2013-06-04, 11:59
Medlem
Det kan ju vara så att de träffats lite i hemlighet då det kanske fanns något kvar mellan dom (känslor).

Jag och mitt ex träffades mycket i hemlighet flera år efter och umgicks på olika sätt.
Vi höll det hemligt för både päron och vänner av anledningen att det var lättast så.

Folk tyckte helt enkelt inte vi funkade ihop, och därför det tog slut. Så för att undvika att vänner och familj skulle komma med kommentarer så höll vi våra små träffar hemliga.

Det kan ju vara samma här, och därför hon endast nämner "en kompis att plugga hos". Kan ju även vara en av anledningarna att KJ inte ville gå ut med att de träffats. Det kan ju bero på att de inte ville att deras nya respektive skulle få veta om det. Exempelvis denna Petra som någon nämner?

/C

*Edit: slarvfel
Senast redigerad av CrAcKmAn 2013-06-04 kl. 12:07.
Citera
2013-06-04, 12:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Lite spännande är ju också att KJ beskriver att hon haft träningskläder på sig... om hon inte ens har tränat? ooops.

Jag vet inte, men lite lustigt är det att hon enligt KJ hade de kläder på sig som hon skulle ha att träna i när han hämtade henne och också när hon lämnade honom. Böcker bör hon haft med sig när han hämtade henne, för hon fick 1 gul ica påse att lägga dem i när hon valde att gå hem.

Min undran är, körde han henne till träningen, tränade han med henne, eller blev det ingen träning. Jag misstänker att han tränade med henne, eller hade för avsikt att göra det. Bild och kommentar på KJ Facebook antyder att KJ brukade löpträna, så varför inte. Jag tror att något hände i skogen.

Kroppen låg illa till, måste flyttas, och det gjorde han kanske några/något dygn efter mordet. Kläderna måste av kroppen, kan finnas spår, han tänker vidare att också händerna måste bort, hon rev honom. Om inte gula huset är styckplatsen så kan den finnas längs med något löpspår. Inga fasta spår nu, men kanske något som tjänar som skidspår vintertid, det är kanske längs med en sådan sträckning mordet skedde, men även styckningen?
Citera
2013-06-04, 12:08
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag tror inte KJ medvetet hållit sig undan polisen, jag tror helt enkelt att han inte
förstod att anmäla saken.Däremot gjorde han sig inte anonym tex i MSP där han
pratade på av bara den. Bodengrabb skrev så här den 10/5,alltså skallgången den 9:de Maj
deltog KJ i.

Man kan nog inte låta detta ligga till last för honom,han har inte undanhållit var VB
sist befann sig. Han har bara inte hört av sig till rätt instans.
Han har ju inget gravt förståndshandikapp så varför skulle han inte förstå att han skulle berätta att hon varit hos honom när media skriver att de inte vet vem vännen hon varit hos är?
Han gjorde sig ju anonym på så sätt att han inte ville skriva sitt namn på listorna enl ordförande i MPS.
Senast redigerad av CattasBubbla 2013-06-04 kl. 12:19.
Citera
2013-06-04, 12:08
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Enligt sammanfattningen:
Ett den 20 maj.

Enligt MPS:
Ett den 18 maj, start kl 11.30
http://www.facebook.com/photo.php?fb...0875803&type=1

Fyll på?

Enligt MPS facebooksida.

9 maj kl 09:00
10 maj kl 07:00
Citera
2013-06-04, 12:12
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet inte, men lite lustigt är det att hon enligt KJ hade de kläder på sig som hon skulle ha att träna i när han hämtade henne och också när hon lämnade honom. Böcker bör hon haft med sig när han hämtade henne, för hon fick 1 gul ica påse att lägga dem i när hon valde att gå hem.

Min undran är, körde han henne till träningen, tränade han med henne, eller blev det ingen träning. Jag misstänker att han tränade med henne, eller hade för avsikt att göra det. Bild och kommentar på KJ Facebook antyder att KJ brukade löpträna, så varför inte. Jag tror att något hände i skogen.

Kroppen låg illa till, måste flyttas, och det gjorde han kanske några/något dygn efter mordet. Kläderna måste av kroppen, kan finnas spår, han tänker vidare att också händerna måste bort, hon rev honom. Om inte gula huset är styckplatsen så kan den finnas längs med något löpspår. Inga fasta spår nu, men kanske något som tjänar som skidspår vintertid, det är kanske längs med en sådan sträckning mordet skedde, men även styckningen?
Tror vi inte att reklamutdelningen lite skämtsamt kallades för "att motionera lite"?
Citera
2013-06-04, 12:12
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det kan vara rimligt att tänka sig att de fick tag i honom på kvällen den 9:e och fick hans utsago, vilket de presenterade för allmänheten och förstås MPS på fredagen, så de kunde börja söka i bättre områden med utgångspunkt från hans bostad.

