Citat:
Ursprungligen postat av
2cme
Så detta vet du alltså om du gör eller inte?
Bara sitter och snackar med sig själv eller inte.
Att Sanning05s filosofi är förvirrad får stå för dig ,men jag tror inte att han har hävdat att den är "patenterat till att vara det enda nya sättet att argumentera för skaparens existens".
Ska jag förstå dig som att du argumenterar för en skapares existens ,men från ett annorlunda perspektiv jämfört med sanning05 ,eller argumenterar du rent allmänt för att det inte existerar en skapare oht?
Vem argumenterar man med när man har som teori 0 = 15, eller 13 = 10 000 eller man är insulinpatient men får salubrin på kinden? Då skulle gud faktiskt kunna vara den variabeln vars budskap var.. gud omvandlar salubrinet till insulin genom ansiktsporerna och jesus kraft botar dig, bara du tror och ser hur vackert allt är - jag skulle tro att det är guds ingripanden som då görs av en mara vilken VET att salubrin=insulin, en patenterad teori lika mycket som

"sanning05" som säger : att se är att tro, vilket jag inte ser som ens förstadie till patent, men en gullig dröm i hens nattdröm eller mara oavsett, en snilleblixt , kläckt i vinden. Att man också kan titta på insulin och liksom visualisera in det genom andarna, dra in visionen via näsborrarna och därmed, via andetro, är 5 = 367 000 000 men samtidigt är ett bord synonymt med en glasskiva och katter kan faktiskt flyga! bara man ser hur vackra de är, för det är gud som uppenbarar sig, m.a.o "sanning05" intrigerar och räknar med negativt talspråk och hoppas ekvationerna går ut, för det är så vackert när gud hoppar in som variabel, evolutionsteorin säger variation, men gudstroende/enl vad som säges, inte vad de tror på, plockar ut variabel och sätter in där det skulle kunna berika "förtroendet" men det är kapitlet hon inte kurat ut än, utan inväntar vetenskapliga rönen innan det är dags för ny dupering som presentation av den "faktiska" sanningen , som förstås bekräftar lögnen - teoribildning har funnits lite för länge för att "ett nytt patent" skulle vara respektingivande, men det lät lite bra, i försök att tro på kortlekar och numerologi och kabbalan som skulle ha mer än den klassiska matematiken?