2013-06-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
mm man kan läsa in mycket i meddelandena. Men tror nog som dom flesta att det var för att lugna modern att hon skulle plugga och att KJ nog inte var någon favorit vän att vara hos.
Troligast skulle hon inte plugga, jag läser in ^^ som antingen sex eller kröka men troligast både och? En anledning att telefonen stängdes kan vara att VB förväntade att hennes moder skulle ringa om hon var borta längre än till 21?
Moderna hade väl ringt ca 22 men blev inte blivit jätteorolig utan kändes som hon tidigare varit borta över natten utan att höra av sig.

Förmodligen är det en dimridå mot modern för det är knappast till någon annan.
Men det förändrade för mtGM för det hade han kanske aldrig räknat med, denna statusuppdatering vilken han måste lägga in i sin berättelse för omgivningen så allt ser korrekt ut.

Skulle dessutom tro att hans (mtGM's) omgivning vet att inte är det något "pluggande" som i sådant fall skulle bli kvällens begivenhet. Inte går hon till mtGM för att plugga utan avsikten var en annan. MtGM kanske börjar uppträda obehärskat mot VB, därav de sms och eventuella samtal till någon/några. MtGM blir mer och mer irriterad och konflikten eskalerar. Om mordet ej skett i lgh så kommer frågan "hur i helsike har han fått med sig henne i bilen", lovat skjuts hem eller annan person rings in för att ombesörja en skjuts hem.
Citera
2013-06-17, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Förmodligen är det en dimridå mot modern för det är knappast till någon annan.
Men det förändrade för mtGM för det hade han kanske aldrig räknat med, denna statusuppdatering vilken han måste lägga in i sin berättelse för omgivningen så allt ser korrekt ut.

Skulle dessutom tro att hans (mtGM's) omgivning vet att inte är det något "pluggande" som i sådant fall skulle bli kvällens begivenhet. Inte går hon till mtGM för att plugga utan avsikten var en annan. MtGM kanske börjar uppträda obehärskat mot VB, därav de sms och eventuella samtal till någon/några. MtGM blir mer och mer irriterad och konflikten eskalerar. Om mordet ej skett i lgh så kommer frågan "hur i helsike har han fått med sig henne i bilen", lovat skjuts hem eller annan person rings in för att ombesörja en skjuts hem.

sen om nu hans bror hade fest i stugan, och han stannar hemma enbart för att hon skulle komma dit och plugga känns rätt ologiskt.. då var det mest troligt något roligare på g
Citera
2013-06-17, 15:45
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
Bilen stod inte kvar igår, var mycket sladd spår, bland annat längre fram så var det backspår ner i diket, som att nån har backat för att få upp nå på släpet.
Tog du nån bild?

På pickup-bilden så syns inga tydliga spår förutom de färska spåren framför bilen.
Såg det ut som att pickupen hade gjort de nya spåren?

Ner i diket, alltså ända ner i diket? Det verkar konstigt om en bärare skulle ha klantar sig så.
Däremot kan jag tänka mig att en låst bil som vinschas skär ner i diket, för att sen komma upp på vägen igen. Men det borde ha synts om pickupen har varit ute i terrängen, alltså genat över hörnet i korsningen, kanske brutna grenar och platt gräs.

Men sen är väl frågan om inte en låst bil öppnas för att åtminstone kunna ratta den rätt, även om den senare ska undersökas.
Citera
2013-06-17, 15:45
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warden1968
På en rättspsykiatrisk avdelning kan dom hålla kvar honom även om häktningen skulle hävas.

Ja, det är ju en poäng även om jag har svårt att föreställa mig att häktningen kommer att hävas. Men för säkerhetsskull naturligtvis.
Citera
2013-06-17, 15:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Hon har motionerat i sängen med expojkvännen och sen pluggat innan hon försvann

Bodengrabb har tillfört mycket i tråden som sedan visat sig stämma, jag tror på det här, att de motionerade i sängen, men det blev troligen inget pluggande.

Att Bodengrabb ändrar sig och säger att det var en gissning tolkar jag som att vederbörande inte kunde styrka vad hen sa, och kommer med en svepande bortförklaring. De hade sex, helt övertygad, eller snarare, KJ ville ha sex, VB inte, kanske därför att hon var förtjust i t ex MB, och det tålde inte KJ!