Men att polisen skulle hemlighålla detta om de känt till detta tidigare är nog helt uppåt väggarna, har man då medvetet undanhållit information för egen polispersonal, haft helikoptrar i luften och fått med frivilliga och MPS att leta i helt fel områden.

Mycket tyder på att polisen fick kontakt med KJ sent under torsdagen, (alt fredag morgon) och så vitt jag kan se, sannolikt på grund av att han under torsdagen hade pratat öppenhjärtligt om vem han var (VBs ex) under dagens sök.. Frågan är varför han pratar om detta till för honom okända personer under söket, men inte till polisen?

Sorry, tvåa på bollen.. Skriver så sakta

Ps igen, som skrevs här ovan, så håller jag med om att detta inte nödvändigtvis ska hållas honom till last, han har inte undanhållit detta, bara inte meddelat polisen..
Senast redigerad av inter-preter 2013-06-04 kl. 12:25.
Citera
2013-06-04, 12:14
Medlem
Någon pratade om detta med att han river sig själv?

Är det ett rykte eller spekulationer från tråden?

För det är ju jävligt intressant med tanke på sambandet att händerna är spårlöst borta. Går hand i hand med att hon isåfall har rivit honom i någon tumult som föregående skrev?

/C
Citera
2013-06-04, 12:17
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Mycket tyder på att polisen fick kontakt med KJ sent under torsdagen, (alt fredag morgon) och så vitt jag kan se, sannolikt på grund av att han under torsdagen hade pratat öppenhjärtligt om vem han var (VBs ex) under dagens sök.. Frågan är varför han pratar om detta till för honom okända personer under söket, men inte till polisen?

Att han sa så kan ju vara ett av skälen till att polisen lyckades spåra honom, även om de uttrycker sig lite annorlunda i media.

Ja, det är märkligt att han berättar för okända personer och även att han inte vill uppge sitt namn på MPS söklistor.
Citera
2013-06-04, 12:19
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Jag fetmarkerar åt dig så att du vet vad som är viktigt att läsa.

Polisens uttalande den 10 maj.
Citat:
Tidigare gick polisen ut med information om att det sista livstecknet efter Vatchareeya Bangsuan kom ungefär en timme efter att hon lämnade sin bostad vid tretiden på eftermiddagen. Det ska ha varit en signal från hennes mobiltelefon.

Men det stämmer inte. Polisen vet att 20-åriga Vatchareeya var vid liv flera timmar senare. Dels via ett tiotal utgående signaler (samtal eller sms) från hennes mobiltelefon, men framför allt genom att polisen har spårat en person som kan ha varit den sista som med säkerhet såg henne vid livet.

Det var via Facebook som polisen kom in på det spåret
. På lördag eftermiddag skrev nämligen Vatchareeya Bangsuan ett meddelande på Facebook:

"Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^".

Träffade kompis
Det är precis vad allt tyder på att hon även gjorde. Polisen har nämligen lyckats hitta kompisen.

- Versionen ser ut att stämma. Hon har varit hos honom och studerat, säger Ulf Sköld, polisens chef för brottsutredningar

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?articleid=7649916

Citat:
Den 9:e på kvällen visste man inget heller.

Citat:
Polisen hade på torsdagskvällen inte några spår efter Vatchareeya Bangsuan, 20.

- Vi utgår och jobbar efter att vi har en ung kvinna vid liv ute i terrängen som vi försöker att hitta, säger Kent Isaksson, polisens presstalesman.

Citat:
Vid 15-tiden på lördagen lämnade hon hemmet. Hon har ingen bil och hennes cykel är hemma.

- Antingen har hon sprungit, promenerat eller fått skjuts av någon. Vi vet inte. Inte föräldrarna heller,säger Mikael Norén, vakthavande länsbefäl till NSD.

Sökningarna fram till den 10:e skedde vid Åberget och inte i hans bostadsområde, först den 10:e började man söka i anslutning till hans bostadsområde.

Citat:
Sista signalen
Hemadressen ligger en bra bit från Åberget, som är det område där polisen koncentrerar sökandet efter henne.

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?articleid=7648152

Nu kanske Mariooo kan lugna ned sig i denna tråd en aning.

Jag kan fylla på lite här. Missing People annonserade de inledande sökningarna till:

Twitter, 2013-05-09, 07:53:
Citat:
"BODEN SKALLGÅNG: Hjälp oss hitta 21-åriga Vatchareeya

När: idag Torsdagen 9/5

Tid: 9:00"

Twitter, 2013-05-09, 09:00
Citat:
"BODEN SKALLGÅNG: Fortsatt skallgång efter 21-åriga Vatchareeya

När: fredagen 10/5

Tid: 07:00"

Det har sagts i tråden att KJ först vid den andra sökningen ska ha berättat att det var hos honom VB var hemma. Polisen berättade på pressträffen den 10 maj kl. 13:00 (trådinlägg om klockslaget) att dom har lyckats komma i kontakt med kompisen (dvs KJ). Uppgifterna publicerades i flera medier, t ex NSD-artikeln 2013-05-10 kl. 13:40 , samt även i nästa NSD-artikel 2013-05-10, 16:17.

