2013-06-06, 00:01
Medlem
Sokkos avatar
KJ måste vara helt isolerad för hur upprätthåller man annars fulla restriktioner på rättspsyk (källa Efterlyst ikväll). Dvs han får inte äta, rastas osv när någon annan patient är i närheten. På fredag kommer beslutet om Kyrö.
Citera
2013-06-06, 00:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jukeboxflowers
Angående framförallt styckplats men också ev. mordplats. Det finns en mycket intressant vittnesuppgift som jag hoppas att Polisen följt upp seriöst. Framförallt i form av ett systematiskt sök efter ev. mordplats, men framförallt styckplats. Jag vet personligen att vittnet är mycket pålitligt. Vittnet har rastat sina hundar i området i 20 års tid. Vittnesuppgiften rör det s.k. övningsområdet pkt. 49. Många av er som gjort värnplikten i Boden känner troligen till området. Området ligger i motsatta sidan av stan i förhållande till var de kända likdelarna påträffades. Egentligen inte långt från å-berget, men på andra sidan älven (eg. södra/sydöstra sidan om älven).

Jag känner vittnet personligen, men fick höra detta av en tredje närstående person och har tyvärr inte exakt tidpunkten för vittnesuppgiften ännu. Men det rörde sig om sent på kvällen den 4:e eller 5:e maj. Då har vittnet kommit hit för att rasta sin hund, vad jag förstått har han tagit vänster i korsningen (kör man å andra sidan rakt fram i samma korsning så kommer man till bodensarnas populäraste badplats, aldersjön). Den här vägen går strax nedanför på söder sida om det sk. Rödbergsfortet (turistattraktionen).

En bit in efter denna väg har han passerat en bil som backat in på vägstump. I bilen sitter en man med helsvarta glasögon och även med någon sorts jacka med vad det ser ut som, en huva, bredvid föraren är det något upprätt som ser ut att vara övertäckt av en gul filt. I alla fall något gulfärgat material. När vittnet återvänt och passerat igen, så är bilen och föraren inte längre kvar.I efterhand, senare som 1:a spontana tanke så säger vittnet för sig själv, att det var en liten bil, kanske en ford.

Om vi antar att det är gärningsmannen eller en av flera gärningsmän som vittnet sett, så är i alla fall min teori här, att gärningsmannen i det här läget recognoserade efter lämplig styckplats. Kanske var styckplatsen redan utvald.
Välkommen till Flashback!

Kan det ha varit en rekognosering för låtsaskriget helgen efter, tror du? Det är den plats som kallas Spelområdedenna karta.
Senast redigerad av Quarrel 2013-06-06 kl. 00:09.
Citera
2013-06-06, 00:02
Medlem
jukeboxflowerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Otäckt!
Har han meddelat händelsen till polisen? För då har de nog kollat upp det redan.

Ja, enligt de uppgifter jag fått har personen framfört sitt vittnesmål till Polisen. Men hur väl är området genomsökt egentligen. Området formligen kryllar av värn o bunkrar, av yngre och äldre snitt. En hel del militära förråd finns också i området.
Citera
2013-06-06, 00:03
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Angående framförallt styckplats men också ev. mordplats. Det finns en mycket intressant vittnesuppgift som jag hoppas att Polisen följt upp seriöst. Framförallt i form av ett systematiskt sök efter ev. mordplats, men framförallt styckplats. Jag vet personligen att vittnet är mycket pålitligt. Vittnet har rastat sina hundar i området i 20 års tid. Vittnesuppgiften rör det s.k. övningsområdet pkt. 49. Många av er som gjort värnplikten i Boden känner troligen till området. Området ligger i motsatta sidan av stan i förhållande till var de kända likdelarna påträffades. Egentligen inte långt från å-berget, men på andra sidan älven (eg. södra/sydöstra sidan om älven).

Jag känner vittnet personligen, men fick höra detta av en tredje närstående person och har tyvärr inte exakt tidpunkten för vittnesuppgiften ännu. Men det rörde sig om sent på kvällen den 4:e eller 5:e maj. Då har vittnet kommit hit för att rasta sin hund, vad jag förstått har han tagit vänster i korsningen (kör man å andra sidan rakt fram i samma korsning så kommer man till bodensarnas populäraste badplats, aldersjön). Den här vägen går strax nedanför på söder sida om det sk. Rödbergsfortet (turistattraktionen).

