Citat:
Ursprungligen postat av
AndersJoh
Det är som att som synthare gå på en hårdrockskonsert och tro att alla som lyssnar på hårdrock egentligen är förtryckta synthare.
Det där är långt ifrån samma sak. Att folk ändrar uppfattning när de får tillgång till ny information är en naturlig följd på den dynamiska processen som vi kallar liv. Jag förespråkar inte att de måste leva som jag, jag vill däremot inte att alla invånare i länder föds och tvingas in i en falsk världsbild som baseras på lögner som de göds med varje dag.
Citat:
Problemet är ju människor som du som har någon slags falsk fördomsfri syn på människor, där du accepterar alla, bara dom är som dig. Henry Ford sa att man kunde få T-Forden i vilken färg man ville, så länge man ville ha en svart.
Som du ser i hela mitt inlägg så är det deras rätt att leva hur de vill som jag försvarar. Ett islamistiskt styre kan inte kontrollera en befolkning där majoriteten inte består av muslimer, islam står och faller på samma grund.
Citat:
Faktum är ju att du är precis som dom muslimer du föraktar.
Jag föraktar inte muslimer, jag föraktar islam och dess effekt på människor som inte har tillgång till de begrepp som jag tidigare nämnde.
Citat:
Däremot har du rätt i att bullshitens tid är förbi, men det gäller ju allt från (framförallt) ekonomin till orättvisor till...ja...allt..
Klart att jag har rätt.