2013-06-03, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Att det är väldigt många som säger att han lagt ut en film, men ingen som verkar ha sett filmen, är ju också konstigt som sagt. Kan det bero på att även det är ett rykte, kanske.

Jag skulle tro det. Tänkte bara om någon här faktiskt har sett den. Men man får ta rykten för vad dom är
Citera
2013-06-03, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Om det inte är någon juvel som i efterhand försökt skriva bokstäver i ödehuset så kan man tänka sig att såriga och styckade ben som hängt på väggen medfört att det droppat blod i någon form på golvet och bildat små grupper som kan tolkas som bokstäver. Var ju närmast väggen dessa droppar kunde observeras på korten.

Vid närmare eftertanke, OM det stod någon text på golvet när teknikerna var där, är det inte rätt troligt att de lite raskt fixar fram en tigersåg och helt enkelt tar med hela den sektionen golv för senare analys. Kan tänka mig att det kan vara knepigt att få vettiga foton när den sitter på plats.

Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Att vissa delar har återfunnits i terrängen kan däremot kan ha en naturlig förklaring i att rävar eller andra djur gått in i huset och burit med sig delar.

I så fall skulle nyss nämnda rävar ha haft en egen hemlig ingång. dessutom så torde detta vara rent överjävligt stora rävar eftersom det var torson som hittades på FP2

Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Om det finns någon sanning i att mjukdelar som livmoder saknas kan det ha åstadkommits av djur som Jeremiah menade.

Jag har fortfarande förtroende för att någon som jobbar som rättsläkare kan se skillnad på ett kniv-snitt orsakat av människor och bett från djur.

Kan vi förövrigt släppa det här med att djur släpat kroppsdelar in eller ut ur huset. det som hittades utanför är för stort för en räv (och hade det varit en bjärv så hade man hittat det betydligt mer söndertrasat)
Citera
2013-06-03, 20:38
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flygfulafluga
Det ryktet har jag också hört, det som jag hörde var grannarna hade klagat på att hunden skällde oerhört mycket...efter en stund var det knäpptyst. Ytterligare ett tag efter det så kommer en vän hem till KJ och lämnar lägenheten tillsammans med KJ bärandes på en sopsäck. Inget hundskall efter det...
Hela styckningen av hunden ska dessutom ha legat ute på youtube ett bra tag enligt många från Boden. Har dock inte sett själv, och bara hört detta ryktesväg...detta ska också ha hänt bara för ett par månader sen.

Sen till er som frågar om min källa så vill jag tyvärr inte berätta mer än jag skrev, med tanke på alla "detektiver" här och hur liten stad Boden är så kanske det går att komma fram till vem det är, eller iaf vem det kan vara som berättat...
Och ja, det låter helt sinnessjukt det jag skrev om, men hur sjuk är inte hela denna historia? mord, styckning, dumpat delar på olika ställen, händer som inte ens är hittade...förvånar mig inte om det kommer fram ännu mer sjuka saker...känns iaf helt overkligt allting.

Stämmer detta med filmen så hade han säkert blivit anmäld för djurplågeri av en och annan yout*be användare.
Citera
2013-06-03, 20:39
Medlem
Citat:
Det ryktet har jag också hört, det som jag hörde var grannarna hade klagat på att hunden skällde oerhört mycket...efter en stund var det knäpptyst. Ytterligare ett tag efter det så kommer en vän hem till KJ och lämnar lägenheten tillsammans med KJ bärandes på en sopsäck. Inget hundskall efter det...

Och denna granne ansåg inte att det var det minsta konstigt och var inte heller kapabel att lägga i hop ett o ett?
Citera
2013-06-03, 20:39
Medlem
CattasBubblas avatar
Jag skulle tro att om det legat en film på YT med en hund som styckas så hade den spridits blixtsnabbt långt utanför Boden av någon djurrättsaktivist om inte annat.
"Texten" på golvet som folk pratade om att teknikerna försökt tvätta bort kan man nog också utesluta. Dels så hade de sannolikt sågat ur delen alt haft platsen avspärrad och säkrat det på något vis, och dels så vet jag inte direkt om de brukar städa upp på brottsplatserna.
Citera
2013-06-03, 20:40
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Det är vanligt att gärningsmän efter styckmord gör sig av med kroppsdelar lite här och var, det är dessutom vanligt att de inte gör någon större ansträngning att dölja dem heller.

Militärerna som hittade kroppen och huvudet uppgav dessutom att det såg ut som att någon haft bråttom. Varför spika upp benen på väggen om man har bråttom? Förövrigt borde inte polisen leta efter en hammare då också? Inga sådana uppgifter har läckt till media vid det här laget medan t.ex. det faktum att de letar efter ett mordvapen har gjort det.

