2013-06-04, 18:39
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Hon säger att han varit med på alla sök. Från artikeln från NSD.

"- I söket ingick bara ledningsgruppen och då var den misstänkte inte med. Men han har varit med alla andra gånger, säger Marie-
Louise Lindh."

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?articleid=7676074
Ja? Det var exakt samma citat som jag skrev/inlägget du citerade.

I samma artikel står det även:
Citat:
22-åringen som misstänks ligga bakom styckmordet av Vatchareeya Bangsuan har deltagit i fyra av fem sökningar efter henne tillsammans med Missing People.

Vilket betyder att något inte stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Eftersom han är häktad på sannolika skäl för mord mellan den 4-5 maj, så har dom förmodligen det ja.

Sannolika skäl? Han är väl bara häktad på skälig misstanke?

Eller har jag missat att det höjt graden till den starkaste?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Men det skulle inte jag ta för sanning med tanke på det vi vet idag.

Du får såklart tro vad du vill. Jag går på den fakta som finns. KJ pratade med polisen den 8 maj enligt artikeln.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Förmodligen. Men åklagaren kan ha andra orsaker att misstänka mord 4-5 maj. Det är inte alls säkert att rättsläkaren har kunnat tidsbestämma dödsfallet till de dagarna.

det är helt sant, men det känns relativt orealistiskt att VB skulle ha mördats exempelvis den 15 maj, dvs 10 dagar senare.. så pass "dåligt" utlåtande har de nog inte fått från rättsmedicin att de diffar på nästan 2 veckor.. då är det en jävligt oerfaren obducent som håller i skalpellen?
Citera
2013-06-04, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrAcKmAn
Sannolika skäl? Han är väl bara häktad på skälig misstanke?

Eller har jag missat att det höjt graden till den starkaste?

kanske dags att läsa lite nyheter?
han omhäktades i fredags på sannolika skäl då blod påträffats i hans bil.
Citera
2013-06-04, 18:41
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Måste vara 19-20 som du skriver, det som kan förvirra är den dåliga artikel då det gäller tidpunkt.

Man skriver, "samma natt" och "på natten samma morgon" utan att istället använda sig av datum och tidpunkter, helt enkelt dålig journalistik.

Är nog tämligen säker på att när fynd 1 görs kvällen 20 maj så pissar MtGM i brallan och knappt lämnar föräldrahemmet utan att veta säkert, men sanningen hinner ikapp honom sakta men säkert.

Man får även känslan av KJ varit väldigt kommuniktiv på dessa sök. Pratar som bara den med denna B*dengrabb, med MPS ledning och blev utsedd som gruppledare för det sista informella söket, där han även gav direktiv om hur de skulle söka.

Jag kan ge mig den på att KJ visste att det skulle söka vid Mjösjöberget den aktuella kvällen.
Citera
2013-06-04, 18:42
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Den här artikeln är från den 17 maj. I den står att "vännen" hördes redan på onsdagen veckan innan. Det får jag till onsdagen den 8 maj.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7661959

På presskonferensen fredagen den 10:de fick polisen frågan om de hört "studiekamraten", och svaret var att de hade pratat med honom på onsdagen (den 8.de).
Citera
2013-06-04, 18:42
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Tänk om det vore så att KJ fortfarande inte är GM? Det enda lilla, i princip som talar för det, är ju tidsangivelsen 21:00... .?

"21.00" är enligt mig KJ:s sätt att skaffa sig ett alibi. Brodern kan mycket väl vara ett "vattentätt" alibi efter 21. Troligtvis har dessa både träffats och spelat tv-spel tillsammans.
Dock så har KJ från det han träffade VB fram tills 21 varit envåldshärskare över både henne och hennes mobiltelefon. Omkring klockan 21 tog han även livet av telefonen...
Citera
2013-06-04, 18:43
Medlem
kanske lite off topic men det vore uppskattat om någon kunde hålla utkik i papperstidningarna nsd o kuriren efter VB's dödsannons
Citera
2013-06-04, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
På presskonferensen fredagen den 10:de fick polisen frågan om de hört "studiekamraten", och svaret var att de hade pratat med honom på onsdagen (den 8.de).

Tack! Då vet vi att det var så.
Citera
2013-06-04, 18:46
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Ja? Det var exakt samma citat som jag skrev/inlägget du citerade.

I samma artikel står det även:

Vilket betyder att något inte stämmer.

Jag tror att han var med på alla sök innan Mjösjöberget, men att journalisten räknade fel eftersom han inte var med vid sista söket (enligt Mps iaf).

Rätt svar är nog att han var med på 5 av 6. Det sjätte var vid ödehuset.
Citera
2013-06-04, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
kanske dags att läsa lite nyheter?
han omhäktades i fredags på sannolika skäl då blod påträffats i hans bil.

Jo, givetvis är det så! Klantigt av mig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in