2013-06-04, 22:58
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ni4n
EDIT: Har spelat mer än 1500 matcher så jag är inte värdelös bara för att jag är i bronze III..

1500 rankade matcher denna säsong och du är i Bronze III? Inga superstats kanske ^^
Citera
2013-06-04, 23:16
Medlem
ni4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridaynight
1500 rankade matcher denna säsong och du är i Bronze III? Inga superstats kanske ^^

Syftade mer på att jag SPELAT så många matcher, menandes att jag inte precis dingat 30 och fortfarande suger häst dongel..
Citera
2013-06-05, 10:47
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ni4n
Syftade mer på att jag SPELAT så många matcher, menandes att jag inte precis dingat 30 och fortfarande suger häst dongel..

Sorry, men har du lirat 1500 matcher och ligger i Bronze III så är du antingen talanglös, eller så tänker du aldrig över vad du gör. 1500 matcher är mycket, tror inte ens jag lirar så många. Fundera över vad du gör fel och sluta flamea (Tror tyvärr att du kan vara en sådan) så kommer det gå bättre.
Citera
2013-06-05, 11:22
Medlem
fgnms avatar
Haft en riktigt bra säsong 3 hittills och gick från silver till plat V med bara runt 150 matcher spelade. Varit inaktiv ett tag nu, spelat andra spel, och bara försökt hålla mig borta från att bli "inaktiv" med ett game lr två i veckan.

Efter säsong 2 tog slut och ramarna introducerades blev jag imponerad av en platinum ram och hade det som mål. Nu känns det dock inte ett dug speciellt och väldigt många fler är platinum nu än i s2. Vad tror ni?

O andra sidan om man kollar på t ex. dessa siffrorna verkar det ju som om jag faktiskt åstakommit något.
Citera
2013-06-08, 02:57
Medlem
ni4ns avatar
Nej nu blir jag galen !!!!
Är det ingen som är i bronze III eller närheten som vill köra lite??
Förlorat 3-4 på rad nu tack vare spanska mustasch älskande transor, helvete vad less jag blir.
Citera
2013-06-09, 10:47
Medlem
Hur FAN ska man kunna klättra på ranked när man ALLLLLLTID kommer med sopor?

Jaja.. om du är bra så klättrar du, så är det bara. NEJ, det är fan skitsnack, jag får ALLTID någon som är komplett jävla hjärndöd på mitt lag som inte GÅR att carrya.

spelade 1h långt game nyss där jag var gragas. I slutet hade jag 96000 (NITTIOSEXTUSEN) skada gjort på motståndarna medans våran adc hade 30k.. våran rengar 32k och våran tank garen hade 40k...

Sivir hade lyckats skrapa ihop 4 kills som adc på EN TIMMA, hur fan e det ens möjligt? För att inte tala om alla gånger hon blev tagen i skogen.

Våran rengar tyckte om att focusa deras nunu som var support istället för jayce.. VARJE GÅNG och han förstod inte konceptet att han inte var en tank, utan han gick först in, gjorde sina skills och dog på 1 sekund.

Sen hade vi ju alistar.. han la rätt bra combos ibland, men han köpte NOLL wards och jag wardade så länge jag kunde, men tillslut fick jag fyllt inventory.

det är ALLTID så här för mig och då ska jag ändå spela i gold league, fyHELVETE vad förbannad jag är.
Citera
2013-06-09, 11:38
Medlem
actionbikes avatar
Jag undrar lite om hur ens mmr fungerar och om det är densamma i normal/drafts och ranked? Det verkar vara så då jag när jag blev 30 körde ranked ganska direkt och blev bronze1 och efter det körde jag en hel del normal/draft tills jag hamnade i och mot lag som låg i guld. Därefter körde jag ranked igen och kom till silver "hyffsat" snabbt och nu krävs det 3 vinster att gå från 0 LP till 100 LP i silver5.

Om det är så att ens mmr är densamma så kan det vara en ide för er som sänkt den att pressa lite normals tills ni fått upp den igen så ni slipper +3 LP/win -20 LP/loss-matcher. Man slipper känna att dom där 8 vinsterna i rad "var för inget" efter en förlust iaf.
Citera
2013-06-09, 13:45
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av actionbike
Jag undrar lite om hur ens mmr fungerar och om det är densamma i normal/drafts och ranked? Det verkar vara så då jag när jag blev 30 körde ranked ganska direkt och blev bronze1 och efter det körde jag en hel del normal/draft tills jag hamnade i och mot lag som låg i guld. Därefter körde jag ranked igen och kom till silver "hyffsat" snabbt och nu krävs det 3 vinster att gå från 0 LP till 100 LP i silver5.