Benen verkar iaf vara väsentliga delar eftersom gm besvärats sig med att bära in dem. Varför just benen? Har gm dessutom arrangerat dem så blir det än mer konstigt.
Citera
2013-06-03, 20:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Har nu läst och följt med, var dock tvungen att regga mig här då jag har fått lite uppgifter från en källa som varit inblandad till viss del i sökandet när dom fann delarna av kroppen.
*Benen som hittades i huset ska enligt min källa varit uppspikade på väggen
*Huvudet ska ha varit rakat från hår och även skalperat på vissa delar
*Magen var uppskuren och livmodern uttagen

Den/dom som gjort detta har alltså varit extrem kalla...och som det sagts många ggr, en frisk människa kan inte utföra en sådan handling. Hoppas verkligen polisen har tagit in rätt människa så den skyldige inte springer lös här i stan ännu.
Hur kunde folk på plats avgöra att livmodern var uttagen?
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jag skulle tro att om det legat en film på YT med en hund som styckas så hade den spridits blixtsnabbt långt utanför Boden av någon djurrättsaktivist om inte annat.
"Texten" på golvet som folk pratade om att teknikerna försökt tvätta bort kan man nog också utesluta. Dels så hade de sannolikt sågat ur delen alt haft platsen avspärrad och säkrat det på något vis, och dels så vet jag inte direkt om de brukar städa upp på brottsplatserna.

Den filmen hade definitivt varit föremål för en tråd här, styckaren hade identifierats och hotats till livet.
Citera
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Vid närmare eftertanke, OM det stod någon text på golvet när teknikerna var där, är det inte rätt troligt att de lite raskt fixar fram en tigersåg och helt enkelt tar med hela den sektionen golv för senare analys. Kan tänka mig att det kan vara knepigt att få vettiga foton när den sitter på plats.

I så fall skulle nyss nämnda rävar ha haft en egen hemlig ingång. dessutom så torde detta vara rent överjävligt stora rävar eftersom det var torson som hittades på FP2

Jag har fortfarande förtroende för att någon som jobbar som rättsläkare kan se skillnad på ett kniv-snitt orsakat av människor och bett från djur.

Kan vi förövrigt släppa det här med att djur släpat kroppsdelar in eller ut ur huset. det som hittades utanför är för stort för en räv (och hade det varit en bjärv så hade man hittat det betydligt mer söndertrasat)

Jag håller med dig, rättsläkare kan nog reda ut om GM plockat ut livmodern. Inte lekmän som hittar ett skändat lik som legat i skogen övertäckt med grenar. Torson hade både knivhugg och avkapade ben. Om man inte begriper att djur har varit där och kalasat måste man vara ett asfaltsbarn.
Att en räv släpat in benen och spikat upp dem håller jag för osannolikt dock.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Vi vet inte det, men kan anta det med minst lika stor sannolikhet som att tro på att GM skurit ut livmodern. Jag tror att något djur varit där och kalasat och finner det mer sannolikt.

Kan polisen se postumt om hon var gravid eller ej. Att man ger sig på livmodern, hugger 9 hugg, skändar o.s.v tyder i mina ögon på att det är ett stort hat mot denna människa. Hatmotiv! En person som inte kan tygla sina känslor för hatet är så pass stort. Sen riktar man en del av det hatet mot livmodern, om det nu stämmer. Men det är väldigt intressant, för jag tycker den bilden misstämmer med KJ som gm. Ngnstans på dessa kroppsdelar borde det ju finnas någon annans dna. Vems?
Citera
2013-06-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är en mycket intressant aspekt att beakta. Han kan mycket väl ha ett hemligt rum någonstans där han leker krig lite för sig själv. Han tycks dock inte ha lett polisen dit under den tid de haft spaning på honom, men å andra sidan tror jag att han haft ev. polisspaning i åtanke och inte vågat sig dit. - Föräldrarna känner säkert inte till ett sådant utrymme, och ej heller tror jag att någon av hans kompisar anförtrotts denna topphemliga plats; den är det bara överbefälhavaren, dvs han själv, som ska veta om:
http://www.youtube.com/watch?v=zWLBuc12z24

Nä jag tror att om den teorin skulle stämma så har han nog insett vad han gjort och dumpat kroppsdelarna där de upptäcktes, förmodligen legat lågt pga polisen samt inte återvänt pga att nånstans mått dåligt över dådet. Men gm verkar ju som sagt besatt av forten och allt runt omkring när han till och med hellre pratar om det än sitt försvar.
Kan redan kunnat ge ledtrådar om en sån plats redan i samtal med advokaten utan att det lagts någon vikt vid det.
Citera
2013-06-03, 20:43
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Benen verkar iaf vara väsentliga delar eftersom gm besvärats sig med att bära in dem. Varför just benen? Har gm dessutom arrangerat dem så blir det än mer konstigt.

Jag tror att han kastade in dem där eftersom att han hade brådis. Om uppgiften stämmer så är det helgalet, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in