2013-06-02, 13:01
Medlem
Aardwolfs avatar
Är det bara muppar som spelar på helgerna? Har lirat med alla min vagnar och totalt kaos. Inget taktiskt tänk och bara anarki.
Citera
2013-06-02, 13:12
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Vagnarna i spelet har inte på långa vägar samma effektivitet som i verkligheten, se bara på tiger och kingtiger hur veka dom är i spelet.
Det blir inte bättre av att ett ww2 spel har fått in en massa andra vagnar när tyskarna inte har nåt som matchar och därför slåss maus med vagnar som tillverkades under 60/70 talet.

Jag måste ärligt erkänna att jag inte bryr mig det minsta om det är historiskt exakt korrekt eller inte. Själva spelupplevelsen är betydligt viktigare för mig. Däremot har jag förstått att en hel del retar sig på just det här - men som sagt, det finns väl inte tillräckligt med vagnstyper att hämta från i så fall? (Om vi nu skall har jämna träd i 10 nivåer).

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
vadå?
....nu är det så att jag struntar ibland i det tänket för jag vet hur många pollacker där finns, bättre att följa med pollackerna och göra 4000 i skada innan man dör än att försöka hålla en flank själv och gör 700 i skada och dö när man blir svärmad
Håller med. Har slutat att "ta ansvar" allt för mycket. Man tjänar sällan på det. Som tur är tycker jag inte att det är så ofta som det blir sån där total kaos?

Citat:
8.6 and 8.7 Game Updates

Two major game updates are scheduled to arrive for World of Tanks this summer. The first of which we've already started to detail; like the inclusion of tier X SPG's, a new Korean-inspired map Sacred Valley, and much more. How much more, you ask? By the end of the summer we're aiming to have 24 new vehicles, three new maps, six redesigned maps, adding Encounter mode to three additional maps, and that's just the start. We'll have more details about what's in store soon, so stay tuned.

Känns kul att de verkar jobba hårt på att få till mer och bättre kartor, vagnar etc. Skall bli spännande att se vad som kommer.
----

Har f.ö. fått en ny favvo på testservern. Efter att ha kört Bat Chat m.m. så testade jag den franska premiumvagnen FCM 50t. Riktigt skoj att köra! Lite vek i plåten men spelar man den som en medium är den skitkul! Fast 11.900 guld? Seriöst?
Citera
2013-06-02, 13:15
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
Lite funderingar, har inte spelat så länge så jag har inte direkt någon råkoll på allt rörande spelet.
Men hur tänker spelmakarna när man te:x har tanks som togs i drift i mtten på 40-talet och man får helt plötsligt möta tanks som är utvecklade i mitten på 50-talet, det händer ju ganska mycket på utvecklingsfronten på 10 år, där kan jag känna att det är riktigt obalanserat....

Detta märks väldigt mycket i de högsta klasserna tycker jag, vilket gör att jag kör allt mindre i de högre klasserna, utan tycker det är roligare i lägre och mellan klasserna, där försöker jag hitta något roligt att rulla runt med!

Taktik är fantastiskt roligt ämne, jag gör alltid rätt alla andra gör fel, så är det bara!
Det är skillnad på balans i verkligheten och balans i spelet. Även om en 60-tals vagn möter en.40-tals vagn så har WG gjort de ungefär jämlika om de är i samma tier. Det finns också tanks som sku?le kunna vara bättre om de skulle kunna stjuta med alla sina kanoner de har på sin modell(m3 lee, churchill I etc)
Citera
2013-06-02, 14:46
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aardwolf
Är det bara muppar som spelar på helgerna? Har lirat med alla min vagnar och totalt kaos. Inget taktiskt tänk och bara anarki.

På helgerna?

Med lite tur är det konstant muppar som lirar. Ännu mer nu när många är på testservern
och leker lite
Citera
2013-06-02, 14:52
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
8.6 and 8.7 Game Updates

Two major game updates are scheduled to arrive for World of Tanks this summer. The first of which we've already started to detail; like the inclusion of tier X SPG's, a new Korean-inspired map Sacred Valley, and much more. How much more, you ask? By the end of the summer we're aiming to have 24 new vehicles, three new maps, six redesigned maps, adding Encounter mode to three additional maps, and that's just the start. We'll have more details about what's in store soon, so stay tuned.

Sacred valley verkar för övrigt vara en jävligt kul map... Har dock bara kört den 2 ggr men det finns många vägar och lurigheter.
Citera
2013-06-02, 18:41
Medlem
http://worldoftanks.eu/news/7421-new-clan-wars-campaign-first-stage-revealed/

ladda sandlåde-tanksen

ser kul ut, lär ju bli kul med tier 1-6 battles första 10 dagarna.
Citera
2013-06-02, 19:02
Medlem
Euripidess avatar
Finns det någon klan som tar in fok som inte är så bra (som jag då), inte har så bra vagnar än (har typ 5 tier fem-vagnar) och som inte kan lira varje dag? Jag är aktiv åtminstone varje vecka men sällan varje dag...måste ju jobba och ha ett liv också. Spelar ingen roll om det är en svensk eller internationell klan så länge jag slipper se: "siemaPL", för då skjuter jag jäveln.