Om det är så att ens mmr är densamma så kan det vara en ide för er som sänkt den att pressa lite normals tills ni fått upp den igen så ni slipper +3 LP/win -20 LP/loss-matcher. Man slipper känna att dom där 8 vinsterna i rad "var för inget" efter en förlust iaf.
Ens MMR i normal games har absolut ingeting att göra med MMR i ranked. Du kan ha asdålig MMR i normal games medans du är Challenger i ranked. Spela normal games hjälper ju om man är på en loosing streak eller något sånt.
Citera
2013-06-09, 14:15
Bannlyst
Ok jag har sagt det innan att ålder inte spelar någon roll men kan inte Riot öppna upp ett par 21+ servrar? Eller iaf 18+. Det finns jävligt få bra unga spelare. Dessa "hjärndöda" spelare alal pratar om är SJÄLVFALLET kids.. Det finns ingen annan möjlig förklaring. En liten pojke som nyss fått stånd ska precis spela sina promotion matches. han har kanske lirat 1 normal och typ 3000 custom games med bottar och nu ska han ta sig an ranked.

pls riot stahp.
Citera
2013-06-28, 18:35
Medlem
Helt sjukt varför folk väljer att feeda. Jag är Silver V och kommer inte här ifrån. Varje game, jag skojar inte, varje game är det någon som feedar early medans jag försöker carrya. Jag kan spela karthus, ulta och hjälpa lanes, men vad spelar det för roll? Akali, roama hela tiden.. folk väljer ändå att springa själva i jungle 5 gånger per game och dö alla gångerna och motståndarna endar gamet.. Folk väljer ändå att engaga 3v5 mot feedade motståndare och dör, sen tar det inte lång tid förens nån idiot engagar 1v3, då de 3 har lågt hp, o vår spelare dör, o så fortsätter det.
Dör man tex 3 gånger innan 10 minuter eller typ 5 gånger innan 20 min, då feedar man ju med flit? Tycker riot borde bli hårdare på feedare.. Feedare skapar också dålig stämning i teamet och skapar flame bland vissa. Varför inte bara farma, stanna vid turret, akta från herase, och inte dö? Hur gör jag för att komma ifrån det här bronzeskiten och stiga? PS: Jag feedar aldrig min lane. Har inte gjort på minst 100 games och kommer inte heller göra på de 100 kommande.
Senast redigerad av lapsgojs 2013-06-28 kl. 18:51.
Citera
2013-06-29, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapsgojs
Helt sjukt varför folk väljer att feeda. Jag är Silver V och kommer inte här ifrån. Varje game, jag skojar inte, varje game är det någon som feedar early medans jag försöker carrya. Jag kan spela karthus, ulta och hjälpa lanes, men vad spelar det för roll? Akali, roama hela tiden.. folk väljer ändå att springa själva i jungle 5 gånger per game och dö alla gångerna och motståndarna endar gamet.. Folk väljer ändå att engaga 3v5 mot feedade motståndare och dör, sen tar det inte lång tid förens nån idiot engagar 1v3, då de 3 har lågt hp, o vår spelare dör, o så fortsätter det.
Dör man tex 3 gånger innan 10 minuter eller typ 5 gånger innan 20 min, då feedar man ju med flit? Tycker riot borde bli hårdare på feedare.. Feedare skapar också dålig stämning i teamet och skapar flame bland vissa. Varför inte bara farma, stanna vid turret, akta från herase, och inte dö? Hur gör jag för att komma ifrån det här bronzeskiten och stiga? PS: Jag feedar aldrig min lane. Har inte gjort på minst 100 games och kommer inte heller göra på de 100 kommande.

Att roama är ju jättebra, visst, men du måste ju även vinna din egen lane. Helst ska du ju bajsa helt och hållet på den du lanear mot, få honom/henne att "feeda" dig.

Annars kan du ju testa att köra Duo Q med någon som junglar och campar din lane. Helst köra någon mid laner som kan snow balla riktigt jävla brutalt. Ta objectives, out farma osv osv.
Citera
2013-07-03, 03:30
Medlem
cbatbhs avatar
Börjar bli riktigt ledsen nu.. Kan inte längre köra någon lane överhuvudtaget då mina lagkamrater inte har hjärnkapaciteten för att spela.

Hur ska jag göra? Är snart i level 30 men det är så otroligt tråkigt att spela när man bara förlorar tack vare dessa inkompetenta idioterna.

Om jag kör mitten så blir nästan alltid solo top dödad innan creepsen har kommit till lanen, djunglaren dör efter att vi har gett denne röd/blå buff och våran ADcarry vet inte hur man slår sista slaget på creepsen.

Om jag kör solo top så dör han som är i mitten i vårat lag först, våran ADcarry är fortfarande lika dålig och djunglaren likaså.

Om jag kör ADcarry så får jag en support (som inte alltid är support) som vill ta alla creepsen och killsen.

Om jag kör support så finns det inget hopp kvar då ingen i mitt lag vet hur man spelar och som support kan man inte göra så mycket åt saken.

Det har blivit allt för svårt att lyfta upp mitt lag när de blir sämre och sämre för varje match och motståndarna börjar få något som liknar en hjärna. Hur dåliga motståndarna än är så är det svårt att döda deras ADcarry som har 12/0/1 efter 10 minuter.

Hur ska jag orka upp till 30?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in