2013-02-04, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Intressant parasitbeteende: professorn är antagligen inbjuden och Harrison historia AB skickar faktura för sitt majestätiska deltagande. Därtill tillkommer reseersättning, hotellrum och troligtvis mat och fika för honom OCH hustrun som av någon outgrundlig anledning nu är en obligatorisk rekvisita på hans upptåg. Vad är hennes roll? Varför betalar arrangörerna också för vampyrskans väl och ve? Hon är ju sällan nöjd heller med sitt parasitliv: det klagas på arrangörer och hotell. Hennes mardröm är hotell med flytande tvål...

Det var väl droppen att du därtill skulle bära kändisens böcker uppför backen, böcker som paret sedan (kvittolöst?) kränger till allmogen efter professorns gyckelspel.

Fru H*rrison är inte unik, hon är en klassisk hustru som lever via sin man. Det framkommer av bloggen att hon gillar livet som ett ständigt bihang, men att hon vill visa att hon är självständig och arbetandes med viktiga projekt. En motstridig livssituation som hon försöker balansera.

Psykoligiskt känner hon sig underlägsen i alla miljöer som öppnats sig för henne. Att kritisera eller berömma trivialiteter som tvålen eller maten ger lilla frun en känsla av att vara född förnäm överklass. Min fåtöljdiagnos är att hon visar på passiv aggressivitet, det pyr inom henne av frustration.
Hon vill vara självständig men har blivit allt för beroende av den flärden hon skriver om.
Citera
2013-02-05, 09:40
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Merkantila skrev

Är det därför hon skriver typ så här på bloggen..."Klänningen var fuktig på framsidan efteråt. Varför avslöjar jag detta? Jag börjar nog bli trött."

Dick kanske har andra kvaliteer än rent historiska?

Han är ju rätt bra på att klä ut sig.

Jag kan se framför mig hur han flaxar omkring i hemmet i Åkarp utklädd till Dracula.
Citera
2013-02-15, 21:00
Medlem
Manajungs avatar
HURRA för Mysko Linslus, Han vann på spåret!

Citera
2013-02-15, 21:43
Medlem
denvarfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manajung
HURRA för Mysko Linslus, Han vann på spåret!

jag unnar honom ingenting av det här
Citera
2013-02-15, 21:48
Medlem
Manajungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denvarfin
jag unnar honom ingenting av det här

Ha ha ha, de e helt okej. Du verkar ju ha dåliga erfarenheter av den gamle jökelen!

Så vad tror du, eller alla Dickintresserade; Hur kommer nu vår linslus o bäst utnyttja denna strålglans som nått hans hjässa?

Senast redigerad av Manajung 2013-02-15 kl. 22:40.
Citera
2013-02-15, 21:53
Medlem
En otroligt dryg kvinna han håller sig med
som nästan skulle vara värd en egen tråd
http://katarinaharrisonlindbergh.wordpress.com/
Citera
2013-02-15, 22:34
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
En otroligt dryg kvinna han håller sig med
som nästan skulle vara värd en egen tråd
http://katarinaharrisonlindbergh.wordpress.com/

Jag har funderat på det eftersom mod ibland plockar bort inlägg. Problemet är ju att paret i stort är oskiljaktiga, inte minste om man läser bloggen, som dessutom är ett gemensamt projekt, även om det är hon som skriver. Det blir alltså ganska knepigt att då hoppa mellan herr och fru Harrisons trådar.
Citera
2013-02-15, 22:36
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manajung
Ha ha ha, de e helt okej. Du verkar ju ha dåliga erfarenheter av den gamle jökelen!

Så vad tror du, eller alla Dickintresserade; Hur kommer nu vår linslus o bäst utnyttja denna strålglans som nu nått hans hjässa?

Det vore kul med en ny omgång där han har medförfattaren Tok-Desirée som bisittare.
Citera
2013-02-16, 12:45
Medlem
Dick och frun överträffar varandra i självgodhet.

Citat:
Min fru lagade en fantastiskt god skaldjurssoppa med saffran, och så öppnade vi en Bollingerchampagne och skålade, och satt sedan och njöt framför tv:n.
http://www.svd.se/kultur/svds-dick-harrison-vann-pa-sparet_7920208.svd
Citera
2013-02-16, 21:51
Medlem
Filioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Märkligt. Det måste ju ha varit prettot som bjöd in henne. Kom det inga klagomål från studenterna? Ha, ha. Vampyrfrun är en underlig person.

Jag tror vi var i någon form av chock hela bunten efter den bloddrypande föreläsningen och att klaga öppet eller slutet gör man bara inte. Kanske på säkert avstånd utanför institutionen.
Citera
2013-02-17, 09:57
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Filios skrev

Jag tror vi var i någon form av chock hela bunten efter den bloddrypande föreläsningen och att klaga öppet eller slutet gör man bara inte. Kanske på säkert avstånd utanför institutionen.

Det låter ju helt sjukt. Hade inte prettot något system så man kunde lämna in en kursutvärdering anonymt efter kursen. Dom flesta som håller kurser på universitet/högskola brukar ju vara måna om det.

Historiska institutionen kanske har knutit vampyrfrun till sig så att man kan skicka ut henne med en påle om någon är kritisk.
Citera
2013-06-04, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Fru H*rrison är inte unik, hon är en klassisk hustru som lever via sin man. Det framkommer av bloggen att hon gillar livet som ett ständigt bihang, men att hon vill visa att hon är självständig och arbetandes med viktiga projekt. En motstridig livssituation som hon försöker balansera.

Psykoligiskt känner hon sig underlägsen i alla miljöer som öppnats sig för henne. Att kritisera eller berömma trivialiteter som tvålen eller maten ger lilla frun en känsla av att vara född förnäm överklass. Min fåtöljdiagnos är att hon visar på passiv aggressivitet, det pyr inom henne av frustration.
Hon vill vara självständig men har blivit allt för beroende av den flärden hon skriver om.

Bra beskrivning av henne tycker jag. Bara tittar hennes kroppsspråk på https://jds.solidtango.com/video/dick-harrison från cirka 2:55. Vilket konstigt par!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in