En bit in efter denna väg har han passerat en bil som backat in på vägstump. I bilen sitter en man med helsvarta glasögon och även med någon sorts jacka med vad det ser ut som, en huva, bredvid föraren är det något upprätt som ser ut att vara övertäckt av en gul filt. I alla fall något gulfärgat material. När vittnet återvänt och passerat igen, så är bilen och föraren inte längre kvar.I efterhand, senare som 1:a spontana tanke så säger vittnet för sig själv, att det var en liten bil, kanske en ford.

Om vi antar att det är gärningsmannen eller en av flera gärningsmän som vittnet sett, så är i alla fall min teori här, att gärningsmannen i det här läget recognoserade efter lämplig styckplats. Kanske var styckplatsen redan utvald.

Välkommen till Flashback. Intressant. Ta gärna reda på tidpunkten.
Citera
2013-06-06, 00:07
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag tror grundorsaken var uppståndelsen då det spreds att det var han hon hade besökt. Det har sprungit journalister där, ringt på hans dörr ett flertal gånger. Då valde han säkert att åka till föräldrarna och parkera bilen i garaget så han skulle få vara ifred. Kan varit föräldrarna som tagit hem honom också.

Visst, jag tror de säkert frågat honom både en och annan gång, är du inblandad, har du gjort det etc och fått hela tiden Nej.

De kan rimligtvis sparka ut sin egen son om de tror han talar sanning.

Städat bilen, knappast där om det ens är gjort, då måste det ske när föräldrarna inte är hemma annars så avslöjar han sig själv.
Eller så var det så att han parkerade bilen i sina föräldrars garage för att han visste att den behövde städas. Det faktum att föräldrarna var bortresta precis då var bara en bonus i sammanhanget.
Sen kanske han dröjde lite för länge med att städa den.
Jag har svårt att tro att han ställde den där enbart för att slippa uppmärlksamhet, lite mer slipad än så är han nog. OM det nu är han som är GM.
Citera
2013-06-06, 00:07
Medlem
Emhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Kan det ha varit en rekogonsering för låtsaskriget helgen efter, tror du? Det är den plats som är kallad Spelområdedenna karta.

Detta är mycket möjligt då det finns en stor tavla där med information om övningar i området, vilket arrangörer var tvungna att hålla koll på för att se om spelområdet var fritt eller om spelet skulle skjutas upp någon vecka.
Militären visade sig hålla till på andra sidan vägen från spelet den här gången.
Citera
2013-06-06, 00:09
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:

Kanske nån med en gul Ica-kasse över huvudet.

Är jag ensam i hela världen om att memorera registreringsnummer? Eller gjorde kanske din vän det?
Citera
2013-06-06, 00:11
Medlem
jukeboxflowerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Kan det ha varit en rekognosering för låtsaskriget helgen efter, tror du? Det är den plats som kallas Spelområdedenna karta.

Det kan det ju i o f s vara. Enligt de uppgifter jag hört, så varken såg eller hörde vittnet, några fler personer i området den kvällen. Endast denna bil och denna person med svarta solglasögon.
Citera
2013-06-06, 00:12
Medlem
reemkas avatar
Citat:

Välkommen, jag tycker du gör en storartad entré. Hoppas du inte blir kortvarig!
Citera
2013-06-06, 00:14
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Det kan det ju i o f s vara. Enligt de uppgifter jag hört, så varken såg eller hörde vittnet, några fler personer i området den kvällen. Endast denna bil och denna person med svarta solglasögon.
"Sent på kvällen" och han hade solglasögon. Ja riktigt så mycket midnattssol hade vi ju inte häruppe vid den tidpunkten så att det skulle kännas riktigt motiverat.
Citera
2013-06-06, 00:15
Medlem
Verkar som polisen är ute efter att knäcka den ofällde mannen med häktningstortyr.

Den tekniska bevisning som är känd räcker knappast ens om den bifogas ett erkännande, som då dessutom kommer att framstå som högst framtvingat av häktningsförhållandena, om han snabbt slussas ut från den psykiatriska vården...

Att åklagaren inte ser någon rättegång i juni kan vara blott ett preludium till ett långt mer avlägset häktningsdatum, med åtföljande kraftigt förlängd häktningstortyr. Under vilker tortyrtid polis och åklagare då och då hävdar att "de vet mer".
Citera
2013-06-06, 00:26
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
I bilen sitter en man med helsvarta glasögon och även med någon sorts jacka med vad det ser ut som, en huva, bredvid föraren är det något upprätt som ser ut att vara övertäckt av en gul filt.

Intressant. VB hade just köpt Ray Ban-glasögon - pilotmodellen. Eventuellt hade hon dessa på sig/med sig, när hon försvann...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in