2013-06-03, 00:12
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Visst kan han göra det själv; han är allsmäktig, och inte underkastat rum/tidens regler eller kausaliteten.

Varför skulle han vara det, eftersom dessa inte fungerar i icke-tiden/transcendensen.

Och relevant för detta har du ännu inte förklarat motsägelselagens giltighet omkring detta.

I det ögonblicket då DFSM är försvunnen är han då förvunnen eller inte? Bestäm dig.
Citera
2013-06-03, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
I det ögonblicket då DFSM är försvunnen är han då förvunnen eller inte? Bestäm dig.
Hädare!!
Du kommer hamna i Potatislandet när du lämnar in och aldrig få njuta av pasta.
Citera
2013-06-03, 00:30
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellström
Hädare!!
Du kommer hamna i Potatislandet när du lämnar in och aldrig få njuta av pasta.
Var ligger Potatislandet? Låter som en bra plats. Potatis är väldigt gott. Har du inte smakat chips?
Citera
2013-06-03, 00:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Han försvinner från rum-tiden. Du ... eller var det Tweedledum05 .... spekulerade ju ett tag friskt omkring 'ingenting', så det borde vara enkelt för dig att kunne bilda dig en uppfattning om vad detta kan innebära.

Det är naturligvis också intressant att se dina möjliga spekulationer om logik, kausalitet o.dyl. på den hypotetiska metafysiska existens-nivån ... du är duktig till att koka ihop spekulationer.

Sen skall jag hjälpa dig att hålla isär spekulationerna från vanlig objektivitet, något du inte är så bra på (men ingen är perfekt).
Citera
2013-06-03, 00:42
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Han försvinner från rum-tiden.

Så han försvinner bara från rum-tiden, men han finns fortfarande kvar. Bra då vet vi det
Citera
2013-06-03, 01:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Så han försvinner bara från rum-tiden, men han finns fortfarande kvar. Bra då vet vi det

Egentligen VET vi ingenting, för människan kan inte fatta något om icke-rum/tiden. Vi får helt enkelt lita på vad DFSM berättar för oss om det.
Citera
2013-06-03, 02:12
Medlem
Citat:
Var ligger Potatislandet? Låter som en bra plats. Potatis är väldigt gott. Har du inte smakat chips?
Det är platsen som kristna fånar helt felaktigt kallar helvetet.
Citera
2013-06-03, 07:32
Bannlyst
Klart intressant tråd, tänk att Dawkins skapat en religion!
Citera
2013-06-03, 09:10
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Några medlemmar har fortfarande inte förstått att så fort DFSM försvinner kan ingen göra så att han kommer tillbaka. DFSM kan inte själv göra så att han kommer tillbaka, för han finns inte.
Det är en fråga om planering. DFSM planerar naturligtvis att komma tillbaka till tillvaron från sin icke-tillvaro. Precis som du planerar att komma tillbaka till ditt hem varje dag (för att i all sin ofullkomlighet jämföra den mänskliga tillvaron med DFSM).
Citera
2013-06-03, 09:11
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Klart intressant tråd, tänk att Dawkins skapat en religion!
DFSM som alltings skapare existerade givetvis långt före Dawkins. DFSMs främste profet är dessutom inte Dawkins utan Bobby.
Citera
2013-06-03, 09:49
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Hur vet du att DFSM är både materiell och icke-materiell? Använder du din magkänsla eller använder du din logik? Eller står det skrivet i någon bok som DFSM skickat? Bevisa isåfall att texten är autentiskt och inte bara påhitt?

Han har både meddelat sig till mig i drömmar och ger mig en stark magkänsla samt att jag fått många bönesvar.

Citat:
Kan du ge något exempel så jag kanske förstår vad du menar? Vad menar du att min Gud inte kan skapa något den inte är, kan du utveckla?

Vi kunde visserligen ta detta kliv framåt, men det är bättre att vi börjar här: Hur vet du att din gud trancenderar kärlek, eller vad får dig att tro det?
Citera
2013-06-03, 12:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det är en fråga om planering. DFSM planerar naturligtvis att komma tillbaka till tillvaron från sin icke-tillvaro. Precis som du planerar att komma tillbaka till ditt hem varje dag (för att i all sin ofullkomlighet jämföra den mänskliga tillvaron med DFSM).

Så är det Broder.

Ty står det inte skrivit*, eller snarare kommer att stå skrivit ..... eftersom jag inte har skrivit det ännu ... att Gud har sin egen transcendente timer som kallar honom tillbaka till rum/tiden.

* För läsare som inte är bekanta med pastafarianismens apologetiska metodologi då är detta såkallad 'Napkinism': Det som står skrivit här är sant eftersom det står skrivit här att det är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in