2013-06-02, 12:37
Medlem
o0Halal0os avatar
Jag är djupt sårad och kränkt av alla hånfulla tillmälen som riktas mot min andliga källa DFSM.

Min förhoppning är att några av er ska få vägledning av de noodliga sidor som har visat mig vägen till sanningen och fulländningen.
Citera
2013-06-02, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Jag är djupt sårad och kränkt av alla hånfulla tillmälen som riktas mot min andliga källa DFSM.

Min förhoppning är att några av er ska få vägledning av de noodliga sidor som har visat mig vägen till sanningen och fulländningen.
Är det verkligen så många som hånar DFSM? Jag har nog inte läst ett enda hån mot detta andliga koncept.
Citera
2013-06-02, 13:14
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Svårt att diskutera med någon som följer sin magkänsla och bara slänger ut ord hej vilt.
Inte så svårt.

Vi debatterar med teister dagligen...

Citera
2013-06-02, 13:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Svårt att diskutera med någon som följer sin magkänsla och bara slänger ut ord hej vilt.

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Inte så svårt. Vi debatterar med teister dagligen...

Jag tror inte Kunskap1 öht har fattat vitsen med denna tråd, så nu är han religionskritiker ..... utan att förstå hur kontraproduktivt detta är för honom själv utanför denna tråd.
Citera
2013-06-02, 13:29
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Är det verkligen så många som hånar DFSM? Jag har nog inte läst ett enda hån mot detta andliga koncept.
Jag kanske är lättkränkt
Citera
2013-06-02, 13:32
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag tror inte Kunskap1 öht har fattat vitsen med denna tråd, så nu är han religionskritiker ..... utan att förstå hur kontraproduktivt detta är för honom själv utanför denna tråd.
Joo...

Jag finner denna tråden högst underhållande från den aspekten.
Citera
2013-06-02, 16:55
Medlem
DenSureOptimistens avatar
Citat:
Om muslimer kan känna sig hånade över att man påpekar att deras profet hade sex med en 9-åring tror jag att vi har rätt att bli upprörda när någon ifrågasätter hur kraftfull vår påhittade spaghettivän är.
Citera
2013-06-02, 17:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSureOptimisten
Om muslimer kan känna sig hånade över att man påpekar att deras profet hade sex med en 9-åring tror jag att vi har rätt att bli upprörda när någon ifrågasätter hur kraftfull vår påhittade spaghettivän är.

Hädare. Men du menade förhoppningsvist "periodisk påhittade", dvs när DFSM inte är immanent, men befinnar sig i icke-tid och alltså inte finns för tillfället (trots att vi begränsade människor inte upplevar icke-tiden och tror att det bara finns sammanhängande tid).
Citera
2013-06-02, 17:20
Bannlyst
Citat:
Jag tror aldrig jag sett någon ifrågasätta DFSM:s kraft???
Citera
2013-06-02, 21:20
Medlem
DenSureOptimistens avatar
Citat:
Jag tror aldrig jag sett någon ifrågasätta DFSM:s kraft???
Jo, den där kunskap1 som ifrågasätter att vår Gud inte kan försvinna och sen komma tillbaka om han vill.
Citera
2013-06-02, 22:07
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Jo, den där kunskap1 som ifrågasätter att vår Gud inte kan försvinna och sen komma tillbaka om han vill.

Några medlemmar har fortfarande inte förstått att så fort DFSM försvinner kan ingen göra så att han kommer tillbaka. DFSM kan inte själv göra så att han kommer tillbaka, för han finns inte.
Citera
2013-06-02, 23:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Några medlemmar har fortfarande inte förstått att så fort DFSM försvinner kan ingen göra så att han kommer tillbaka. DFSM kan inte själv göra så att han kommer tillbaka, för han finns inte.

Visst kan han göra det själv; han är allsmäktig, och inte underkastat rum/tidens regler eller kausaliteten.

Varför skulle han vara det, eftersom dessa inte fungerar i icke-tiden/transcendensen.

Och relevant för detta har du ännu inte förklarat motsägelselagens giltighet omkring detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in