2013-06-03, 23:16
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
håller med.. det ska ha varit något djävulskt grisigt isf...

Inte värre än att rista på en kropp och bära om kring likdelar och placera dem lite här och där. stövlar, visir, skyddskläder och hörselkåpor var nog med också & ombyte.
Citera
2013-06-03, 23:16
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Den är inte hur stor som helst heller. I storlek och form som ett gråpäron, beskrev min gamle anatomilärare Björn Sandström.
Egentligen skulle jag inte skriva det här som utbildad uska och kvinna jag är, men jag skulle nog fan inte hitta rätt på den själv faktiskt ! Och jag tror definitivt inte en lekande kille i 20-års åldern utan särskild utbildning skulle rota fram den hur som helst heller.
Citera
2013-06-03, 23:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ja, det vet jag. Men även överförmyndaren kan begära att en god man ska utses.

Jag tror inte att det var så i det här fallet, tyvärr är det förmodligen som så att KJ,s föräldrar har fått fejsat verkligheten med KJ,s stigande ålder så gott de kunnat och i och med att de varit medvetna om de problem som skulle kunnat uppstå så har de agerat därefter.

Det som nu har hänt har de inte haft någon chans att förutspå så nu sitter de med facit ihand.
Citera
2013-06-03, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicz
Har sökt men kan inte hitta vars informationen om att han sitter på rättspsyk i Öjebyn kommer ifrån. Någon som vet vem som delgett tidningarna detta?

och där har han varit sen 27 maj.
Citera
2013-06-03, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
De 7 dödssynderna

http://sv.wikipedia.org/wiki/De_sju_dödssynderna

Symbolen för detta är en cirkel vilket passar in för 7 hugg
Tyckte det var så intressant så jag citerar mig själv och postar bilden av hjulet som symbol

http://miansart.blogspot.se/2009/04/de-sju-dodssynderna.html

Två hugg var ju dödande och sedan 7 hugg bildade en symbol eller mönster.
Detta skulle kunna vara symboliken
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-06-03 kl. 23:22.
Citera
2013-06-03, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Inte värre än att rista på en kropp och bära om kring likdelar och placera dem lite här och där. stövlar, visir, skyddskläder och hörselkåpor var nog med också & ombyte.

mjaa, månne men jag vågar nog ändå hävda på att det bli ganska mycket grisigare med motorsåg...
Citera
2013-06-03, 23:21
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
M. Jo, men VB tränade väl karate och borde ju rimligen var ganska fit hon också. I en kamp där VB:s liv eller död låg i potten tror jag inte KJ hade klarat av henne. Den info. jag kunnat inhämta genom att skumma tråden får jag en känsla av att han redan i grundutförandet är en genuin krake som knappast skulle våga sig på att plåga och döda Vatchareeya med mindre än att han föreslagit detta för en kontakt, en kumpan, med liknande intresse av att plåga och till slut döda en värnlös, precis som varit fallet med hunden förutsatt att den uppgiften stämmer. Jag tror att KJ fantiserat om detta sedan deras förhållande sprack men att han behövt hjälp för att genomföra det. Misstänker därför att det finns en medansvarig.

Jo men det handlar väl mycket om hur det gått till. Du må kunna hur mycket karate, thaiboxning eller vad som helst, blir du överraskad så är det inte till mycket nytta skulle jag tro. Vi vet ju inte om det blev en kamp dom emellan eller om han helt sonika drog något i huvudet på henne, hoppade på henne med kniv eller hur det nu kan ha gått till.
Jag har svårt att tro att det i lilla Boden finns två personer som är så pass galna att de gör en sån här grej, det är ytterst ovanligt öht och han hör ju inte till gangstereliten där galna öststatare och tokiga pundare härjar tillsammans direkt.
Citera
2013-06-03, 23:23
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
fast då pratar vi köttslamsor i trädkronorna..

Nä det tror jag inte. Kör man sågen åt rätt håll så åker allt ned på backen. De holländska volleybollspelarna styckades med motorsåg. KJ hade nog inte emot det som brummar och är effektivt. Med såg tar det Max fem minuter. Med vanlig såg och kniv minst en timme.
Citera
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Den är inte hur stor som helst heller. I storlek och form som ett gråpäron, beskrev min gamle anatomilärare Björn Sandström.

Det gamla folket etruskerna gjorde votivgåvor av kroppens delar som arkeologer återfinner. Så här ser livmodern ut:
http://wellcomeimages.org/indexplus/image/L0035934.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tror inte att det var så i det här fallet, tyvärr är det förmodligen som så att KJ,s föräldrar har fått fejsat verkligheten med KJ,s stigande ålder så gott de kunnat och i och med att de varit medvetna om de problem som skulle kunnat uppstå så har de agerat därefter.

Det som nu har hänt har de inte haft någon chans att förutspå så nu sitter de med facit ihand.

BULL fuckin shieett !

Har man en unge som visar på antisocial personlighetsstörning, failar skolan
Och är grym ( nä PLÅGAR djur)

Så VET man som föräldrar att nått är fel.

Det är då man släpar upp ungen till BUP,
och som förälder halv förskönar berättelsen om deras
pojke, som sen får diagnosen AS. Pappa blir också godman, så att så mkt
som möjligt stannar inom familjen.

Tyst o bäst på så vis
Citera
2013-06-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Vet man säkert att det är KJ:s föräldrar/förälder som sökt god man för sonen? Vi vet att pappan är god man, men var han också sökande? Det kan faktiskt röra sig om person utanför familjen.
Det är definitionsmässigt huvudmannen (den som blir föremål för godmanskap) som ansöker, eftersom åtgärden är frivillig. Sen kan ju naturligtvis någon ha varit behjälplig att skriva ansökan, fylla i papperen, men den sökande är huvudmannen. I detta fallet är det KJ som diskuteras, så då måste KJ ha gjort ansökan (om det är sant att han har god man).
Citera
2013-06-03, 23:25
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Om det finns misstankar på ngn i familjen så tror jag inte att det är godemannen som har den rätten.
Ingen annan än KJ är formellt misstänkt, och jag har mycket svårt att se hur ett eventuellt regelverk om detta (som jag inte alls är säker på finns; hur vanligt är det att en person begår våldsbrott med sin gode man som medhjälpare?) skulle kunna gå på annat än formell misstanke.

Citat:
Sedan så är det inte säkert att god mannen svarar för sörjande av person utan det gör vanligtvis en förvaltare. God mannen har även bara en rådgivande funktion.
Visst, men den gode mannen måste rimligen få utöva denna rådgivande funktion också i ett rättsligt sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in