2013-01-30, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
Välkommen till League of Legends, där din ELO baseras på tur. Spelade nyss ett game och fick 15-5-8 med Ezreal, betydde inte ett skit. Hade otur och fick 2 leavers vid level 5.

Hurra för ranked!

Nja, Elo* baseras verkligen inte på tur.
Citera
2013-01-30, 18:36
Medlem
nicken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0starN
Ja, du hade otur.

Så alla över 2k Elo har bara haft tur?
Klart inte alla, vissa har blivit boostade, och andra är så duktiga att de kan carrya ett helt lag. Men jag tror många är där för att de har haft någorlunda tur med teammates i majoriteten av sina games.
Citera
2013-01-30, 18:39
Medlem
r0starNs avatar
Citat:
Klart inte alla, vissa har blivit boostade, och andra är så duktiga att de kan carrya ett helt lag. Men jag tror många är där för att de har haft någorlunda tur med teammates i majoriteten av sina games.

Eller så har dom haft något innanför pannbenet och förstått att om man t.ex lirar mid och top eller bot behöver hjälp så roamar man. Svårare än så är det inte. Winwin
Senast redigerad av r0starN 2013-01-30 kl. 18:43.
Citera
2013-01-30, 21:01
Medlem
nicken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anpassad
Kolla på ordet som jag har fetat. Tänk efter lite. Ditt snack om att folk bara har tur som har hög elo håller inte. Visst att du kan ha haft otur ett par matcher och fått idioter, MEN det händer alla. Det är större chans att motståndarlaget får 5/5 retards eftersom att DU är bäst så kan ju högst 4/5 vara dåliga i ditt lag.

Att man kan droppa 100 elo på att man spelar risigt+har otur med team, visst det köper jag. Men spela fler matcher så hamnar du på den elo du förtjänar. Det kan ta lång tid att klättra beroende på hur mycket lägre elo du ligger på än vad du borde göra.
Trust me, jag brukar spela med min kompis på 1700 elo där jag är minst lika bra som spelarna där är. Men när jag spelar själv får jag helt ärligt BARA retards, sen ifall matematiken säger att jag borde klättra upp efter ett par hundra games visst, det kommer väl hända, men på 2 dagar har jag bara haft sån äcklig otur att jag inte ens orkar längre. Hade inte ens sån här otur när jag klättra upp från 880~ till 1500 rating förra säsongen
Citera
2013-01-30, 21:51
Medlem
Anpassads avatar
Citat:
Trust me, jag brukar spela med min kompis på 1700 elo där jag är minst lika bra som spelarna där är. Men när jag spelar själv får jag helt ärligt BARA retards, sen ifall matematiken säger att jag borde klättra upp efter ett par hundra games visst, det kommer väl hända, men på 2 dagar har jag bara haft sån äcklig otur att jag inte ens orkar längre. Hade inte ens sån här otur när jag klättra upp från 880~ till 1500 rating förra säsongen

Det är som sagt bara att fortsätta att nöta; ibland har man otur 2 dagar, ibland har man tur 2 dagar. Tillslut så kommer du gå upp om du är bättre än de du spelar med/mot, punkt slut.

En grej som har hjälpt mig är att sluta bry sig om sitt lags misstag, bara se till sina egna. Spela för att bli bättre, inte för att få högre rating. Visst att jag tycker det är kul att klättra men fokuset ligger på mig själv och mitt eget spel inte på mitt lag och ratingen.
Citera
2013-02-01, 23:53
Medlem
ELO is no more. Nu blir det MMR istället. Är det för att bli av med elo hell?
Citera
2013-02-02, 12:00
Medlem
Tropeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pianokungen
ELO is no more. Nu blir det MMR istället. Är det för att bli av med elo hell?

Tror det har med underhållningsvärdet att göra. Det är lättare att sätta sig i ett perspektiv emot andra spelare med det nya systemet. Det blir också tydligare när man gör framsteg, då man lätt kan se att man klättrat t.ex. 10 platser eller liknande.

På förhand ser dok det gamla ELO systemet bättre ut, värt att tillägga är att jag inte rikitgt vet hur det ny systemet funkar riktigt ännu.
Citera
2013-02-02, 13:14
Medlem
Jag har en stream om hur man tar sig ur elo hell, streamar nästan varje dag.
Vet dock inte om jag får länka den här utan att bli bannad^^
Citera
2013-02-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dawa88
Jag har en stream om hur man tar sig ur elo hell, streamar nästan varje dag.
Vet dock inte om jag får länka den här utan att bli bannad^^

PM? vill gärna se.
Senast redigerad av Nima1 2013-02-02 kl. 21:55.
Citera
2013-02-03, 11:54
Medlem
Testade det nya rank-systemet igår, MYCKET bättre, nu kan man inte droppa 100elo bara för att man har otur med spelare 1 dag. Skit nice att de har tagit bort "elo" och satt in det nya
Citera
2013-02-03, 14:42
Medlem
Kommer att sitta och runka här i "elo-hell" eller Silver III tills vidare. Jag mår illa så dåligt vissa kan spela 21-3 räcker inte till att carrya
Citera
2013-02-03, 14:44
Medlem
Citat:
Sluta spela då eftersom du inte verkar tycka det är kul.

Item tips, lindrays till cho. Funkar riktigt bra till hans E.

Citat:
Ursprungligen postat av Jonellen
Kommer att sitta och runka här i "elo-hell" eller Silver III tills vidare. Jag mår illa så dåligt vissa kan spela 21-3 räcker inte till att carrya
Snälla, om du går 21-3 varje game kommer du snart vara på diamond. Det fattar vem som helst, bara för du får bra stats 1 game betyder det inte att du är bäst.
Och går du 21-3 är det ditt fel att du är för dålig för att carrya.
Senast redigerad av Cap.teemo 2013-02-03 kl. 14:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in