2013-06-04, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tvivlar starkt på att polisen gått ut med att de pratat med KJ första gången den 10 maj. Att du inte kan visa källa på ditt påstående är ganska talande. Det är ganska viktigt eftersom det har betydelse om KJ hörts tidigt eller inte.

KJ hade väl kommenterat på sin FB innan den stängdes att han inte var misstänkt eller liknande längre. Detta var då i början av Maj.
Citera
2013-06-04, 15:09
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
KJ hade väl kommenterat på sin FB innan den stängdes att han inte var misstänkt eller liknande längre. Detta var då i början av Maj.

Nej, jag tror att det du syftar på är en utredning som lades ned mot KJ i augusti-september 2010, i tid låg det nära att VB lämnat honom efter en kort relation. Ta gärna skärmdumpar. KJ var glad att polisen "lackt ned" utredningen. Vet inte hur många det är som stavar "lagt" på det här sättet, KJ verkar inte ha varit intresserad av att lära sig stava.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-04 kl. 15:12.
Citera
2013-06-04, 15:12
Medlem
Jag tror att VBs händer ligger runt de platser som KJ deltog i MPS sökninjgar. Han var orolig och ville ha koll och undanröja om det behövdes. Men när MPS ville söka runt ödehuset, då, brydde han inte alls och deltog inte.
Citera
2013-06-04, 15:12
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Visst är det så. Man ska inte heller glömma att söker man efter en asiat och hittar ett huvud i en grop i skogen så tror nog den somgjort fyndet att det är en asiat man funnit. De som sökte efter VB visste hennes ursprung och så vanligt är det inte att man hittar kroppar lite här och där på Mjösjöberget.

Jag förstår inte riktigt ditt inlägg här. Antyder du att någon (poliser? militärer?) trots allt kan ha dragit slutsatser som byggde på förutfattade meningar? Så kan det givetvis vara, men jag tror inte riktigt du förstår hur domstolsjurister fungerar om du spekulerar i att åklagaren kan ha gjort detta yttrande på ett skakigt faktaunderlag. En åklagare skulle ALDRIG utsätta sig för denna lilla risken att det var fel person om liket på något vis varit så vanställt att inte utseendet var bevarat alls. Hon säger detta därför att hennes egen utredningspersonal intygat att det var en asiatisk kvinna och att signalementet stämde närmast perfekt in på VB (dvs ingen risk för att det skulle ha kunnat vara en okänd, mördad 40-årig kinesiska eller nåt i den stilen)
Citera
2013-06-04, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Sluta eftersök folks identitet! Det är ett regelbrott. Var glada för att folk använt tråden som ventil, det har alla gjort utifrån sina egna motiv att delta i tråden. Först efterlyser folk personer som kan berätta mer, sedan startar klappjakt på dem som faktiskt berättat något. Låt nu folk vara i fred. Alla runt KJ och VB lider stort, det gör även folk som bor runt fyndplatserna och det här är ett brott som för alltid kommer att vara ett trauma.

Jag hoppas att brottet kan lösas snart så att folk kan gå vidare. Man kommer närmare en lösning om man låter folk vara i fred så att de kan berätta saker utan att bli jagade.

Det är inte att söka folks identitet utan klargöra olika uppgifter som kommit fram i tråden och där finns bl.a. uppgifter hur det gått till vid eftersök där MtGM varit inblandad.