Har ni tips, pm:a mig! =)
Citera
2013-06-02, 19:22
Moderator
Arne.Ankas avatar
Vagnen till vänster håller jag på och "grindar" men fyfan va tråkigt de är
http://www.dn.se/Images/2013/06/02/syraienPansar683.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Finns det någon klan som tar in fok som inte är så bra (som jag då), inte har så bra vagnar än (har typ 5 tier fem-vagnar) och som inte kan lira varje dag? Jag är aktiv åtminstone varje vecka men sällan varje dag...måste ju jobba och ha ett liv också. Spelar ingen roll om det är en svensk eller internationell klan så länge jag slipper se: "siemaPL", för då skjuter jag jäveln.

Har ni tips, pm:a mig! =)
Har du kollat på wot forum?
Citera
2013-06-02, 20:03
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Vagnen till vänster håller jag på och "grindar" men fyfan va tråkigt de är
http://www.dn.se/Images/2013/06/02/syraienPansar683.jpg

Har du kollat på wot forum?

Det har jag, men inte fan vågar jag skriva mitt önskemål om polackfri klan där inte.
Citera
2013-06-02, 20:48
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Vagnarna i spelet har inte på långa vägar samma effektivitet som i verkligheten, se bara på tiger och kingtiger hur veka dom är i spelet.
Det blir inte bättre av att ett ww2 spel har fått in en massa andra vagnar när tyskarna inte har nåt som matchar och därför slåss maus med vagnar som tillverkades under 60/70 talet.

Tiger och Kingtiger är så effektiva som de var i verkligheten, dvs inte alls.
En IS-2 hade tex sprängt turret av en Tiger, och tex hade ryssarna samma precision som tyskarna på sina kanoner.
Ska vi ha historical accuracy skulle Tiger ha en kanon med 132 i pen och Tiger2 en kanon med 200 i pen.
http://tankarchives.blogspot.se/
Citera
2013-06-02, 21:08
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
Lite funderingar, har inte spelat så länge så jag har inte direkt någon råkoll på allt rörande spelet.
Men hur tänker spelmakarna när man te:x har tanks som togs i drift i mtten på 40-talet och man får helt plötsligt möta tanks som är utvecklade i mitten på 50-talet, det händer ju ganska mycket på utvecklingsfronten på 10 år, där kan jag känna att det är riktigt obalanserat....

Detta märks väldigt mycket i de högsta klasserna tycker jag, vilket gör att jag kör allt mindre i de högre klasserna, utan tycker det är roligare i lägre och mellan klasserna, där försöker jag hitta något roligt att rulla runt med!

Taktik är fantastiskt roligt ämne, jag gör alltid rätt alla andra gör fel, så är det bara!

Tja, förutom i verkligheten då T-34-85 spöade skiten ur Chaffees i Koreakriget.
Skulle vi ta enbart tidsepoken för en tank skulle vi tex ha Hetzers som möter IS tanks, och att ryssarna skulle vara fullständigt överlägsna i lägre tier när du har Pz38t, PzIII, PzII mot T34 och KVs.
För att sen ha IS och SU-152 spöa skiten ur Tiger, Tiger2 och Ferdinands.

SerB, WGs chefsutvecklare, har rakt av sagt att de gör ett spel för att det ska vara kul och balanserat, realism/historical accuracy är i bästa fall sekundärt. Sen att 50% av stridsvagnarna i spelet knappt ens funnit som modell säger något om realismen i spelet. Hade de kört på ett realistiskt spel hade det knappast varit populärt, se bara på hur det går för Red Orchestra 1 och 2.
Jag är glad för hur spelet är, önskar bara att jag hade haft smartare lagkamrater.
Citera
2013-06-02, 21:39
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Svarar mig själv :-)

Spelade ett antal matcher under förmiddagen med g.w panther och sovjetiska tier 9 artyn (212A eller något liknande). Jag har inte spelat speciellt mycket arty tidigare heller men om de här ändringarna går igenom så slutar jag helt. Ska jag spela arty i fortsättnigen så måste jag nog börja röka så jag kan ta en rökpaus mellan skotten, men eftersom man i alla fall måste offra en get för att träffa något så är det nog bättre och lägga artyspelandet på hyllan.

Det här gör mig orolig, jag älskar mina artys och dom är rena cashcows för mig speciellt SU-8.
Någon sa dock att man inte skulle ändra så mycket på dom, men att andra tanks skulle få mer pansar typ? Säg inte att man fuckat upp hela artydelen, är ju sjukt kul att sitta långt bort med en kaffe i handen och sikta in sig på en KV-4 och fnissa lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in