Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Nej det är en regional stormakt och påverkar alltså andra länder i regionen. Vi som sitter här på Flashback PU påverkas inte av Turkiet om vi inte är turkar, nej. Jag sitter här för att jag är intresserad ändå, varför sitter du här om du inte är intresserad?
Jag ÄR intresserad, men jag är intresserad av...det som inte sägs, av varför media rapporterar om det här, och som du gör säger att man gör det för "att det säljer" samtidigt som vi ju vet att man/dom inte säljer.
När en tjuv, eller någon som vill lura dig, pekar med hela handen och säger "titta där borta...", vad gör du då?
Citat:
I synnerhet poliser och socialsekreterare skull nog bli förvånade om du pekade ut dem som vinnare...
Det är för att dom är girtiga. När det gäller ekonomi är det ju enkelt, där ÄR dom vinnare, precis som sjuksköterskor och lärare. Dom är subventionerade och nästan alla höginkomsttagare idag får lön, direkt eller indirekt, från staten, på alla andras bekostnad.
Citat:
Politiker, vilka då? Vilka får höjd lön tack vare Husby?
Alla. Politiker lever ju på att ALDRIG lösa några problem, och för varje problem man löser, måste man skapa ett nytt.
Citat:
Nämn 3 relevanta frågor, jag vet att det börjar driva avsides detta, men jag blir nyfiken. Det känns inte riktigt som att du talar klarspråk, medvetet eller ej.
Det som är relevant för mig behöver ju inte vara relevant för dig. Men på samma sätt som det är "underligt" att samma 10-talet länder alltid förekommer i media, så är det underligt att vi i 20-40 år försökt lösa problemen inom sjukvård och skola, utan att lyckas.
Media skriver ju inte om dessa problem varje dag för att det är vad människor vill läsa, utan för att det är starka lobbygrupper som driver frågorna. Om man la alla dom pengarna på _faktisk_ sjukvård istället för reklam/lobbying, så skulle problemet vara löst.
Media och politiken är dom som lever i symios på att aldrig lösa några problem. DETTA är människor trötta på.
Men det är ju det egoistiska samhälle som 40-talisterna skapat.
Så nästa världskrig är ett generationskrig..det är det vi ser i Turkiet, och Husby, och Egypten..