2013-06-03, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Du har tydligen sett ljuset nu när du fått läsa en uppsats.

Nej, jag trodde redan på läkarnas skuld, innan jag läste uppsatsen. Men, däremot, så har inte min uppfattning ändrats något. Var framförallt trevligt att få ta del av en del material, som inte de tre böckerna om samma fall innehållit.
Citera
2013-06-03, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
http://www.dagensjuridik.se/2013/05/overaklagare-lagger-ner-nast-sista-quick-atalet-allvarligt-tvivel-om-att-han-begatt-garninga

Läs kommentarerna.

Du drar hela tiden in Quick-fallet här. Jag tycker det är två helt olika fall. Quick blev dömd i åtta fall. Läkarna har inte dömts för något mord och suttit inne för det, för att ta ett exempel.

Här ska vi väl diskutera trådens ämne, med vilket läkarna förknippats - inte minst genom utredning och åtal.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-06-03 kl. 01:55.
Citera
2013-06-03, 01:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Det är bra att du har svårt att köpa det understrukna, men varför vill du låta beprövad vetenskap vara osagd?

För att jag, för det första, tycker det verkar ligga något i Mammans vittnesmål om hennes erfarenhet av ex-maken och dennes beteende, som jag inte är beredd att diskvalificera. För det andra, så är jag inte övertygad om att ex-maken inte gjort något otillbörligt (incest) mot/med dottern.
Citera
2013-06-03, 01:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jaha så nu gömmer han sig bakom husbygget? Det blir mer och mer fantasibetonat för varje dag det här.

TA får frågor om runkvanor som han besvarar med att han gör det ett par gånger i veckan. Hans far sitter med vid det förhöret. Det är inte svårt att förstå hur penibelt detta måste vara.
Ändå berättar han det. Är det något som enligt dig talar för eller emot honom?

De grillar honom totalt, ändå svarar han bara kort och koncist nekande på alla frågor som rör det förmodade mordet. Synnerligen hårdnackad kille det här.

De gör allt för att knäcka honom men inte ett pip får de ur honom. De låter till och med TH grilla honom, svaren blir korta och i stilen "jag vet inte".

En ostraffad läkare sitter isolerad uppe på taket på Kronoberg, ett ställe där härdade brottslingar bryter ihop och golar samt försöker och ibland lyckas ta livet av sig.

Men inte TA, han klarar tydligen av att neka oavsett vad de kastar fram.

Imponerande om han vore skyldig. Det är han dock ej.

Och hur kan du vara så säker på det ?
Citera
2013-06-03, 01:30
Bannlyst
En prostituerad har sagt till polis, när hon visades ett foto av Allmänläkaren, att hon inte själv har haft honom som kund, men att hon kände till - genom andra prostituerade - att han var en "engelsktalande läkare" och att han körde i en "röd Golf eller Fiat". Det är intressant att han vid ett förhör säger att han ägt eller äger en röd Golf. Det kanske inte säger så mycket, men intressant är det inte desto mindre.

Det märkliga är dock att utredarna inte verkar ha visat upp en bild på TA för kvinnorna på Malmis i lika stor omfattning, som i fallet med TH. Man tycker de borde gjort det.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-06-03 kl. 01:38.
Citera
2013-06-03, 01:33
Bannlyst
Citat:
det tillsammans med det andra tramset var den droppe du behövde verkar det som.

Att hon inte var vid liv efter pingst? Att 15/6-mötet aldrig ägt rum?
Citera
2013-06-03, 01:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Hagenbach: om man läser dina inlägg från natten, lägger till allt du skrivit i tråden, så får man lätt intrycket att du absolut inte vill att CdCs anhöriga ska få svar på vad som hände deras dotter. Du verkar besatt av att få TA/TH till skyldiga: två helt och fullständigt avförda läkare som aldrig borde påförts, som aldrig hade påförts idag och som alla betraktar som offer för ett justitiemord i en rättsröta som är så pinsam att man rodnar. Det finns inte en polis eller åklagare idag som skulle vara så trött på karriären att de skulle ens komma i närheten av att förhöra TH eller TA. Inte efter Quick.

Vad är grejen?

Catrines syster verkar då vara rätt så övertygad om vilka som ligger bakom Catrines död:

"Tror du att Catrine da Costas mördare kommer att hittas?
– Det skulle vara om de som var inblandade eller de som gjorde det erkände. Domstolen har funnit att Obducenten och Allmänläkaren har styckat Catrines kropp. Jag har svårt att tro att den eller de som mördade henne inte är samma personer som också styckade.
"

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/styckmordet-har-etsat-sig-fast-i-folksjalen_119227.svd
Citera
2013-06-03, 01:46
Bannlyst
Citat:
Imponerande om han vore skyldig. Det är han dock ej.

Han är väl inte den enda (skyldige) som kategoriskt nekat, genom kriminalhistorien. Men, det är ju klart att han måste vara oskyldig, eftersom han hela tiden nekat.
Citera
2013-06-03, 01:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
En prostituerad har sagt till polis, när hon visades ett foto av Allmänläkaren, att hon inte själv har haft honom som kund, men att hon kände till - genom andra prostituerade - att han var en "engelsktalande läkare" och att han körde i en "röd Golf eller Fiat". Det är intressant att han vid ett förhör säger att han ägt eller äger en röd Golf. Det kanske inte säger så mycket, men intressant är det inte desto mindre.

Det märkliga är dock att utredarna inte verkar ha visat upp en bild på TA för kvinnorna på Malmis i lika stor omfattning, som i fallet med TH. Man tycker de borde gjort det
.

Se där, polisutredningen sköttes ju inte som den skulle om detta är sant
Läkarvännerna klagar ju hela tiden på undermåliga polisutredningar och misstag som polisen gjorde under 80-talet men dom glömmer samtidigt bort att polisen kan ha gjort andra misstag också som kan ha gjort att vissa bevis mot läkarna aldrig kom fram i dagsljuset.
Citera
2013-06-03, 01:53
Medlem
_Jago_s avatar
Hanna Olsson är inte korkad. Det finns en anledning till att hon hållt sig undan de senaste åren, särskilt sedan Per Lindebergs bok kom ut. Kom ihåg att fakta är fakta även om man inte gillar personen som lägger fram dem.

Vad som dock förvånar mig, är att ni ändå väljer att ta upp Marianne Seppäläs vittnesmål och säger att det är trovärdigt. Hennes dagbok är egentligen det mest pinsamma som feminist-falangen producerat, om vi ska vara ärliga, och om jag vore er skulle jag försöka hålla tyst om den och än mindre själv föra upp den på tal.
Citera
2013-06-03, 01:57
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Och hur kan du vara så säker på det ?

Det är enkelt. Det som finns mot honom är enligt mig noll och intet värt.

Anitas utpekande ger jag inte ett smack för. Inte med tanke på att hon först inte vet mer än zip för att sedermera peka ut TH på en av bilderna. Bullshit.

TA har inget med detta att göra, punkt.
Citera
2013-06-03, 01:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Se där, polisutredningen sköttes ju inte som den skulle om detta är sant
Läkarvännerna klagar ju hela tiden på undermåliga polisutredningar och misstag som polisen gjorde under 80-talet men dom glömmer samtidigt bort att polisen kan ha gjort andra misstag också som kan ha gjort att vissa bevis mot läkarna aldrig kom fram i dagsljuset.

Utredarna kunde gjort mer än vad de gjorde, ja, vad läkarna beträffar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in