2013-06-03, 20:07
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Nej, enligt vittnesmålet så kunde man inte se om det fanns något hår på huvudet för att kroppen var så illa tilltygad. Har jag iaf för mig, du menar väl det som stod i NSD angående militärerna som hittade kroppen förmodar jag?

Hur kan man inte se ett svart långt hår?
Citera
2013-06-03, 20:08
Medlem
Tycker det har varit tyst om ritualmord..är det Därför tänker ev flera GM?
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-06-03 kl. 20:11.
Citera
2013-06-03, 20:09
Medlem
mrmoonlightss avatar
Tveksamt om KJ kommer att beviljas ytterligare en advokat. Det är nog inget mål som kommer att bli en milstolpe i den juridiska litteraturen precis. Dvs inte särdeles krävande rent juridiskt. Att det är ett stort mediatryck är helt naturligt. Men det kommer att lägga sig om och när dom har fallit. Att brottet är så speciellt är väl också tveksamt. Inte första gången någon vill gömma en mördad kvinna. Det vanliga är att man byter advokat, inte belastar skattemedel med två advokater.

Breivik fick fem advokater i Norge, men det var helt rimligt med tanke på det berg av information hans försvarare var tvungen att plöja igenom.

Sedan kan man ju alltid spekulera i varför just Jan Kyrö skulle vara särdeles lämpad för det här målet, men det är helt okej att man ställer önskemål om försvarare, det angår ingen annan.
Citera
2013-06-03, 20:09
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vi kan utgå ifrån att åtal inte kommer att väckas såvida inte annan bevisning än att blod tillhörigt VB påträffas i utrymmen som tillhör KJ eller på klädespersedlar. Det räcker inte till en fällande dom och det vet åklagarna. Det krävs betydligt mer än detta.

Om SKL kunnat fastställa att blodet har sådan sammansättning av aminosyror att det med säkerhet är blodet från en avliden VB ställer sig saken besvärligare för den häktade.
Citera
2013-06-03, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Välkommen till Flashback!

Vittnesmålet du återger nu kommer från två olika fynd, med olika personal vid fynden, MPS resp. militären. Hur kan vittnet veta allt detta?

Tack!

Kan som du kanske förstår inte uttala mig om var jag fått infot. Är iaf någon som var med personligen vid ett av fynden, sen så pratas det såklart mellan personerna som är inblandade, man för också ha i åtanke att Boden inte är någon stor stad, och många här är vänner med poliser, mps, militären mfl...lätt att det pratas mellan varandra då.

Som någon skrev vad man ska tro på om benen? Många som sagt olika hur benen låg/stod... Man får tro vad man vill, detta är iaf infot jag fick.
Citera
2013-06-03, 20:11
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygfulafluga
Har nu läst och följt med, var dock tvungen att regga mig här då jag har fått lite uppgifter från en källa som varit inblandad till viss del i sökandet när dom fann delarna av kroppen.
*Benen som hittades i huset ska enligt min källa varit uppspikade på väggen
*Huvudet ska ha varit rakat från hår och även skalperat på vissa delar
*Magen var uppskuren och livmodern uttagen

Den/dom som gjort detta har alltså varit extrem kalla...och som det sagts många ggr, en frisk människa kan inte utföra en sådan handling. Hoppas verkligen polisen har tagit in rätt människa så den skyldige inte springer lös här i stan ännu.

Uppspikade på väggen säger du? Bodendetektiver har undersökt platsen så de borde ju kunna variera detta? Annars är det väl bara för någon vänlig själ boendes i Boden att åka till ödehuset och kika på väggarna.

Hur kunde de se allt detta när det kroppen låg kvar i gropen förövrigt? Det var sannerligen en detaljerad beskrivning som du gav. Livmoderna uttagen? Hur pass anatomiskt kunnig är din källa?
Citera
2013-06-03, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Välkommen till Flashback!

Vittnesmålet du återger nu kommer från två olika fynd, med olika personal vid fynden, MPS resp. militären. Hur kan vittnet veta allt detta?
Och samtliga punkter har diskuterats i vänstervarv i tråden..

Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det var väl den fjärde versionen om hur benen återfanns? Och det blir bara värre och värre. Vilken version ska man tro på? Att benen stod upp? Att de låg i ett kors på golvet? Att de hängde i ett kors i taket? Eller var fastspikade på väggen?
Tror fan det är femte eller sjätte versionen angående benen, deras placering och vilka överiga kroppsdelar som fanns i huset.

Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Hur kan man inte se ett svart långt hår?
indränkt i blod och ett par dagar utomhus kan nog göra det rätt svårt att ens se vad som är fram o bak vid en snabb titt
Citera
2013-06-03, 20:12
Medlem
Citat:
Har nu läst och följt med, var dock tvungen att regga mig här då jag har fått lite uppgifter från en källa som varit inblandad till viss del i sökandet när dom fann delarna av kroppen.

Den/dom som gjort detta har alltså varit extrem kalla...och som det sagts många ggr, en frisk människa kan inte utföra en sådan handling. Hoppas verkligen polisen har tagit in rätt människa så den skyldige inte springer lös här i stan ännu.

Har hört exakt samma saker, trodde dock bara att det var rykten.
Hörde även att KJ la ut en video på youtube, där han styckade sin hund, någon som kan bekräfta det? Lät för sjukt för att vara sant. Men väldigt många i Boden säger det.
Citera
2013-06-03, 20:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tack!

Kan som du kanske förstår inte uttala mig om var jag fått infot. Är iaf någon som var med personligen vid ett av fynden, sen så pratas det såklart mellan personerna som är inblandade, man för också ha i åtanke att Boden inte är någon stor stad, och många här är vänner med poliser, mps, militären mfl...lätt att det pratas mellan varandra då.

Som någon skrev vad man ska tro på om benen? Många som sagt olika hur benen låg/stod... Man får tro vad man vill, detta är iaf infot jag fick.
Vid vilket fynd var din källa? Den informationen är, som du förstår, mer trovärdig.
Citera
2013-06-03, 20:13
Medlem
Finns det ingen möjlighet att få byta advokat istället för att ha två stycken? Bara undrar ur rättssynpunkt.
Citera
2013-06-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det är väl polisens sak då det konstaterats att det är ett brott begånget. MPS letar väl efter försvunna personer i första hand. Och det på ideell basis.

Precis och skulle de i nuläget behöva sådan hjälp så kontaktar de militär.
Att hitta händer efter ca 1 månad i terrängen och kanske dessutom nedgrävda är som en nål i en höstack. Tror man koncentrerar sig på MTGM och rörelsemönster och därigenom få möjliga områden att genomsöka med hund i första hand.
Jag tror man skall ha en jäkla tur om man skall hitta dem utan att en GM pekar ut var de är
Citera
2013-06-03, 20:15
Medlem
Citat:

jag får be så hemskt mycket om ursäkt nu om jag skulle framstå som otrevlig..
om din källa är trovärdig är detta fullständigt fruktansvärt o långt mycket värre än i princip alla hade kunnat tro. jag hoppas också att din källa får hjälp, traumahjälp.
där din källa/du tappar mig är på informationen om att livmodern skulle vara borta.. är väl ingenting som en "lekman" bara ser hur som helst? om inte annat så ligger tarmar i vägen eller "framför" så det syns som jag förstått det inte bara "sådär"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in