2013-06-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flygfulafluga
Tack!

Kan som du kanske förstår inte uttala mig om var jag fått infot. Är iaf någon som var med personligen vid ett av fynden, sen så pratas det såklart mellan personerna som är inblandade, man för också ha i åtanke att Boden inte är någon stor stad, och många här är vänner med poliser, mps, militären mfl...lätt att det pratas mellan varandra då.

Som någon skrev vad man ska tro på om benen? Många som sagt olika hur benen låg/stod... Man får tro vad man vill, detta är iaf infot jag fick.

Du kan direkt lägga ner det där tänket och be din informatör att kolla sin källa bättre.

Benen, som det var 4 st som såg i huset, var inte uppspikade och där med punkt.
Ang torson så var det väl så att militären hittade kroppsdelarna och efter det blev dom bortkörda för att teknikerna skulle ta reda på dom, ÄVEN en del av poliserna fick inte ta del av den undersökningen.
Men men Du kanske känner just teknikerna.
Citera
2013-06-03, 21:49
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
När jag luskade i samband med att det diskuterades krimsökhundar i Spekerödstråden, så sas att målet är att hundarna, förutom kadaverin, även ska gå på alla kroppsvätskor.
Likhundarna måste gå på mer än bara kadaverin och putrescin, eftersom de bara reagerar på mänskliga döda kroppar, och kadaverin och putrescin är precis desamma i alla organismer.
Citera
2013-06-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Heter man Ben Johnson så går det nog under minuten att dumpa kroppsdelarna 175m bort men det låter lite ologiskt att dumpa så om det är bråttom.
Vi tänker istället att GM ska flytta kroppsdelarna från hålan i skogen till ödehuset. Han börjar med benen, blir därefter avbruten och avviker från platsen. Resten blir kvar i skogen.
Citera
2013-06-03, 21:51
Medlem
Den här kvinnan bar på mörka sidor som hon skrev om och sedan förverkligade

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6668264.ab

Hon har, av hennes sidor på nätet att döma, en mörk sida. Vännerna säger att det ?mest är en image?.
I slutet på januari skrev hon: ?Jag är levande begravd i min egen ångest.?
I söndags kväll la hon ut vampyrinspirerade bilder på sig själv på sin blogg och på en annan sida har hon skrivit:
?Om jag bara hade ett svärd. Att gå igenom tåget, början till slut och snitta en efter en. Halsen öppnar sig och jag ser hur det börjar sippra ut blod ur deras små äckliga halsar.?
?En vacker dag ska jag bli Fru Motorsågsmassak?¦?

Var det inte ngn i tråden som berättade att KJ om nätterna pratade om blod som sprutade?
Kanske har han ( om detta stämmer) en mycket mörk sida som han dolde väl
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-06-03 kl. 21:53.
Citera
2013-06-03, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Ingen diagnos vad jag förstår:

Sedan rättegången i november har 26-åringen genomgått en rättspsykiatrisk undersökning. Men både den och en prövning som Socialstyrelsens rättsliga råd har gjort, visade att mannen kan dömas till fängelse.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=2670836

Känns väldigt konstigt att en människa som beter sig på det viset, är helt frisk. Likafullt funderar jag över om det kanske fanns en liknande föreställning hos GM i det här fallet. Sedan tror jag inte man ska förvänta sig att en GM som utfört det här, har ett rationellt och logiskt tänkande, med tanke på kroppsdelarnas placering. Jag har ännu så länge, svårt att tro att benen är placerade i ödehuset för att (uttänkt) gäcka någon.

Vi har ännu så länge inte så många styckmord i Sverige, så vi borde nog snegla lite på hur det ser ut i USA, med den här typen av mord. Vi importerar ju så mycket därifrån.
Citera
2013-06-03, 21:53
Medlem
Jeremiahs avatar
Jag tror att det gått till så här, av det som har delgetts och av det som resonerats fram i media och här på FB. Jag blandar inte in motiv då jag anser det vara en högst osäker faktor.

VB hämtas av KJ, de åker inte till KJ:s lght. Antagligen åker de till sommarstugan alt till en plats nära fp2, KJ mördar VB. Planen var att gömma VB i huset, men insåg att han inte kunde bära in kroppen där. VB styckas på fp2. Benen placeras i ödehuset fp1, tanken var nog att resterande delar skulle placeras där också, men något har gjort att planen aldrig genomfördes.
Tanken med att placera alla delar i ödehuset fp1, tror jag beror på att KJ tänkte sätta eld på ödehuset.

