2013-06-03, 15:53
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Klart skumt. 7% tror jag inte på. Här ligger en hund begraven.
DN/Ipsos förtjänar inte att tas på allvar efter Wolodarskis alla besynnerliga uttalanden. Tro mig, detta är en scam.
givetvis ,MP växer ju extremt!!
man har frågat på södermalm eller liknande platser.
När man "straffar"SD växer alltid MP,och övriga småpartier krymper oftast,fast vänstern verkar tjäna på tilltaget..
Sossar o moderater torde vara de som ligger närmast verkligheten..
2013-06-03, 16:02
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
SD ligger alltså på drygt 10% om man väger in alla mätningar.

Det som glädjer mig mest är ändå att både C och KD ligger under 4%

Varför ska centern falla nu?
Som bekant är både SD och centern svaga på Södermalm!!
2013-06-03, 16:44
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Fantastiska kommentarer från SDare, man har tappat väljare lik förbaskad så är de hjärntvättade stackarna övertygade om sina fantasisiffror. Faktiskt både lite rörande och störande, rörande för att man är troende, störande för att man är så dumma.
Det är ju du som är hjärntvättad av diverse mainstreammedier samt troende med din kulturmarxist som grund. Snacka om att inte vara källkritiskt ett dugg utan fullständigt indoktrinerad i en utopisk omöjlighet.

Dessutom är det ju ett direkt felaktigt påstående att SD tappar röster.
2013-06-03, 16:46
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladugardsdorr
Till Vänsterpartiet? Deras partisekreterare har ju i över 8 månader tjatat i media om att de "ökar snart, allt tyder på det".
Du menar alltså att SD har tappat röster till vänsterpartiet? På allvar?
2013-06-03, 16:53
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Vad är det för korrigerat värde du yrar om?
Bradleyeffekten sannolikt. Det har ju visat sig att mindre politiskt korrekta alternativ tenderar att vara underrepresenterade och tvärtom.
2013-06-03, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Du menar alltså att SD har tappat röster till vänsterpartiet? På allvar?

Givetvis inte, jag menar att Vänsterpartiet fantiserar om att de skall få stöd som aldrig kommer.
2013-06-03, 17:00
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladugardsdorr
Givetvis inte, jag menar att Vänsterpartiet fantiserar om att de skall få stöd som aldrig kommer.
Jaha, ja det låter ju otroligt mycket rimligare.

Jag undrar hur många sverigedemokrater som har hoppat över till vänsterpartiet. Antagligen inte en enda person.
2013-06-03, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Det är ju du som är hjärntvättad av diverse mainstreammedier samt troende med din kulturmarxist som grund. Snacka om att inte vara källkritiskt ett dugg utan fullständigt indoktrinerad i en utopisk omöjlighet.

Dessutom är det ju ett direkt felaktigt påstående att SD tappar röster.
Så när man går från 10% drygt till 6,8 så växer man. Är det inte när man vägrar tro på minussiffror som man är blind. Vart fan får du kulturmarxist från? Det visar ju bara den totala bristen på förstånd du har, därför är det du som är ute och cyklar.
2013-06-03, 20:29
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

För glöm inte UKIP: Lägligt nog visade opinionsinstituten att partiet rusade uppåt just i slutskedet. trots detta överträffade valfacit med bred marginal dessa mätningar. Allt tyder alltså på att invandringskritiska partier underskattas i hela Europa, både i nät- och telefonmätningar.

Snälla använd inte analogin med UKIP; mätningarna som gjordes kan inte jämföras med valresultatet då valet var lokalt och mätningarna nationella. Det visar helt enkelt inte vad du påstår.

I övrigt har du helt rätt.
2013-06-03, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Snälla använd inte analogin med UKIP; mätningarna som gjordes kan inte jämföras med valresultatet då valet var lokalt och mätningarna nationella. Det visar helt enkelt inte vad du påstår.

I övrigt har du helt rätt.

Det är ju jämförbart med den omviktade nationella siffra som BBC redovisade direkt efter valet? Som ju bara låg några procent under det lokala snittet och var över 20%, medan de högsta opinionsmätningarna var typ 15%?

Rätta mig om jag har fel.
2013-06-03, 21:36
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Helt seriöst så har SD 9,4 i medelvärde för maj enligt de 8 institut som Status st redovisar. Denna brukar ni ju acceptera men tydligen inte den här gången. Skall förövrigt bli intressant att ta del av SCB s undersökning som publiceras imorgon.

Vilka "ni"? Jag är inte ens sd:are, men kom in i verkligheten människa! Invandringen har blivit en allt viktigare fråga för väljarna på senare tid och sånt som SD lär ta väljare på diskuteras hela tiden. Naturligtvis har de gjort ett rejält ryck i opinionen jämfört med valet 2010 och det kan vara större än de 9,4% som de ligger på i medelvärde då partier som växer snabbt missgynnas av opinionsinstitutens beräkningsmodeller då de viktas ned om sympatisörerna valet ett annat parti i förra valet.

Ja, det ska bli intressant att se SCB-mätningen, även om en del av den gjordes innan kravallerna som gjort folk så otroligt förbannade och där SD fick väldigt mycket exponering i media.
2013-06-03, 21:52
Medlem
Powergirls avatar
[quote=fernebo|43755576]Vilka "ni"? Jag är inte ens sd:are, men kom in i verkligheten människa! Invandringen har blivit en allt viktigare fråga för väljarna på senare tid och sånt som SD lär ta väljare på diskuteras hela tiden. Naturligtvis har de gjort ett rejält ryck i opinionen jämfört med valet 2010 och det kan vara större än de 9,4% som de ligger på i medelvärde då partier som växer snabbt missgynnas av opinionsinstitutens beräkningsmodeller då de viktas ned om sympatisörerna valet ett annat parti i förra valet.

Ja, det ska bli intressant att se SCB-mätningen, även om en del av den gjordes innan kravallerna som gjort folk så otroligt förbannade och där SD fick väldigt mycket exponering i media.[/QUOTE§

Eftersom du är anonym här så vore det betydligt lättare att resonera med dig om du redovisar var du befinner dig i politisk uppfattning. Jag har inte samma uppfattning som dig att människor blev förbannad på invandrare efter det som du beskriver som det senaste kravallerna, utan tvärtom ser jag och de som jag umgås med som en naturlig följd av en misslyckad migrationspolitik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in