2013-06-04, 14:40
Medlem
Spindelfridas avatar
Beslutet om extra advokat dröjer.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7692558
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Förklaringen som advokat Forsberg har till blodbesudlingen:
Offret tränade kampsport och då hände det att hon slog sig så det blödde.
Därför menar den misstänkte att det ska ses som naturligt att hennes blod finns i bagaget på hans bil, som han parkerade hemma hos sina föräldrar.

Det verkar logiskt därför hon tränade karate och man kan alltid spekulera, att hon skulle knäcka en tegelsten som hon misslyckades med.

Tror jag inte alls på. Uppstår blodvite under träning lämnar man inte lokalen innan det är omplåstrat och hon har knappast lagt sig med blödande kroppsdel i bagageluckan efter träning. KJ är skyldig, inget snack. Jag väntade bara på att få höra om blod i bagageluckan, efter det är i alla fall jag säker på att han är skyldig. De som var tvärsäkra på KJs skuld innan det beviset är idioter, liksom de som inte förstår bevisvärdet av detta.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
..som när hon skulle motionera. Han syftade väl på efterlysningens signalement, för inte var han och joggade med henne. Jag tror inte hon joggade heller, utan delade ut reklamblad. Kläderna var desamma som när han hämtade henne.

Varför skulle han syfta på beskrivningen från MPS:s när han såg henne i och med
att han hämtade henne runt 16 och gjorde vad han gjorde med henne fram till 21.

En sådan sak behöver han inte läsa sig till. Och vad det här har med saken jag skrev om att göra
är jag för begåvad att förstå. Jag bara antog att KJ inte är grabben som följer tidningar eller
nyheter. Men för det kan han prenumerera på Bodenslokaltidning och bänka sig framför
aktuellt varje kväll.Jag som sagt bara gissa.
Citera
2013-06-04, 14:42
Medlem
Bodengrabb skriver:

"Jag deltog i skallgång igår och med i skallgången gick tjejens ex pojkvän vilket var den kille som hon varit hos fram till 21 tiden igår Denna kille kändes väldigt mysko hade tydligen ej fått vara med i hemvärnet pga att han inte klarat psyktesterna
Killen hade tydligen gett 1 gul plastkasse från ica åt ex flickvännen att lägga sina skolböcker i när han skulle hemmåt"

Samtidigt så vill INTE MTGM skriva in sig på söklista hos MPS, alltså han vill vara anonym.

Att han då först vill vara anonym och i samma stund (dag) berätta detaljer om sin ex, tidsuppgifter, gula påsar till en främling går inte ihop.
Bodengrabb kände sannolikt MTGM och fått infon som känd för MTGM och inte som främling. Han behöver inte ens ha fått det i samband med eftersöket utan både före eller direkt efter, de kände varandra.
Citera
2013-06-04, 14:43
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Varför skulle han syfta på beskrivningen från MPS:s när han såg henne i och med
att han hämtade henne runt 16 och gjorde vad han gjorde med henne fram till 21.

En sådan sak behöver han inte läsa sig till. Och vad det här har med saken jag skrev om att göra
är jag för begåvad att förstå. Jag bara antog att KJ inte är grabben som följer tidningar eller
nyheter. Men för det kan han prenumerera på Bodenslokaltidning och bänka sig framför
aktuellt varje kväll.Jag som sagt bara gissa.
Men någonstans har han fått informationen om att MPS skulle söka ifrån, likaså var de skulle träffas, tid osv. Det kan ju vara från någon polare förstås men som jag förstod på Bodengrabb så kom han ensam till söket iaf.
Citera
2013-06-04, 14:45
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag är mest förvånad över GW:s kommentar ang. detta brott. "Detta kommer vara löst väldigt snabbt"

Då bör man betänka att LGWP primärt är deckarförfattare och TV-kändis men oanvändbar i skarpt polisarbete.
Citera
2013-06-04, 14:50
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Bodengrabb skriver:

"Jag deltog i skallgång igår och med i skallgången gick tjejens ex pojkvän vilket var den kille som hon varit hos fram till 21 tiden igår Denna kille kändes väldigt mysko hade tydligen ej fått vara med i hemvärnet pga att han inte klarat psyktesterna
Killen hade tydligen gett 1 gul plastkasse från ica åt ex flickvännen att lägga sina skolböcker i när han skulle hemmåt"

Samtidigt så vill INTE MTGM skriva in sig på söklista hos MPS, alltså han vill vara anonym.

Att han då först vill vara anonym och i samma stund (dag) berätta detaljer om sin ex, tidsuppgifter, gula påsar till en främling går inte ihop.
Bodengrabb kände sannolikt MTGM och fått infon som känd för MTGM och inte som främling. Han behöver inte ens ha fått det i samband med eftersöket utan både före eller direkt efter, de kände varandra.
Är de inte lite skumt att berätta något sånt där för en främling?
Läs de fetade.
Citera
2013-06-04, 14:52
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Men om han är gm så visste han ju var delarna fanns så varför vara "mystisk" på ett helt annat ställe?

1 Styckningsplatsen finns kanske i något av områdena som de sökte i?
2 Han visste ev att MPS skulle söka i Mjösjöberet?
Citera
2013-06-04, 14:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
I artikeln framgår bara att KJ var gruppledare eftersom han kunde skogarna bäst. Med detta som grund skulle man kunna tänka sig att han åtminstone var med och styrde var söket skulle vara.

Som i ett annat fall så skulle man kunna tänka sig att någon ville kolla något, se att allt var lugnt. Kanske det finns något i detta område, exempelvis en mobiltelefon

Märklig tidpunkt för ett sök, hade inte KJ span på sig då också?
Citera
2013-06-04, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
I artikeln framgår bara att KJ var gruppledare eftersom han kunde skogarna bäst. Med detta som grund skulle man kunna tänka sig att han åtminstone var med och styrde var söket skulle vara.

Vad det inte han med skägget som va det?:/
Citera
2013-06-04, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Läs de fetade.

Exakt, och dessutom detaljer om tid, gul påse, det gör inte en MtGM som samtidigt vill vara anonym för söklistor MPS. Att Bodengrabbs uppgifter är inside är det för mig ingen tvekan om.
Att MtGM skulle helt plötsligt lämna sådana här uppgifter till en annan vilt främmande person i ett sök är inte särskilt sannolika. Bodengrabb kände eller har god kännedom om personen som är MtGM.
Citera
2013-06-04, 15:05
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Läs de fetade.

Sluta eftersök folks identitet! Det är ett regelbrott. Var glada för att folk använt tråden som ventil, det har alla gjort utifrån sina egna motiv att delta i tråden. Först efterlyser folk personer som kan berätta mer, sedan startar klappjakt på dem som faktiskt berättat något. Låt nu folk vara i fred. Alla runt KJ och VB lider stort, det gör även folk som bor runt fyndplatserna och det här är ett brott som för alltid kommer att vara ett trauma.

Jag hoppas att brottet kan lösas snart så att folk kan gå vidare. Man kommer närmare en lösning om man låter folk vara i fred så att de kan berätta saker utan att bli jagade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in