KJ öppnade sig för Bodengrabb och berättade om detaljer som är få förunnat, 1 gul ica påse, Samsung Galaxy och lite annat smått och gott, så varför skulle inte det där med sex stämma? En lögn brukar alltid innehålla ett visst mått av sanning, KJ ville ha sex tror jag, och det är i så fall den utlösande faktorn.
Citera
2013-06-17, 15:52
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Jag letade efter artikeln där det skrivs om KJs vägran att skriva autograf, men hittade istället det här, vilket är nytt för mig.
Citat:
Onsdag 8 maj: Ett stort sökpådrag dras igång. Polisen vet nu att det sista spåret efter Vatchareeya Bangsuan är en signal från hennes telefon som fångats av en av telemast vid Sävastklinten.

Sökandet koncentreras till friluftsområdet kring Sävast, Åberget samt Bodsvedjan.

På förmiddagen deltar mellan 25 och 30 personer i eftersöket, däribland poliser, polishundar och hemvärnssoldater. En helikopter från Försvarsmakten står också till förfogande i sökandet. Även civila resurser används. Sökandet fortsätter under natten till torsdagen.

Hundpatruller
22-åringen förhörs för första gången med anledning av att Vatchareeya Bangsuan besökte honom på kvällen innan hon försvann.

Sökande fortsätter torsdagen 9 maj med poliser och hundpatruller. Även 30-40 hemvärnsmän samt organisationen Missing People, som mobiliserar cirka 80 personer, deltar i sökandet efter kvinnan i terrängen kring Boden.

Bland annat deltar den nu misstänkte 22-åringen i sökandet. Han får lämna sitt uppdrag när han upptäcks.
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7675675

Fick KJ alltså lämna söker den 9/5?
Citera
2013-06-17, 16:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av circuspuffin
Nu har MB målat och bytt panel på garagedörren. Kan det ha något med VB och KJ att göra? Kan någon åka dit och fota samt känna om färgen har torkat.

Ja, vad spännande, vad blev det för färg?
Citera
2013-06-17, 16:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag letade efter artikeln där det skrivs om KJs vägran att skriva autograf, men hittade istället det här, vilket är nytt för mig.
http://www.nsd.se/nyheter/boden/arti...icleId=7675675

Fick KJ alltså lämna söker den 9/5?

Nej, den här journalisten sitter bara och gissar, han har knappt en siffra rätt.
Citera
2013-06-17, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bodengrabb har tillfört mycket i tråden som sedan visat sig stämma, jag tror på det här, att de motionerade i sängen, men det blev troligen inget pluggande.

Att Bodengrabb ändrar sig och säger att det var en gissning tolkar jag som att vederbörande inte kunde styrka vad hen sa, och kommer med en svepande bortförklaring. De hade sex, helt övertygad, eller snarare, KJ ville ha sex, VB inte, kanske därför att hon var förtjust i t ex MB, och det tålde inte KJ!

KJ öppnade sig för Bodengrabb och berättade om detaljer som är få förunnat, 1 gul ica påse, Samsung Galaxy och lite annat smått och gott, så varför skulle inte det där med sex stämma? En lögn brukar alltid innehålla ett visst mått av sanning, KJ ville ha sex tror jag, och det är i så fall den utlösande faktorn.

Vet inte hur du kan tolka att VB inte ville när hon självmant åkte dit.
Men låter som Bodengrabb är någon MPSare och antingen har KJ öppnat upp sig lite för denne myndighetsperson eller mindre troligt planterat lite upgifter hos densamma.
Citera
2013-06-17, 16:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
Vet inte hur du kan tolka att VB inte ville när hon självmant åkte dit.
Men låter som Bodengrabb är någon MPSare och antingen har KJ öppnat upp sig lite för denne myndighetsperson eller mindre troligt planterat lite upgifter hos densamma.

Att åka till en kompis för att plugga är inte det samma som att åka dit för att ha sex, i synnerhet om man inte vill ha det.

MPS är ingen myndighet, vill bara förtydliga det.

EDIT;Sms till en manlig bekant om att hon är irriterad på en person kan handla om just det här, att KJ var på henne och ville ha sex, men hon ville inte. Kände sig kanske trängd. Vi vet inte, kanske står det uttryckligen i sms:et att KJ gjorde närmanden.

Han verkar ha vapen så det räcker, inte otroligt om han hade knivar lite varstans i lägenheten som han snabbt kom åt.
Senast redigerad av OY 2013-06-17 kl. 16:11.
Citera
2013-06-17, 16:13
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
vad jag har förstått var hon ganska ofta där och "pluggade"
hrmhrm.. if you know what I mean

Var hon? Hos KJ alltså? Efter 2010?
Citera
2013-06-17, 16:15
Medlem