Citat:
=Sepiritz|43745064]Allt är samma för dig verkar det som. Utom när det inte är det. Försök att åtminstone vara konsekvent.
Det kanske verkar som så för dig men nej allt är inte samma sak för mig. Dina formuleringar och argumentationer syftad jag på när jag skrev samma sak.
Citat:
Så för dig är det samma sak att ha sex med någons lik som att kritisera någon för deras dokumenterade handlingar? Samma sak?
I både fallen handlar det om känslor. Anhörigas eller omgivningen känslor. Varken ett lik som inte begravts eller en som varit död i tusen år känner nåt. Det handlar om omgivningens/anhörigas känslor vilket du erkänner vad gäller ett lik.
Citat:
Vad har jag nu briljerat? Jag vet inte ens vad du snackar om.
Just ingenting. Där var jag ironisk men glömde att förtydliga. Trodde att det var underförstått.
Citat:
För att jag inte föredrar den ena över den andra, det är inget jag sätter något värde på. Likvärdigt, likgiltigt, alltså kan jag inte välja den ena över den andra, aftersom jag inte BRYR MIG om vilken sexualitet det skulle vara. Båda har noll värde, hur kan jag då anse en vara mer värd än den andra?
Sluta ljug för dig själv. Föräldrar favoriserar ett av sina barn även om de älskar alla sina barn så favoriseras ett av dom alltid av föräldrarna. Lärare favoriserar en av sina elever i klassen mer än alla andra även om han/hon inte visar det öppet. Bland ett kompisgäng favoriseras en av kompisarna mer än andra. Menar du då att du inte kan favorisera nåt av dessa? : Homosexualitet vs heterosexualitet så ljuger du. Nu är det för dig bara att sluta ljuga för dig själv och komma in i leken och svara på själva frågan.
Citat:
Vad har det med mig att göra?
Menar du att du inte har några som helst åsikter kring dina blivande barn. Även om scenariot är påhittat och även om du är barnlös kan du och alla andra av oss mycket väl sätta oss in i situationen och det skulle kännas att ha barn och hur vi vill och önskar att de bör vara. Som far till sina barn har man alltid åsikter kring sina barn på alla plan även den sexuella biten. Så sluta med utandflykter, berätta för mig och för tråden vilken du helst åt dina blivinade barn: homosexualitet eller heterosexualitet? Och vill du ha biologiska barnbarn som uppfostras av en mor och en far eller vill du ha adopterade barnbarn som uppfostras av två män eller två kvinnor?
Citat:
Om man var religiös fundamentalist kan man ju alltid förvara hjärnan där som alla andra sådana.
Bildligt? ja, Metaforsikt? Ja. Men om du menar detta uttalande bokstavligt? NEJ! det kan man inte. Så då ställer jag frågan igen? Vad är ändtarmens främsta och enda syfte? Och om ändtarmen är vad man gör den till, vill jag att du kommer med konkreta, bokstavliga, exempel i egentlig mening.
Citat:
Det finns en liten skillnad, du ställer en fråga jag omöjligt kan svara på för den utgår ifrån att de två olika valen har olika värden för mig medans det i själva verket inte är sant. Du undviker att svara för att du inte har något svar och är oärlig.
Det är inte omöjligt att svara på min fråga. Det är i självaverket väldigt enkelt men du vill inte svara på det för att du vet vad slutresultat blir, nämligen en motsägelse.
Citat:
Nu vet du inte själv vad du diskuterar längre..
Jag har läget under kontroll. Det är sådana uttalanden som du gör som indikerar på att man inte har någon argumentation att komma med
Citat:
Jag driver inte med dig. Kom med exempel.
Du vågar inte, för du vet att du är på tunn is.
Jag har givit dig ett X antal.
Citat:
Sagt? Du frågade, jag svarade. Pärlor för svin uppenbarligen.
Varför inte vara ärlig och svara på den väsentliga frågan som hela denna diskussion mer eller mindre handlar om?
Citat:
Mm, för att knulla med ett lik och rita karikatyrer av någon är samma sak i IP-världen
.
Återigen. Var det inte efterkommandes känslor som vi tänkte på här? Varken En person som varit död i tusen år och ett lik som har blivit begraven än känner sig kränkta eller dylikt. Det är ju omgivningens känslor som vi måste beakta precis som du själv gav som orsak varför man inte borde ha sex med ett lik. Du menade på att det skulle såra anhörigas känslor eller hur? I både fallen handlar det om levande människors känslor och därför är det samma sak.
Citat:
När ska man berätta för vuxna människor att sagorna om Muhammed bara var för att ta hänsyn till deras känslor då? Om vi nu är på den linjen.
