2013-05-31, 12:14
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Spelet funkar inte för mig längre. Sista veckan har något hänt. Enligt stats så är ja bättre på allt. Kill2death upp, ja alla stats på mig upp. Ändå får man hela tiden matcher som är totalt obalanserade. Ditt lag dör på under minuten. Igår vann jag iprincip inte en enda match. Har gått från en winrate på dryga 50% till 32% för senaste veckan. Och då har jag ändå kört min bästa tank där jag låg på 54% winrate. Blir det inte bättre så lägger jag ner.

Så går det när man lirar med 14 puckon. Oflyt helt enkelt. Vad jag brukar göra är att svära på svenska och kalla alla cunts.
Citera
2013-05-31, 13:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Average winrate: 46.202% (median: 47.422%, standard deviation: 19.426%)
Om de stämmer då är jag skapligt bra då som ligger på stadiga 49% sen 3år tillbaka, jag som inte har någon som helst koncentration, tålamod och ibland sticker från matchen pga idiotlag.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Tiger II och Panther II kändes riktigt nice:a. De träden kommer jag absolut att fortsätta. Likaså IS-3. Grym! KV-3 däremot var inget vidare. Skall testa KV-4 också men det känns nära att jag lägger ner min T-150.
Kv-3 och kv-4 är vagnar som kan va grymma i en del lägen och totalt värdelösa i andra men efterföljaren ST-I sägs va en av de bästa tier9 vagnarna i spelet.

Citat:
lika stor besvikelse var Mausen. Vilken jävla skitcontainer!
På vilket sätt var den dålig?
Citat:
Och hur länge är testservern uppe? Hur lång tid har man på sig?
Ett par veckor minst har du på dig, test-servern brukar nollas 1-2ggr när buggfixar läggs in.
Citera
2013-05-31, 15:37
Medlem
liddens avatar
Någon som har testat arty på testservern? Har bara spelat två matcher men första känslan är att arty kommer att vara helt värdelöst efter patchen.
Citera
2013-05-31, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Så går det när man lirar med 14 puckon. Oflyt helt enkelt. Vad jag brukar göra är att svära på svenska och kalla alla cunts.
Dock märkligt att det andra laget konstant inte har dessa. Som exempel. Körde precis kloster, utraderade kl 10.50 där de vinner med 2-15. De hade 2 förstörda totalt. Så är det varje match. Och detta var min 11e förlust i rad.
Senast redigerad av estone 2013-05-31 kl. 16:24.
Citera
2013-05-31, 16:18
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ett par veckor minst har du på dig, test-servern brukar nollas 1-2ggr när buggfixar läggs in.
Ok, tack. Kanon! Trodde det bara var några dagar.

Citat:
Tyckte det var som att köra omkring i en slö permobil med en enorm stålvägg monterad på sig. Eller rättare sagt runt sig. Som en rullande plåtkub. Ingen känsla, ingen kärlek, inget äventyr. Den föll mig verkligen inte i smaken. Ett hyreshus på larvfötter typ. Det enda som saknades var en skylt på sidan om att 4:an på övervåningen var ledig för uthyrning...

Men visst är den imponerande att möta. Stod med en IS-3:a liiite snett framifrån och brassade på för fullt med guldammo. Inte en skråma. Efter 3-4 skott var jag tvungen att dra mig undan eftersom han bara körde rakt mot platsen där jag stod och tog skydd. Överlät det till någon annan att dansa vidare med den där elefanten. Lite småstukad fick man smyga iväg på andra äventyr istället.
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-05-31 kl. 16:20.
Citera
2013-05-31, 16:37
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Dock märkligt att det andra laget konstant inte har dessa. Som exempel. Körde precis kloster, utraderade kl 10.50 där de vinner med 2-15. De hade 2 förstörda totalt. Så är det varje match. Och detta var min 11e förlust i rad.

Gå in på FB-tank kanalen och plutona lite med någon då. Bara att kolla upp lite folk så att
dom är någorlunda jämspelta med dig.

