2013-06-04, 18:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocet
Skillnaden är att min "provokation" är sakligt underbyggd i att du inte förstår dig på vare sig grundläggande kemi, fysik, anatomi eller retorik.

Eftersom vi debatterar religion är det relevant att inkludera zero förståelse av filosofi (~särskild logik och epistemologi) i listen av IPs debatt-brister.
Citera
2013-06-04, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Varför väljer människor att mörda andra människor i länder där brottet straffas med dödsstraff?
Varför väljer människor att råna när de vet att de förr eller senare blir gripna och får stå till svars för sina handlingar?
Varför väljer människor att våldta, när de vet att de förr eller senare blir gripna och straffas?

Det finns många anledningar till att människor mördar varandra och det kan variera från kriminella upgörelser till något så trivialt som ett argument som spårar ur.

Människor rånar för att skaffa sig pengar tror jag.

Människor våldtar för att man förmodligen lider av någon form av empatistörning.

Är det något mer du undrar över? Om inte så undrar jag ett par saker; varför i helvette jämför du kriminella handlingar där det finns uppenbara brottsoffer med homosexuella? Likställer du verkligen mord med kärlek, är det så illa ställt i din empatilösa lilla fanatisthjärna? Är du verkligen så full av hat?
Citera
2013-06-04, 18:39
Avslutad
Muslimer är veterligen den enda religionen som lägger allt i guds händer. Inom islam har människans vilja eller förnuft ingen plats eftersom det gud vill är det som sker. Och de muslimska samhällena är de mest misslyckade och våldsamma i hela världen. Är inte det ett slags bevis mot islam?
Citera
2013-06-04, 19:10
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Eftersom vi debatterar religion är det relevant att inkludera zero förståelse av filosofi (~särskild logik och epistemologi) i listen av IPs debatt-brister.

Sant min vän, listan kan göras mycket lång.
Citera
2013-06-04, 20:09
Medlem
Här har vi en som kommer med väldigt bra argument, man kan säga att han ger Islam ett nytt rövhål!
Grymt jävla kung människa, all heder till att han våga säga det han säger.
http://www.youtube.com/watch?v=Oz267A6jhbw
Citera
2013-06-04, 20:09
Medlem
Painfields avatar
Jag är så imponerad av alla ni som orkar med att diskutera med den där, bevisligen, mytomanen (aka mr. Google).
Jag blir på allvar så jävla provocerad av hans dumhet och ignorans. Så provocerad att jag önskar att jag stöter på han en vacker dag.

Men till alla ni duktiga, pålästa, sakliga och uthålliga debattörer/forumister etc - Keep it up!
Jag bara älskar att läsa hur ni fullständigt maler sönder IP utan att han fattar det själv.

Till dig Nocet, tjafset ang jurist-prylen... Vilken knock out. Världsklass.
Själv kan jag väldigt lite om det, men man förstod ju vem som hade koll på grejerna.
Citera
2013-06-04, 20:14
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Detta är nåt som du säger för att nedvärdera och jag trodde i min enfald att du respekterade homo lika mycket som hetero att du till och med var likgiltig även om din son skulle drabbas av sjukdomen.

Hur ska du ha det? Du är alltså likgiltig inför tanken på att din son skulle kunna bli bög utan att du ens har någon åsikt kring detta och menar på att det inte spelar någon roll, samtidigt använder du dig av såna uttalanden i syfte och med förhoppning att din opponent ska känna sig nedvärderad?

Jag orkar inte längre måste ta en paus känner jag. Era allihopa dumhet känner inga som helst gränser. Ni tänker inte längre än näsan räcker därför hoppas jag att ni är väldigt långa näsor

Nej nu är det gym för hela slanten. Ditt inlägg bemöter jag sen. Det är roande . Inte värdelöst men dumt är era inlägg men roande ändå. SALAM!

Varför skulle det vara nedvärderande? Nu sköt du dig i foten IGEN...
Citera
2013-06-04, 20:29
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Men det är en avgörande fråga och att du inte ser det och förstår det

Nåt som är värdelöst kan inte vara roande. Nåt som är värdelöst kan inte vara någonting. Tänk på det en stund, du kanske förstår till slut.

