranledde flera att komma med inlägg på Flashback om att mamman inte saknat sin dotter förrän den 7 maj.
Här säger polisen att hon anmäldes försvunnen "på tisdagen". Det var den 7:e.
Citera
2013-06-05, 11:30
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Polisen i Boden/Norrbotten höll flera presskonferenser utan att på dessa ändra på datumet för anmälan om försvinnandet.

Det är helt korret.

Polisen informerar förstås när de upprättar en anmälan, vilket de gör först då de anser att det kan vara något annat än ett frivilligt försvinnande, inte när någon stackars mamma ringer och säger att hennes dotter är försvunnen, för såna samtal får de säkerligen massor av varje helg.
Citera
2013-06-05, 11:33
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Smygförhållande= familjen ogillar pga tidigare händelser? KJ har tjej?

Styckningen däremot, blir jag inte klok på. Har tänkt så långt som "hur skulle jag själv ha valt att undanröja?" men inte fan kommer jag fram till styckning?! Tror som du, lättare att transportera. För att sedan bränna i skogen.

En transportstyckning tyder på att mordet begåtts på en plats där det inte är lämpligt att bränna kroppen, därför styckades den för transport till FP. Men det kan finnas med i bilden att en styckning skulle ske för att skända offret/ eller att ge utlopp för sina sjuka fantasier. Dvs en både offensiv- och defensiv styckning.
Citera
2013-06-05, 11:35
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, han var inte med på den sökningen MPS gjorde när VB hittades.

Visst hade han gråtit och varit ledsen under någon av sökningarna?
Citera
2013-06-05, 11:37
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Här säger polisen att hon anmäldes försvunnen "på tisdagen". Det var den 7:e.

Det dröjde till den 22:e maj när Efterlyst säger att hon anmäldes försvunnen den 5:e maj.
Citera
2013-06-05, 11:40
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är helt korret.

Polisen informerar förstås när de upprättar en anmälan, vilket de gör först då de anser att det kan vara något annat än ett frivilligt försvinnande, inte när någon stackars mamma ringer och säger att hennes dotter är försvunnen, för såna samtal får de säkerligen massor av varje helg.

Sitter jag helt bakom flötet och fiskar abborrar i en sjö nära Boden - dvs utan kontakt med omvärlden - om jag tror att vakthavande befäl måste diarieföra en anmälan.
Citera
2013-06-05, 11:40
Avslutad
Citat:
Polisen i Boden/Norrbotten höll flera presskonferenser utan att på dessa ändra på datumet för anmälan om försvinnandet.

Nej men anmälan är väl rent strikt också daterad 7 maj? Däremot kan ju mamman ha talat med polisen tidigare utan att en formell anmälan om försvunnen person är inlämnad.
Citera
2013-06-05, 11:44
Medlem
Minutvisarens avatar
SvD/TT 2013-06-05:
Citat:
Tingsrätten i Luleå kommer under eftermiddagen att meddela om den 22-åring som misstänks för styckmordet i Boden ska få ha två advokater.
Citera
2013-06-05, 11:46
Medlem
Citat:
Sitter jag helt bakom flötet och fiskar abborrar i en sjö nära Boden - dvs utan kontakt med omvärlden - om jag tror att vakthavande befäl måste diarieföra en anmälan.

Nej du tror nog rätt. Gissningsvis så finns det 2 samtal bokförda hos polisen. 1 den 5/5 där familjen ombedes återkomma om hon inte återvänt inom 48h och ett den 7/5 när de återkommer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in