Jag är inte ett dugg intresserad av någons identitet och vet att det är ett brott att försöka, jag bara tolkar vad som skrivits i tråden och därefter torgför vad jag tror gällande MtGM's uppträdande vid eftersöken. Just uppgiften av en trådanvändare blev ju hett stoff i tråden och var den kom ifrån och jag ifrågasätter om uppgifterna kommit från MtGM till en främling vid ett eftersök den 9 maj.
Citera
2013-06-04, 15:15
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tror att VBs händer ligger runt de platser som KJ deltog i MPS sökninjgar. Han var orolig och ville ha koll och undanröja om det behövdes. Men när MPS ville söka runt ödehuset, då, brydde han inte alls och deltog inte.
Kanske för att ordförande i MPS bara ringde de som var närmast i ledningsgruppen. Han kan ju inte gärna delta om han inte vet att det är ett sök
Citera
2013-06-04, 15:17
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker

Sprid inte lögner. Ingen visste om att Mps skulle söka runt huset, mer än en liten intern grupp. KJ hade inte en aning. Mps kanske fått något uppslag från KJ själv under sökningarna, det vet vi inget om. Allt kommer ju inte ut. Han verkar ha haft glappkäft under sökningarna, så det är inte omöjligt att han fällde sig själv.
Citera
2013-06-04, 15:17
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Som i ett annat fall så skulle man kunna tänka sig att någon ville kolla något, se att allt var lugnt. Kanske det finns något i detta område, exempelvis en mobiltelefon

Märklig tidpunkt för ett sök, hade inte KJ span på sig då också?

Ja eller så styckningsplatsen eller kläder. Fast du har väl inte övergett lägenheten ännu som mord eller styckningsplats? Läste artikeln mer noga och då framkommer det KJ var utsedd till gruppledare. De två på bilden som är ett par verkar känna honom väl.

Rimligtvis måste de väl haft någon form av span på honom, men i ett sök som detta kan det inte vara så lätt att spana.

Jag vet inte varför jag hela tiden har känslan av att något moment har skett i skjutfältets utkanter vid Aldersjön/Röberget/Råbäcken.
Citera
2013-06-04, 15:22
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Varför skulle han syfta på beskrivningen från MPS:s när han såg henne i och med
att han hämtade henne runt 16 och gjorde vad han gjorde med henne fram till 21.

En sådan sak behöver han inte läsa sig till. Och vad det här har med saken jag skrev om att göra
är jag för begåvad att förstå. Jag bara antog att KJ inte är grabben som följer tidningar eller
nyheter. Men för det kan han prenumerera på Bodenslokaltidning och bänka sig framför
aktuellt varje kväll.Jag som sagt bara gissa.

Jag har för att det stod så i tidningen. Med det menar jag att han syftade på hennes signalement vid försvinnandet.
Citera
2013-06-04, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Sprid inte lögner. Ingen visste om att Mps skulle söka runt huset, mer än en liten intern grupp. KJ hade inte en aning. Mps kanske fått något uppslag från KJ själv under sökningarna, det vet vi inget om. Allt kommer ju inte ut. Han verkar ha haft glappkäft under sökningarna, så det är inte omöjligt att han fällde sig själv.

Var finns uppgifterna att det var bara en liten intern grupp som sökte ödehuset?
Citera
2013-06-04, 15:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ja eller så styckningsplatsen eller kläder. Fast du har väl inte övergett lägenheten ännu som mord eller styckningsplats? Läste artikeln mer noga och då framkommer det KJ var utsedd till gruppledare. De två på bilden som är ett par verkar känna honom väl.

Rimligtvis måste de väl haft någon form av span på honom, men i ett sök som detta kan det inte vara så lätt att spana.

Jag vet inte varför jag hela tiden har känslan av att något moment har skett i skjutfältets utkanter vid Aldersjön/Röberget/Råbäcken.

Lägenheten är ju utgångspunkten för det hela men visst är jag öppen för alternativ brottsplats.

Har polisen eller MPS gjort några egna sök vid Råbäcken med omnejd, annars kanske det skulle vara en god ide att kolla upp.
Citera
2013-06-04, 15:25
Medlem
Kanske var han så förvirrad, att han inte kom ihåg var han hade gömt kroppsdelar. Mycket tyder at han har haft en medhjälpare vid styckningen. Det finns säkert individer i Boden som hemlighåller sina uppgifter från polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in