Nej det är inte en avgörande fråga. Det är en ointressant inblick i vad jag finner roande.

Citat:
Men lingon!! Nej jag syftar inte på det. Din förnekelse av Gud syftar jag på och förnekar man Gud är man ond.

På vilket sätt är man ond om förnekar gud?

Citat:
Gud är god men också rättvis.

Det är alltså RÄTTVIST och GOTT att skapa ett helvete och sedan skicka dit alla som inte tror att det finns? Just checking....

Citat:
Kan du stava till nognil fast baklänges?

Ja. Och jag kan stava i övrigt också, vilket du nog nu har hunnit kolla upp men inte vågat erkänna. Men det är lugnt, jag vet sedan tidigare att du är en sorglig liten filur.

Citat:
Så nyss betydde inte elaka saker på Flashback inte så mycket men nu helt plötsligt kan DU avgöra min intelligens på Flashback och i samma tråd.

Världsrekord i dumhet. Det är så dumt att jag inte vet var jag ska börja. Jag undrar ibland hur du kan andas och gå på samma gång utan hjärnan kokar över av belastningen...
Citera
2013-06-04, 20:57
Medlem
Haren8s avatar
Liknelse – 3 Hjärtan och 3 Hus

Hjärtat är av 3 typer:

Första: Är ett hjärta som är helt tomt på tro och allt gott. Detta är ett hjärta helt täckt av mörker. Shaytaan har tagit vila från viskande till honom eftersom han har gjort sig hemmastadd där. Han gör vad han vill när han har fritt spelrum.

Andra: är ett som är upplyst av trons ljus, trons lykta har antänts i det. Men det finns
ett lager av mörker, lustar och begär över det. Shaytaan kommer ofta och går och det är ett slagfält för hans krig. Vad gäller hjärtan i denna kategori, en del av dem har övertaget över sin fiende för det mesta, och en del av dem, deras fiende har övertaget för det mesta, och andra går fram och tillbaks.

Tredje: är helt inneslutet i tron, det har belysts med trons ljus. Slöjorna av lustar har rensats bort. Ljuset strålar i hans bröst. Värmen från ljuset bränner viskningarna om de närmar sig. Det är som himlen, som har bevakats med fallande stjärnor, om Shaytaan närmar sig så jagar en av dem bort honom och bränner upp honom. Himlen är inte mer helig än den troende, Allahs skydd för honom är större än hans beskydd av himlen. Himlen är platsen för dyrkan av änglar och källan till uppenbarelse så den är fylld med många lampor av rättfärdighet. Vad gäller hjärtat av den troende är det en viloplats för Tawheed, kärlek till Allah, kunskap om Honom, och tro så det innehåller ljuset av tron. Därför förtjänar det att bevakas från komplotten av fienden förutom det lilla han kan rycka till sig.

Det finns en utmärkt liknelse som har dragits från detta. Det är liknelsen av tre hus:

Den ena är huset av en kung med alla sina skatter.

En annan är huset av en slav med sina skatter, som inte är som skatterna av kungen.

Det sista är ett tomt hus som innehåller ingenting.

Om en tjuv kommer för att göra inbrott i ett av husen, vilket kommer han att välja?

Om du säger: det tomma huset, så är det bara absurt eftersom det finns inget att stjäla. Av denna anledning, när Ibn Abbas fick höra, "Judarna hävdar att de inte lider av viskningar i deras bön”, så kommenterade han, "Och vad skulle Shaytaan göra med ett förstört hjärta?"

Om du säger: han kommer att stjäla ur konungens hus, skulle det vara något nästan omöjligt, eftersom det kommer att ha vakter så att tjuven inte ens kan närma sig, speciellt när kungen själv vaktar den. Hur ska tjuven närma sig när den är omgiven av så många vakter och soldater?

Därför är tjuven kvar med inget annat val än att angripa det tredje huset.

