2013-05-25, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skywallker
adc är ju den svåraste rollen att carrya i, i låg elo, pga att folk inte förstår att man måste skydda adcn, de flesta bara hoppar rakt på deras adc, har man inte ett starkare lag då, står ens adc där 1v4.

Beror på, jag och en polare har kört duo bot hela tiden, jag support och han ADC.

Just nu har jag gått från gold 5 0 poäng till gold 3 50 poäng utan att förlora och totalt ligger vi nog runt 30 wins 7~ förluster sen vi började köra så.

Kör nästan alltid Draven + Leona, blir super fed i lane och dödar allt och alla även om ens eget lag suger.
Senast redigerad av HeltVild 2013-05-25 kl. 15:56.
Citera
2013-05-26, 21:43
Medlem
gxflybabys avatar
Hur gör ni? Jag kan inte vinna ranked games...

Jag är alltid bra på min lane men de alltid någon som förstör hela laget.. Vad ska man göra?

Är i silver 1 btw.
Citera
2013-05-26, 21:47
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gxflybaby

Jag är alltid bra på min lane men de alltid någon som förstör hela laget.. Vad ska man göra?

Är i silver 1 btw.

Är lite i samma situation, fast sitter fast i Silver 4. Tror dock att jag inte är så mycket bättre än såhär faktiskt. Antar att jag skulle gått upp i så fall. Lyckas alltid hamna på en winstreak 7+ games innan promotion och väl där förlorar jag alltid två raka. Riktigt otajmat.

Spelar mestadels support för att slippa trolls och tycker det är riktigt kul. De som säger att man inte kan carrya som support har fel - somliga matcher vinner jag till stor del på välplacerad CC och 10 wards. Varför tycker folk man inte kan carrya som support och varför vägrar så många spela det? Är en riktigt kul roll imo.
Citera
2013-05-26, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gxflybaby

Är i silver 1 btw.

Att bara spela bra räcker tyvärr inte, vill du kunna carrya måste du vara långt före den du lanear mot.

Är du före i CS, levels och items så kommer du per automatik göra mer damage och ha ett större inflytande i matchen i jämförelse med den du spelade mot. Sen får du väl se till att roama om du spelar mid och hjälpa dem andra i ditt lag. Det är trots allt ett lag spel och det spelar ingen roll om du gör bra ifrån dig, samtidigt som det går dåligt för resten av ditt lag.

Sen är det alltid bra att försöka ta objectives, torn, drakar etc samt timea drakar, buffs osv så att det är ni som kontrollerar ze objectives.

Finns väl en hel del man kan säga om att carrya ett lag, men mycket har redan sagts i tråden så det är väl bara att kolla någon/några sidor bakåt.
Citera
2013-05-27, 03:38
Medlem
DirectXs avatar
Vad gör man? Spelat ranked hela natten, gått 1-8 tack vare alla jävla fiitthelveten som joinar gamet, flame:ar på mid, gg:ar i all chat och dcar efter 10 min. Eller en mid som säger direkt när hon kommer in i game:et "Hahaha I'm way to tired to play right now xD" och dör 0-10 mot anivia. FIIIIIITTTHOOORKUK. Vill bara DÖDA någon just nu. Spelar ingen som helst roll att jag vinner bot varje jävla game, alltid ska alla, verkligen ALLA lanes ALLTID feeda sönder och dö och sen flame:a på varandra tills någon DC:ar. Varför ens signa upp till ranked när man uppenbarligen är så jävla invalid att man inte kan spela?

Fattar inte. Kan någon förklara för mig vad jag ska göra?

Kan tillägga att jag ligger i hög silver låg guld för tillfället, men är (trodde jag i alla fall) på väg uppåt till högre guld i alla fall, är rätt ny till spelet så har inte så stor koll på rankingsystemet.
Citera
2013-05-27, 08:29
Medlem
actionbikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirectX
Vad gör man? Spelat ranked hela natten, gått 1-8 tack vare alla jävla fiitthelveten som joinar gamet, flame:ar på mid, gg:ar i all chat och dcar efter 10 min. Eller en mid som säger direkt när hon kommer in i game:et "Hahaha I'm way to tired to play right now xD" och dör 0-10 mot anivia. FIIIIIITTTHOOORKUK. Vill bara DÖDA någon just nu. Spelar ingen som helst roll att jag vinner bot varje jävla game, alltid ska alla, verkligen ALLA lanes ALLTID feeda sönder och dö och sen flame:a på varandra tills någon DC:ar. Varför ens signa upp till ranked när man uppenbarligen är så jävla invalid att man inte kan spela?

