2013-05-14, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DHDavies
Spännande tider nu, varje dag närmar vi oss sommaren som med tanke på alla DW's som vunnits antagligen kommer att vara tätt med PM om ordrar och andra goda nyheter. Passa på att gå in nu innan rushen börjar gott folk

Vågar man verkligen? :| Den har ju ändå gått från ~3kr till 34 på mindre än 1 år. Det är det som skrämmer mig att gå all in, jag har gått in halva nu. Övertyga mig gärna :)
2013-05-16, 13:52
Medlem
Rejmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weju
Vågar man verkligen? Den har ju ändå gått från ~3kr till 34 på mindre än 1 år. Det är det som skrämmer mig att gå all in, jag har gått in halva nu. Övertyga mig gärna
Order idag igen, tveka inte så mycket
2013-05-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weju
Vågar man verkligen? Den har ju ändå gått från ~3kr till 34 på mindre än 1 år. Det är det som skrämmer mig att gå all in, jag har gått in halva nu. Övertyga mig gärna

Jag vet precis vad du menar och jag höll mig ute för precis samma anledning, att det kändes som att den ruschat upp alltför mycket på kort tid och att allt byggde på förväntningar. Visserligen bygger dagens bolagsvärde fortfarande på förväntningar, men skillnaden mot någon månad sen är att vi nu förutom en j*vla massa DW's, även fått bevis på att de faktiskt blir ordrar. För mer räkneexempel rekommenderar jag att du kollar upp vad användarna "CrowHater", "H.C" samt "smartcards" skrivit ang. alla dessa DW's och vad bolaget blir värt om det blir ordrar av alltihop (vilket det inte finns någon anledning varför det inte kommer bli).

Jag personligen tror på att vi ligger närmare 50 i slutet av året/början av 2014.
2013-06-04, 09:36
Medlem
Rejmos avatar
Fingerprint Cards (FPC) demonstrates fingerprint biometric touch sensor for Microsoft Windows 8.1

2013-06-04, 10:05
Medlem
Känns som det är förstnt att hoppa på tåget nu
2013-06-04, 10:05
Medlem
Ännu ett företag jag inte riktigt förstår värderingen på. Kan någon ge mig deras prognoser och uträkningar för vad det är som gör företaget köpvärt på 43 kronor aktien?

Ska vi inte bara gå på företagets egna prognoser för 2013 utan fördubbla omsättningen och strunta i att det är Ebita (förstår inte riktigt vem som kommer och betalar för det som ingår i Ebita dock) och låtsas som att 35 % av omsättningen kommer vara vinst efter skatt så hamnar vi för närvarande på ett P/E på 13.

Går vi på det lägre intervallet företaget anger, 130 miljoner i omsättning och en Ebita på 20 % (igen låtsas vi som att jultomten kommer och betalar, skatten lär ju dock inte vara några problem med tanke på resultatet de senaste tio åren). Då hamnar vi på P/E 68(!).
2013-06-04, 10:48
Medlem
Det var som fan! Hoppade på tåget vid 35kr. Såg dyrt ut redan då.
2013-06-04, 12:21
Medlem
Daenzos avatar
Fina nyheter! Detta är förhoppningsvis bara början.
2013-06-04, 12:27
Medlem
Megaforces avatar
Vi får väl se. För några år sedan så var våra standard bärbara datorer på jobbet utrustade med fingerprints sensorer från fabrik, men de större tillverkarna HP och Dell slopade dem i de nyare modellerna.
2013-06-04, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stexum
Det var som fan! Hoppade på tåget vid 35kr. Såg dyrt ut redan då.

Varför såg det dyrt ut och i sådana fall varför köpte du den?

Citat:
Ursprungligen postat av Daenzo
Fina nyheter! Detta är förhoppningsvis bara början.

Bara början på vad? Vad innebär nyheten i reda pengar?

Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Vi får väl se. För några år sedan så var våra standard bärbara datorer på jobbet utrustade med fingerprints sensorer från fabrik, men de större tillverkarna HP och Dell slopade dem i de nyare modellerna.

Det var väl standard på en stor andel av de bärbara datorerna för ~5 år sedan. Det ingick även i en jag ägde. Använde den dock inte mer än ett par gånger för nöjes skull och skulle aldrig få för mig att betala extra för den.
Senast redigerad av Enupp 2013-06-04 kl. 12:31.
2013-06-04, 12:31
Medlem
Citat:

Jag personligen tror på att vi ligger närmare 50 i slutet av året/början av 2014.
Får ändra detta uttalande efter nyheten om microsoft igår, lär kunna ta närmare 60 innan nyår

Citat:
Ursprungligen postat av liteon1
Känns som det är förstnt att hoppa på tåget nu
Kommer en liten dipp någon gång i veckan skulle jag hoppa på direkt, 40 är billigt med tanke på vad som komma skall.
2013-06-04, 12:50
Medlem
Citat:
Får ändra detta uttalande efter nyheten om microsoft igår, lär kunna ta närmare 60 innan nyår

Kommer en liten dipp någon gång i veckan skulle jag hoppa på direkt, 40 är billigt med tanke på vad som komma skall.

Vad innebär nyheten i reda pengar? Hur ser din analys och dina uträkningar ut som gör att du reviderar upp ditt kursmål till just 60 kronor innan årets slut?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in