Detta kan ha tagit mer än ett dygn att genomföra, jag tror KJ begav in till Boden med VB:s mobil m.m. och antagligen slängde detta i älven i närheten av sista svaga signalen från mobil (21.00), samtidigt som han ev. skaffade verktyg för styckningen.
Jag tror inte mordet var planerat.
Övriga mer eller mindre fantasiscenarion har jag svårt att finna trovärdiga.
Citera
2013-06-03, 21:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är ett normalfall, och det finns en variationsbredd på det där. Döende cancerpatienter kan lukta lik tillräckligt tydligt för att också en mänsklig näsa kan urskilja det redan under sina sista timmar i livet.

Sågar påståendet om 15-20 minuter ännu mer tycker jag. Kan det där ämnet som hundarna spårar bildas redan 2-3 timmar innan döden så känns det där med 15-20 minuter som rena rama amsagan.
Citera
2013-06-03, 21:55
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Om SKL kunnat fastställa att blodet har sådan sammansättning av aminosyror att det med säkerhet är blodet från en avliden VB ställer sig saken besvärligare för den häktade.

Förekomst av offrets blod är alltid besvärande för den häktade och mordmisstänkte, men bevisvärdet i annat avseende än att det är offrets blod och att detta påträffats i den mordmisstänktes utrymmen är enbart bevis på just detta, inte att blodförekomsten, även om det kan fastställas härröra från en avliden person, per automatik pekar ut den för mordet häktade på denna grund, som gärningsman. Det krävs betydligt mer än detta.
Citera
2013-06-03, 21:56
Medlem
Citat:
Vi människor tenderar att försöka rationella och naturliga förklaringar. Även då det gäller bisarra mord som detta. Ibland kanske vi får lov att inse att det inte går att förklara varför en person, eller flera, begår ett sådant här fruktansvärt brott ( oavsett om det är KJ eller ej). Bara en tanke....

Tycker annars det spekulerats i både irrationella och onaturliga förklaringar här, några av mina egna inräknade.
Men det är som du skriver, kan vara vilken udda eller banal anledning som helst som lett till detta groteska och galna dåd. Men hos gm faller alla bitar på plats och kan vara helt logiskt för stunden.
Men det är alltid den stora frågan när sådana här hemskheter händer, varför?
Kan varit att BO tuggade tuggummi och GM störde sig på det och ville ha tystnad...
Citera
2013-06-03, 21:56
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
fick min egen bortopererad för ett par år sedan o minns svagt lite av hur kirurgen förklarade att det skulle gå till, o att man var tvungen att "flytta på tarmar för att kunna avlägsna livmodern".. men å andra sidan är jag inte styckmördare heller så
det stämmer säkert att så sker vid en hysterektomi, men den ligger inte baktill.
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hur många lekmän skulle genom ett snabb titt kunna bedöma om en livmoder saknades, är det verkligen sådan folk skulle lägga märke till och reflektera över när de ser en styckad kroppsdel, "kolla livmodern är borta".

De flesta vet väl inte var den sitter eller hur den ser ut, annat än på bild, och då lär det väl knappast vara det första man ser är borta om nedre delen av bålen är uppskuren.
Är kvinnan inte gravid är den pytteliten, så nej, man ser nog inte om den saknas.
Citera
2013-06-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toxe
Vi tänker istället att GM ska flytta kroppsdelarna från hålan i skogen till ödehuset. Han börjar med benen, blir därefter avbruten och avviker från platsen. Resten blir kvar i skogen.
Mycket möjligt...alla delar kan ha legat i gropen...gm kan ha börjat tänka..kanske ånger över gärningen, om det är kj som gjort det så var det trots allt hans ex tjej.
Han ser uppståndelsen som mordet orsakat och får för sig att ta fram kroppen och placera den i ödehuset så den hittas. Händerna och kläderna som kan binda honom till kroppen slänger han i bagaget på bilen och dumpar /bränner som på ett annat ställe.
Han hinner bära in benen i ödehuset innan han blir störd och vågar därefer ej återvända för att flytta resten av kroppen.
Bara en tanke hur det kan ha gått till.
Citera
2013-06-03, 21:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
En polisman berättade att de var demolerade. Dock tror jag att själva styckningen gjort detta.
Ja, det mesta lutar väl åt det hållet, men jag håller tills vidare öppet även för alternativa händelseförlopp (särskilt om gm=mt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in