Om det stämmer, att KJ deltog i även MPS:s andra skallgång den 10 maj kl. 07:00, så kan mycket väl polisen ha hunnit prata med KJ innan pressträffen inleddes kl. 13:00.

Och, har KJ deltagit redan den 9 maj, vilket har sagts (t ex av Bodengrabb), så kan det ses som graverande att KJ inte har informerat polisen tidigare. Sen kan det såklart finnas tänkbara förklaringar, man kanske kan hävda att personen som såg någon senast kan ha blivit rädd för att bli misstänkt och av den anledningen inte vågade kontakta polisen. Stämmer uppgiften, att KJ har deltagit i skallgången redan dagen innan (och därmed visar att han kände till försvinnandet), så visst finns kan åklagaren sätta ett stort frågetecken omkring varför inte KJ informerade polisen tidigare.

TILLÄGG: Visst kan polisen ha fått tag i KJ på torsdagskvällen, som några av er skriver, men jag funderar över varför i så fall inte polisen informerade MPS, som anordnade skallgång på fredagsmorgonen kl. 07:00. MPS brukar väl gå ut med information om var den försvunne personen senast har setts? I vilket fall lär det hela framgå när FUP är klar.
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-06-04 kl. 12:33.
Citera
2013-06-04, 12:26
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Du kämpar på flitigt i tråden måste jag säga. Att han lät kroppen ligga några dygn/dygn efter mordet har jag väldigt svårt tänka mig. Eftersom jag inte tror han planerade mordet. Så gjorde han nog allt på samma kväll. Inne på samma spår att han sprang med henne i löprundan och där det skedde. Kan fortfarande vara någon del i skogen som MP har missat.
Citera
2013-06-04, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Han har ju inget förståndshandikapp så varför skulle han inte förstå att han skulle berätta att hon varit hos honom när media skriver att de inte vet vem vännen hon varit hos är?
Han gjorde sig ju anonym på så sätt att han inte ville skriva sitt namn på listorna enl ordförande i MPS.

KJ har berättat att VB var hos han i skallgången den 9 Maj, huruvida man måste ha ett
förståndshandikapp eller inte för att förstå att ge infon till polis lägger jag ingen energi på.

Vare sig han skrev namnet eller inte deltog han och han använde inget alias
eller försökte dölja att han var ex eller att hon lämnade honom vid 21 på kvällen.
Citera
2013-06-04, 12:27
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Jag kan fylla på lite här. Missing People annonserade de inledande sökningarna till:

Twitter, 2013-05-09, 07:53:

Twitter, 2013-05-09, 09:00

Det har sagts i tråden att KJ först vid den andra sökningen ska ha berättat att det var hos honom VB var hemma. Polisen berättade på pressträffen den 10 maj kl. 13:00 (trådinlägg om klockslaget) att dom har lyckats komma i kontakt med kompisen (dvs KJ). Uppgifterna publicerades i flera medier, t ex NSD-artikeln 2013-05-10 kl. 13:40 , samt även i nästa NSD-artikel 2013-05-10, 16:17.

Om det stämmer, att KJ deltog i även MPS:s andra skallgång den 10 maj kl. 07:00, så kan mycket väl polisen ha hunnit prata med KJ innan pressträffen inleddes kl. 13:00.

Och, har KJ deltagit redan den 9 maj, vilket har sagts, så kan det ses som graverande att KJ inte har informerat polisen tidigare. Sen kan det såklart finnas tänkbara förklaringar, man kanske kan hävda att personen som såg någon senast kan ha blivit rädd för att bli misstänkt och av den anledningen inte vågade kontakta polisen. Stämmer uppgiften, att KJ har deltagit i skallgången redan dagen innan (och därmed visar att han kände till försvinnandet), så visst finns kan åklagaren sätta ett stort frågetecken omkring varför inte KJ informerade polisen tidigare.

Deltog han den 9:e kan han ju mycket väl ha kläckt ur sig något av betydelse redan då, men att polisen kollat upp fakta osv ? I och för sig..

Jag tycker trots det att det är synnerligen misstänkt att han inte meddelat detta innan den 9:e. Hon anmäldes försvunnen den 7:e. Den 8:e var det ute i medierna. Om folk vet att de hängt sporadiskt de senaste åren så går ryktena fort! Vet själv hur snabbt rykten/information sprider sig bland ungdomar!

Hade han haft rent mjöl i påsen hade man väl för 17 hört av sig DIREKT när man förstår att någon är borta! Men å andra sidan så kan man ju reagera totalt irrationellt av rädsla osv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in