När man är seriös och hoppas på att man ska få lite utmaning och väljer av alla i tråden att diskutera med som man tror kommer utmana än blir man besviken gång på gång. Du besvarade återigen min fråga med en motfråga, alltså svarade du inte alls på min fråga.
Citat:
Öh, nej. Det var en observation av vad du skrev. Jag visste att det var lättast att döma efter sig själv, men det här är ju löjligt.
Ge dig nu!! Det var inte alls observationer som du gjorde. Du pratade om att jag ville plocka poäng varpå jag svarade att jag inte var ute efter poäng och detta har jag påpekat förut också men det kan du inte klandras för eftersom du kan ha missat det. Men det är fortfarande du som pratar om att plocka poäng även om du riktar dina misstankar mot mig så är ''att plocka poäng'' något du tänker på. Om jag ska vara snäll så säger jag istället att du gissar, alternativet, tolkar det som så att jag plockar poäng men observation gör du absolut inte och det ordet passar inte alls i sammanhanget.
Citat:
Hahaha, du har ju spårat fullständigt.
Läget är under kontroll. Låt oss diskutera kärnan.
Citat:
Jag menar att uppfattningen om vad som är moraliskt skiljer sig mellan olika människor och att det är högst subjektivt och därför är en dålig objektiv beslutsgrund. Jag trodde det var självklart.
Nej, Alla människor finner vissa saker omoraliska, även om ett fåtal av dessa begår handlingen så tycker dessa att det fortfarande är omoraliskt. Alla människor som är friska till kropp och själ tycker att det är omoraliskt att tjuva men ett fåtal gör det ändå även fast de tycker att det är omoraliskt. Så nej vissa saker är alla människor överrens om och ser som omoraliska.
Citat:
Jag har svarat, du är bara inte nöjd med att svaret inte faller inom din dikotomi.
Hur kan du säga att du har svarat på frågan när min fråga såg ut sådär:
Om du fick
välja,
vad hade du valt då åt dina blivande barn? Heterosexualitet eller homosexualitet?
Ditt svar var ''det spelar ingen roll''
Citat:
Nej, det är inte omöjligt.
Jo
Citat:
Om det nu är ekonomiska orsaker som leder till att vara prostituerad, vad sägs om att säkerställa socialbidrag, hjälp till bostad på annan ord för att komma iväg från sin negativa miljö och kanske terapi för sin PTS? Sådana saker.
Men det har vi ju tagit upp redan.

Alla människor klarar sig inte med endast socialbidrag som består av mat och möjligen second-hand kläder, vad är alternativet? Som om terapi har någon effekt haha. Och tror du verkligen att prostituerade inte har testat alla dessa metoder? Det intressanta var att du sa att prostitution i sig inte var något problem utan det som ligger runt om kring är problemet och jag tror inte att du själv förstod vad du pratade om där.
Citat:
Så man vill testa vara bög för att det är inne?
Jag har hört att det är populärt att äta hundskit, ska du inte prova?
Inte? Men det är ju samma logik!
Var har du hört det någonstans? Äter man skit i ditt umgängeskrets? Inom familjen? Kompiskretsen? Är nyfiken på var du har hört att hundskit är populärt att äta. Har du smakat någon gång? Återigen var ditt svar nåt helt annat. Men om jag ska tolka detta uttalande rätt så likställer du homosexualitet med hundskit och menar på att någon som är homosexuell inte kan rå för att de är homo precis som de som tycker att det är populärt med hundskit inte kan rå för att de tycker det. På ett diskret sätt vill du säga att människor som väljer homosexualitet väljer inte nåt gott men de kan inte rå för det precis som människor som tycker det är populärt med hundskit inte kan rå för det.
Men för att svara på din fråga. Ja, Det finns människor som påstår att de är homo bara för att få uppmärksamhet. Sjukt sätt at söka uppmärksamhet på men så ser dagens samhälle ut.
Citat:
Jodå, du vill inte bli dömd för att du tar avstånd från homosexualitet, du vill inte se homosexuella i det öppna och du kallar det en sjukdom.
Du vill alltså att vi ska tolerera din intolerans. Glöm det. Dina koraniska stenåldersvärderingar ska du stå för utan att gnälla, annars kanske du får kamma dig lite och komma med i matchen.
Homosexuella som har hormonella fel i kroppen är en liten minoritet, en försvinnande del. De flesta lever inte ens ut sina begär utan drar sig undan. Riktiga homosexuella som är det på riktigt är helst tyst om det och många av de till och med tar självmord. Nej inte på grund av samhällets värderingar. Samhällets värderingar och åsikter har aldrig sett bättre ut beträffande homosexualitet, de som är det på riktigt vill egentligen inte vara det. Vi borde precis som vilka andra psykiska sjukdomar, betrakta det som en sjukdom och hitta metoder för att bota de som vill.