Citat:
Ursprungligen postat av
TOL
Någon som vet om något professionellt medium gjort ett seriöst försök att peka ut mördaren?
Kan tyckas att gripa efter halmstrån, men ibland har de ju faktiskt rätt.
Fniss! Ja, varför inte ett medium? Det kan nog knappast bli sämre än många andra teorier som florerar härinne. En del vettiga teorier, andra mer eller mindre helgalna.
Jag har ju då bidragit till en slags "mediumkontakt" då jag en natt drömde om ett rosa slott med tinnar och torn vilket jag redan har berättat om i detta forum. Det var en dröm jag hade strax efter det att Eva Rausing hade hittats död i London och då det var mycker prat och skriverier om Hans Rausing. I drömmen uppenbarade det sig en samling välklädda herrar i mörka kostymer som stod samlade i små grupper i ett stort rum vars väggar var klädda med skotskrutiga tapeter innanför trärutor i det stora rosa "sagoslottet". Tapetstilen tror jag brukar kallas tudorstil? Tjulöholms slott är väl annars ett exempel på en klassiskt "tudorslott".
I drömmen iallafall stod jag i ett hörn i det stora rummet och betraktade de här herrarna som samtalade lågmält med varandra i små grupper. En av de mörkklädda männen lösgjorde sig plötsligt från sin grupp, vände sig hastigt om och satte kurs rakt emot mig. Han stannade framför mig, räckte fram sin hand och presenterade sig artigt som: Mitt namn är Trolle.
När jag vaknade googlade jag förstås efter både rosa slott med tinnar och torn och "Trolle" och minsann hittade jag faktiskt ett slott som på pricken liknade det slott jag hade drömt om: Trolleholm i Skåne! Till på köpet ägt av Skånes störste markägare greve Trolle och allmänt kallat "Skånes Harpsund" eftersom gräddan av Skånes adels- och näringsliv brukar samlas där.
Jag vet verkligen inte vad jag ska tro om min dröm men den kändes lite speciell. Nu är ju inte jag ett medium skulle jag vilja påstå, men jag har haft några få sällsamma upplevelser av det mer "spökiga" slaget i mitt liv som jag inte vet vad jag ska tro om. Då jag genomgick en liten kris i livet där jag aldig fick svar på några frågor (döda kan ju inte tala) så uppsökte jag faktiskt (på riktigt!) ett medium. Det var en ganska så fascinerande upplevelse måste jag ändå säga. Jag frågade bl.a om en mycket speciell sak som handlade om spioneri och lojalitet (utan att berätta detta för mediet) och fick faktiskt det häpnadsväckande svaret: "Ibland har sanningen många sidor och är inte alltid enkel." Precis så skulle nog bland annat en död dubbelagent säkerligen ha svarat. Deessutom berättade mediet att hon såg ett köksbord dukat till lite fest och mitt på bordet stod det en svensk flagga och ingen rysk. Tack och lov!
Inom bl.a u-tjänsten är nog det mesta jobbet alltför komplicerat och intrikat för en vanlig dödlig att riktigt förstå. Ingenting är enkelt. Och jag har en stark känsla av att både Palme själv och MOP möjligen kan innehålla exakt samma komplexitet. Eller så är det precis tvärtom: mycket enkelt. Antingen eller!
http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.slottsguiden.info/slott/44_3.jpg&imgrefurl=http://www.slottsguiden.info/slottdetalj.asp?id%3D44&h=354&w=500&sz=57&tbnid=Zw HojS9uennbmM:&tbnh=88&tbnw=124&zoom=1&usg=__pA2S94 jAXbCFgBq4SF3sTQDyPB4=&docid=Ie2VB8Xg5_uX8M&sa=X&e i=VvusUZy1FYOS4ASA9IGoCQ&ved=0CDwQ9QEwAw&dur=4732