Citat:
Ursprungligen postat av
DirectX
Vad gör man? Spelat ranked hela natten, gått 1-8 tack vare alla jävla fiitthelveten som joinar gamet, flame:ar på mid, gg:ar i all chat och dcar efter 10 min.
Jo jag vet känslan. Är som person väldigt snäll, trevlig, lugn och tålmodig, men en lol-match kan läskigt nog väcka en inre djävul i mig. Därför försöker jag hitta metoder som gör mig mindre arg och frustrerad vid förlust.
Konsten att bli av med ilskan*
*"bli av" ska väl tas med en nypa salt.
1. Titta enbart på hur du har presterat
- Personlig prestation, har du mycket minions och kills/assists.
- Bra lagspel/ledarroll från din sida.
Sen är vinst/förslut skit samma. För du spelar ju för framtiden. Om du presterade bra kan du lämna spelet med lite stolthet.
2. Kolla aldrig på din match-history. ALDRIG.
Förlust spelar ingen roll, för varje match är ett steg mot att bli bättre, det viktiga är inte om du vinner eller förlorar på vägen dit. Men ens Match history är verkligen att strö salt på såren. Inte nog med att man har förlorat 8 matcher i rad, du får det uppkört i ansiktet. Därför måste man försöka glömma bort att man har en historik, så blir det inget salt när man förlorar.
3. Om det var du som gjorde att ni förlorade
Då är det kört. Ut med ilskan. Bara att gå o gräva ner sig och hata spelet för all framtid. Extra viktigt är att inte lära sig från sina misstag.
Nej men seriöst, såhär ligger det till. Vi som är runt silver elo "men är bättre", har rätt stor chans att antingen komma att tok-äga någon eller ibland risk att bli tokägda.
När vi tok-äger någon beror det antagligen på att den personen inte är så bra. (Jag antar att alla här inser att man troligen inte kommer tokäga någon som är riktigt bra.)
Så då vinner du spelet för att du carryar 25-0-1. Du har egentligen inte lärt dig någonting, mer än att "om jag är feedad så behöver jag inte anstränga mig".
Men den gången du blir tokägd av en AP-Ez mid och inte fattar någonting. Ja, här är din chans att utvecklas. Avinstallera inte spelet, hata spelet, men acceptera att du sög och nu kanske har lärt dig något nästa gång du möter ap-ez. Voila, så blev du bättre!
Så tänk då att du lär dig mer av förluster, så kan det hjälpa lite mot ilskan.
Citat:
Ursprungligen postat av
123psyk
De som säger att man inte kan carrya som support har fel - somliga matcher vinner jag till stor del på välplacerad CC och 10 wards. Varför tycker folk man inte kan carrya som support och varför vägrar så många spela det? Är en riktigt kul roll imo.

Bl.a. Freak hävdar att supports kan äga sönder linan:
http://www.youtube.com/watch?v=I6Aw9d-uCcU#t=30s
Jag kör sällan rankat då jag blir nervös och extra frusterad, så håller mig på Silver V och stannar nog där. Men jag har en utpräglad förkärlek till att supporta. Zyra och Sona är en av favoriterna då man lätt kan carrya om man "råkar" KS:a för mycket. (Jag hade en fizz bot och jag var Sona. Han skrek o hotade med att gå afk om jag tog fler kills. Jag slutade med 17-2 och då insåg han att mina kills inte var förgäves. Han sa t.o.m. gj efter att ha svurit åt mig tidigare

).
Sona har jag ca 80% winrate med, men lyckas aldrig mot en blitzcrank. Vet inte vad det är, för jag undviker alla hooks om jag inte är sona, men varje gång jag är sona så blir jag hookad och insta-dör.