[Ibn al-Qayyim: al-Waabil as-Sayyib]
Citera
2013-06-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haren8
Liknelse – 3 Hjärtan och 3 Hus

Hjärtat är av 3 typer:

Första: Är ett hjärta som är helt tomt på tro och allt gott. Detta är ett hjärta helt täckt av mörker. Shaytaan har tagit vila från viskande till honom eftersom han har gjort sig hemmastadd där. Han gör vad han vill när han har fritt spelrum.

Andra: är ett som är upplyst av trons ljus, trons lykta har antänts i det. Men det finns
ett lager av mörker, lustar och begär över det. Shaytaan kommer ofta och går och det är ett slagfält för hans krig. Vad gäller hjärtan i denna kategori, en del av dem har övertaget över sin fiende för det mesta, och en del av dem, deras fiende har övertaget för det mesta, och andra går fram och tillbaks.

Tredje: är helt inneslutet i tron, det har belysts med trons ljus. Slöjorna av lustar har rensats bort. Ljuset strålar i hans bröst. Värmen från ljuset bränner viskningarna om de närmar sig. Det är som himlen, som har bevakats med fallande stjärnor, om Shaytaan närmar sig så jagar en av dem bort honom och bränner upp honom. Himlen är inte mer helig än den troende, Allahs skydd för honom är större än hans beskydd av himlen. Himlen är platsen för dyrkan av änglar och källan till uppenbarelse så den är fylld med många lampor av rättfärdighet. Vad gäller hjärtat av den troende är det en viloplats för Tawheed, kärlek till Allah, kunskap om Honom, och tro så det innehåller ljuset av tron. Därför förtjänar det att bevakas från komplotten av fienden förutom det lilla han kan rycka till sig.

Det finns en utmärkt liknelse som har dragits från detta. Det är liknelsen av tre hus:

Den ena är huset av en kung med alla sina skatter.

En annan är huset av en slav med sina skatter, som inte är som skatterna av kungen.

Det sista är ett tomt hus som innehåller ingenting.

Om en tjuv kommer för att göra inbrott i ett av husen, vilket kommer han att välja?

Om du säger: det tomma huset, så är det bara absurt eftersom det finns inget att stjäla. Av denna anledning, när Ibn Abbas fick höra, "Judarna hävdar att de inte lider av viskningar i deras bön”, så kommenterade han, "Och vad skulle Shaytaan göra med ett förstört hjärta?"

Om du säger: han kommer att stjäla ur konungens hus, skulle det vara något nästan omöjligt, eftersom det kommer att ha vakter så att tjuven inte ens kan närma sig, speciellt när kungen själv vaktar den. Hur ska tjuven närma sig när den är omgiven av så många vakter och soldater?

Därför är tjuven kvar med inget annat val än att angripa det tredje huset.

[Ibn al-Qayyim: al-Waabil as-Sayyib]

Men haren lilla, detta var ett lågvattenmärke även jämfört med dina tidigare urusla bidrag till den här tråden!
Citera
2013-06-04, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Här har vi en som kommer med väldigt bra argument, man kan säga att han ger Islam ett nytt rövhål!
Grymt jävla kung människa, all heder till att han våga säga det han säger.
http://www.youtube.com/watch?v=Oz267A6jhbw
Borde vara obligatoriskt att lyssna på detta i varje skola, på varje arbetsplats, på varje ålderdomshem över hela jorden.
Citera
2013-06-04, 22:32
Medlem
Nu besitter jag inga som helst högskolepoäng så fnissa gärna åt min fråga;
Får man inget papper på att man tagit en ingenjörsexamen?
Jag menar, IP (ingenjören som skriver "ta självmord" ) skulle ju kunna slå upp sidan 14 eller nåt i morgondagens Expressen och lägga sitt diplom där och knäppa en bild med sin senast stulna mobil för att visa oss otrogna.
Klannamnet går ju att maska, Muhammed eller Ahmed kan stå kvar för det lär ju knappast avslöja identiteten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in