Fattar inte. Kan någon förklara för mig vad jag ska göra?

Kan tillägga att jag ligger i hög silver låg guld för tillfället, men är (trodde jag i alla fall) på väg uppåt till högre guld i alla fall, är rätt ny till spelet så har inte så stor koll på rankingsystemet.
Spela en roamande mid själv istället då du alltid vinner lanen så är det bara springa runt och farma champions och snowballa alla era lanes.
Citera
2013-05-28, 23:05
Medlem
123psyks avatar
Hade 3 riktiga skitgame till en början idag. Blev först tvingad att jungla, vilket jag kan, men har inga viable champs för det just nu. Andra gamet spelade jag ADC med Teemo support som gick 0-5 på 7 minuter. GG. Tredje gamet hade jag Karma mid som va DC från 5 min till slutet.

Sedan dess har jag haft mer tur med mina medspelare, även om de flesta i Silver 5 där jag spelar fortfarande beter sig som 10 åringar. Känner mig som någon sorts ingame-terapeut när jag försöker få folk att spela istället för att flame:a och dirigera hela laget rätt. Valde att fortsätta spela support, och det gav utdelning. 5 raka vinster varar 3 som Leona. Nu hoppas jag klättra upp igen till Silver 4 i alla fall.

Spelade med min mate som är i guld igår och folk där är ju fan sämre än vad jag är och trollar minst lika ofta, om inte mer, än i Silver. Känns helt skevt. Hur som helst - klättrar!
Citera
2013-05-28, 23:39
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Hade 3 riktiga skitgame till en början idag. Blev först tvingad att jungla, vilket jag kan, men har inga viable champs för det just nu. Andra gamet spelade jag ADC med Teemo support som gick 0-5 på 7 minuter. GG. Tredje gamet hade jag Karma mid som va DC från 5 min till slutet.

Sedan dess har jag haft mer tur med mina medspelare, även om de flesta i Silver 5 där jag spelar fortfarande beter sig som 10 åringar. Känner mig som någon sorts ingame-terapeut när jag försöker få folk att spela istället för att flame:a och dirigera hela laget rätt. Valde att fortsätta spela support, och det gav utdelning. 5 raka vinster varar 3 som Leona. Nu hoppas jag klättra upp igen till Silver 4 i alla fall.

Spelade med min mate som är i guld igår och folk där är ju fan sämre än vad jag är och trollar minst lika ofta, om inte mer, än i Silver. Känns helt skevt. Hur som helst - klättrar!
Du kan ju knappast säga att du inte är en viable junglare då alla junglare är viable, vissa är bara bättre och vissa är sämre. Mycket beror på team comp med..

Beror ju som sagt på, vissa spelare i guld beter sig som femåringar (Det finns såna i varje tier) men när man duoqar så förväntas det ju att den som är högre kan carrya om det blir stora skillnader dock ;p
Citera
2013-05-29, 22:32
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Du kan ju knappast säga att du inte är en viable junglare då alla junglare är viable, vissa är bara bättre och vissa är sämre. Mycket beror på team comp med..

Beror ju som sagt på, vissa spelare i guld beter sig som femåringar (Det finns såna i varje tier) men när man duoqar så förväntas det ju att den som är högre kan carrya om det blir stora skillnader dock ;p

Well, kanske snarare är så då att jag inte hade en viable junglare för den compen vi körde det gamet. Borde försöka lära mig Hecarim, Jarvan och eventuellt Elise känns det som. Elise är väl egentligen den enda av dem som kanske tar lite tid att bemästra...

Lyckats klättra upp en division nu i alla fall trots att jag igår låg nere på 0 pts i min förra division. Nu Silver 4. Inte bra direkt, men bättre i alla fall. Har 18 vunna matcher av 30 med Leona - tokdiggar henne verkligen och spelar henne alltid om jag kan.
Citera
2013-06-03, 23:03
Medlem
obexs avatar
Körde nyss ett game med varus i soloQ. Motstående lag har ingen jungler eftersom hon har fått dc redan från start, så vi har överläge 5v4. Märker redan från start att det är en greedy corki och en janna som vill köra defensivt som jag möter på bot tillsammans med sona. Vi tar en dubble på dem och sen så bryter helvetet ut i deras chat. Men nu till varför jag blir så deprimerad och skriver i denna tråd. Finns det verkligen så j*vla dåliga spelare? Våran top riven möter en trynd och feedar konstant typ 5 kills innan 20 minuter samt så har hon 30 farm efter 20 min. Våran mid har 60 farm efter 20 mid... Våran jungle kunde spela så det höll öppe gamet ett tag. Resulat av gamet:
(bild)
Citera
2013-06-04, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirectX
Vad gör man? Spelat ranked hela natten, gått 1-8 tack vare alla jävla fiitthelveten som joinar gamet, flame:ar på mid, gg:ar i all chat och dcar efter 10 min.