Många är dom gånger man har vänt både spelglädjen och förlustsviter till det bättre med lite
platoooning

Dom som sitter där är oftast helt ok, även färskingarna, och man är åtminstone 2 eller 3 man
som inte är polacker i ens lag
Citera
2013-05-31, 16:43
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Om de stämmer då är jag skapligt bra då som ligger på stadiga 49% sen 3år tillbaka, jag som inte har någon som helst koncentration, tålamod och ibland sticker från matchen pga idiotlag.

Kv-3 och kv-4 är vagnar som kan va grymma i en del lägen och totalt värdelösa i andra men efterföljaren ST-I sägs va en av de bästa tier9 vagnarna i spelet.

Det är jävligt märkligt det där. Köpte mig en ST-I efter att jag haft KV-4an vääääldigt länge.
Med bästa kanonen är KV-4an sjukt bra för det mesta.

Så mina förhoppningar på ST-I var stora. Min blott andra tier9.

När min winrate med vagnen efter typ 30 matcher var 34% så gav jag upp och sålde
skiten. Helt sjukt så dålig den var. Eller rättare sagt, den passade mig inte alls. Helt annat
med min nästan samtidigt inköpta AMX50foch. Underbar och fortfarande en klar favvovagn
i tier9.

Men 9 och 10 känns ibland som ännu värre när det gäller idioter... Eller så är det helt enkelt
så att misstag straffar sig mycket hårdare i dom klasserna.
Citera
2013-05-31, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Gå in på FB-tank kanalen och plutona lite med någon då. Bara att kolla upp lite folk så att
dom är någorlunda jämspelta med dig.

Många är dom gånger man har vänt både spelglädjen och förlustsviter till det bättre med lite
platoooning

Dom som sitter där är oftast helt ok, även färskingarna, och man är åtminstone 2 eller 3 man
som inte är polacker i ens lag
Får nog ta och kolla det sen.
Citera
2013-05-31, 17:59
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Det är jävligt märkligt det där. Köpte mig en ST-I efter att jag haft KV-4an vääääldigt länge.
Med bästa kanonen är KV-4an sjukt bra för det mesta.

Så mina förhoppningar på ST-I var stora. Min blott andra tier9.

När min winrate med vagnen efter typ 30 matcher var 34% så gav jag upp och sålde
skiten. Helt sjukt så dålig den var. Eller rättare sagt, den passade mig inte alls. Helt annat
med min nästan samtidigt inköpta AMX50foch. Underbar och fortfarande en klar favvovagn
i tier9.

Men 9 och 10 känns ibland som ännu värre när det gäller idioter... Eller så är det helt enkelt

Det är roligt hur annorlunda det kan vara. Jag har över 60% med ST-I efter femtiotalet matcher och gillar den skarpt. IS-8 däremot pallade jag inte alls.
Citera
2013-05-31, 18:59
Medlem
nån som hittat några patchförändringar som beskriver CW-kampanjen då patchen kommer?
hittade datum ang den dels 23:e och ryssarna i klanen säger sig ha hört den 10:e.

de vanliga förrändringarna står ju.. accuracy income och sånt bjäfs .. men inte det roliga WG behöver ha lite struktur på nyheter och liknande.. enda jag inte gillar med spelet egentligen är just siten och informationen runtikring ikring spelet.
Citera
2013-05-31, 22:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Är snordyrt att repa vagnar i högre tier så det spelar helt klart roll, därför det kan va roligare att köra lite lägre tier där spelare inte behöver tänka på det.
Citera
2013-06-01, 12:55
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Någon som har testat arty på testservern? Har bara spelat två matcher men första känslan är att arty kommer att vara helt värdelöst efter patchen.

Svarar mig själv :-)

Spelade ett antal matcher under förmiddagen med g.w panther och sovjetiska tier 9 artyn (212A eller något liknande). Jag har inte spelat speciellt mycket arty tidigare heller men om de här ändringarna går igenom så slutar jag helt. Ska jag spela arty i fortsättnigen så måste jag nog börja röka så jag kan ta en rökpaus mellan skotten, men eftersom man i alla fall måste offra en get för att träffa något så är det nog bättre och lägga artyspelandet på hyllan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in