Jo jag vet känslan. Är som person väldigt snäll, trevlig, lugn och tålmodig, men en lol-match kan läskigt nog väcka en inre djävul i mig. Därför försöker jag hitta metoder som gör mig mindre arg och frustrerad vid förlust.

Konsten att bli av med ilskan*
*"bli av" ska väl tas med en nypa salt.

1. Titta enbart på hur du har presterat
- Personlig prestation, har du mycket minions och kills/assists.
- Bra lagspel/ledarroll från din sida.

Sen är vinst/förslut skit samma. För du spelar ju för framtiden. Om du presterade bra kan du lämna spelet med lite stolthet.

2. Kolla aldrig på din match-history. ALDRIG.
Förlust spelar ingen roll, för varje match är ett steg mot att bli bättre, det viktiga är inte om du vinner eller förlorar på vägen dit. Men ens Match history är verkligen att strö salt på såren. Inte nog med att man har förlorat 8 matcher i rad, du får det uppkört i ansiktet. Därför måste man försöka glömma bort att man har en historik, så blir det inget salt när man förlorar.

3. Om det var du som gjorde att ni förlorade
Då är det kört. Ut med ilskan. Bara att gå o gräva ner sig och hata spelet för all framtid. Extra viktigt är att inte lära sig från sina misstag.

Nej men seriöst, såhär ligger det till. Vi som är runt silver elo "men är bättre", har rätt stor chans att antingen komma att tok-äga någon eller ibland risk att bli tokägda.
När vi tok-äger någon beror det antagligen på att den personen inte är så bra. (Jag antar att alla här inser att man troligen inte kommer tokäga någon som är riktigt bra.)
Så då vinner du spelet för att du carryar 25-0-1. Du har egentligen inte lärt dig någonting, mer än att "om jag är feedad så behöver jag inte anstränga mig".

Men den gången du blir tokägd av en AP-Ez mid och inte fattar någonting. Ja, här är din chans att utvecklas. Avinstallera inte spelet, hata spelet, men acceptera att du sög och nu kanske har lärt dig något nästa gång du möter ap-ez. Voila, så blev du bättre!

Så tänk då att du lär dig mer av förluster, så kan det hjälpa lite mot ilskan.

Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
De som säger att man inte kan carrya som support har fel - somliga matcher vinner jag till stor del på välplacerad CC och 10 wards. Varför tycker folk man inte kan carrya som support och varför vägrar så många spela det? Är en riktigt kul roll imo.

Bl.a. Freak hävdar att supports kan äga sönder linan:
http://www.youtube.com/watch?v=I6Aw9d-uCcU#t=30s

Jag kör sällan rankat då jag blir nervös och extra frusterad, så håller mig på Silver V och stannar nog där. Men jag har en utpräglad förkärlek till att supporta. Zyra och Sona är en av favoriterna då man lätt kan carrya om man "råkar" KS:a för mycket. (Jag hade en fizz bot och jag var Sona. Han skrek o hotade med att gå afk om jag tog fler kills. Jag slutade med 17-2 och då insåg han att mina kills inte var förgäves. Han sa t.o.m. gj efter att ha svurit åt mig tidigare ).

Sona har jag ca 80% winrate med, men lyckas aldrig mot en blitzcrank. Vet inte vad det är, för jag undviker alla hooks om jag inte är sona, men varje gång jag är sona så blir jag hookad och insta-dör.
Senast redigerad av LupusX 2013-06-04 kl. 00:03.
Citera
2013-06-04, 22:39
Medlem
ni4ns avatar
Fan, "krigat" mig upp i stolta bronze 3.. Ensam..
Letar nån att köra duo med

EDIT: Har spelat mer än 1500 matcher så jag är inte värdelös bara för att jag är i bronze III..
Senast redigerad av ni4n 2013-06-04 kl. 22:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in