2013-06-02, 13:24
Medlem
AntiKikes avatar
Kom igen nu alla tomtar! Ni som hyllar denne uppenbarligen sinnesförvirrade numera hädangångne gubbdjävul kan väl lägga bladet från munnen!

Varför så tyst?
2013-06-02, 16:19
Medlem
bfilms avatar
Måste säga att dokumentären gav en större förståelse för Stig Wallin. Kan inte säga att jag skulle agera likadant ställd i samma situation, förmodligen tvärtom än vad han gjorde. Men personer som följer sin egna övertygelse och med logiska argument dessutom kan försvara det har min respekt.

Ni I&I skribenter brukar ju hävda att det är lätt att vara multikulti så länge man slipper se dess baksidor men Stig Wallin inte bara behöll sina tidigare åsikter, han engagerade sig ännu mer för flyktingarnas situation i Sverige efter att hans egen dotter och hennes väninna brutalt mördats.

Ingen som vet hur den andra flickans föräldrar förhöll sig till 5i12 rörelsen?
2013-06-02, 16:43
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfilm
Måste säga att dokumentären gav en större förståelse för Stig Wallin. Kan inte säga att jag skulle agera likadant ställd i samma situation, förmodligen tvärtom än vad han gjorde. Men personer som följer sin egna övertygelse och med logiska argument dessutom kan försvara det har min respekt.

Ni I&I skribenter brukar ju hävda att det är lätt att vara multikulti så länge man slipper se dess baksidor men Stig Wallin inte bara behöll sina tidigare åsikter, han engagerade sig ännu mer för flyktingarnas situation i Sverige efter att hans egen dotter och hennes väninna brutalt mördats.

Ingen som vet hur den andra flickans föräldrar förhöll sig till 5i12 rörelsen?

Du menar att Stig Wallin var psykiskt frisk?
2013-06-02, 16:57
Avslutad
Det var tur för dottern att hon blev mördad så att hon slapp uppleva faderns sinnessjukdom blomma ut. Sånt kan knäcka den starkaste.
2013-06-02, 18:05
Medlem
Karbonats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Det var tur för dottern att hon blev mördad så att hon slapp uppleva faderns sinnessjukdom blomma ut. Sånt kan knäcka den starkaste.

Jo, någon mer än jag som kom att tänka på Kejsarn av Portugallien när man hörde den ynklige stackaren uttala sig?

Som tidningen haver sagt.
Österrike, Portugal,
Metz, Japan, som det var.
Bom, bom, bom, å rulla
bom, bom.
2013-06-02, 18:17
Medlem
KuKluxKlans avatar
Raptornegern gjorde dock en välgärning när han sprättade upp de två rasförrädarna.

Att pappan var så oerhört slut i huvudet, hade jag ingen aning om. Vilken CP-gubbe!

Hela historien verkar sinnessjuk. Från början, med Palmes import av avskum - till pappans kamp för negrer(efter att hans egen dotter mördats av en sådan).
2013-06-02, 18:51
Medlem
Pattcancers avatar
Detta mord måste ha att göra med hans uppväxt som barnsoldat. Han blev produkten av sin livserfarenhet, upplever man mycket krig och våld så är risken överhängande stor att man själv blir en del av det. Speciellt när man saknar kunskap och erfarenhet att lösa problem på ett fredligt vis.

Vad gäller Stigs kamp mot rasismen så tycker jag att han verkar vara en otroligt stark människa, det kan ingen ta ifrån honom. Jag tror knappast att han tog mordet på sin dotter lättvindigt bara för att han fortsätter kämpa för ett rättvist och ett bättre samhälle.

Jag tror dessutom att Stig och alla som postat i denna tråd är rörande överens om att mordet var fel.

Det där med "Nogger + Lakrits = Sant" förstår jag i ärlighetens namn inte hur det kan tolkas som rasistiskt. Vad är det rasistiska i meningen?

Om man ska hålla på och ändra bokstäver i meningar eller namn så kanske vi borde förbjuda Balles Kaviar, det förstår väl alla att tuben är kränkande mot män, tänk efter nu. En tub innehållandes rom (tänk spermier), storleken är jämförbar med ett manligt stånd, och så heter den Kalles Kaviar! Jag känner mig oerhört kränkt och debatten bör lyftas!
2013-06-02, 18:52
Medlem
Historien påminde mig direkt om fallet med människorättsaktivisten Amanda Kijera, som brann för antirasism och att bekämpa "det vita patriarkatet"- och blev våldtagen av just precis de hon hade anlänt för att hjälpa i Haiti:

Citat:
Two weeks ago, on a Monday morning, I started to write what I thought was a very clever editorial about violence against women in Haiti. The case, I believed, was being overstated by women’s organizations in need of additional resources. Ever committed to preserving the dignity of Black men in a world which constantly stereotypes them as violent savages, I viewed this writing as yet one more opportunity to fight “the man” on behalf of my brothers. That night, before I could finish the piece, I was held on a rooftop in Haiti and raped repeatedly by one of the very men who I had spent the bulk of my life advocating for.

It hurt. The experience was almost more than I could bear. I begged him to stop. Afraid he would kill me, I pleaded with him to honor my commitment to Haiti, to him as a brother in the mutual struggle for an end to our common oppression, but to no avail. He didn’t care that I was a Malcolm X scholar.

Medan hon tiden efter händelsen kämpade med sorgen och förnedringen, kom hon fram till följande slutsats:
Citat:
Truly, I have witnessed as a journalist and human rights advocate the many injustices inflicted upon Black men in this world. The pain, trauma and rage born of exploitation are terrors that I have grappled with every day of my life. They make one want to strike back, to fight rabidly for what is left of their personal dignity in the wake of such things. Black men have every right to the anger they feel in response to their position in the global hierarchy, but their anger is misdirected.

Women are not the source of their oppression; oppressive policies and the as-yet unaddressed white patriarchy which still dominates the global stage are. Because women–and particularly women of color–are forced to bear the brunt of the Black male response to the Black male plight, the international community and those nations who have benefitted from the oppression of colonized peoples have a responsibility to provide women with the protection that they need.
http://www.occidentaldissent.com/2010/04/23/amanda-kijera-liberal-human-rights-activist-raped-in-haiti/
2013-06-02, 19:20
Medlem
bfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Historien påminde mig direkt om fallet med människorättsaktivisten Amanda Kijera, som brann för antirasism och att bekämpa "det vita patriarkatet"- och blev våldtagen av just precis de hon hade anlänt för att hjälpa i Haiti:

Medan hon tiden efter händelsen kämpade med sorgen och förnedringen, kom hon fram till följande slutsats:
http://www.occidentaldissent.com/2010/04/23/amanda-kijera-liberal-human-rights-activist-raped-in-haiti/

Det där var ju ren och skär komedi.
2013-06-02, 19:30
Medlem
Moixas avatar
Citat:

Eller varför inte den här kvinnan, eller mer specifikt hennes föräldrar:
Citat:
Biehl's family supported the release of the killers, and her father shook the murderers' hands, stating:

"The most important vehicle of reconciliation is open and honest dialogue...we are here to reconcile a human life which was taken without an opportunity for dialogue. When we are finished with this process we must move forward with linked arms."

Politisk korrekthet är ett farligt virus som är mer motståndskraftigt än något annat virus människan känner till, och när det blomstrar för fullt hos bäraren försvinner förnuftet. Det verkar inte finnas något botemedel.
Senast redigerad av Moixa 2013-06-02 kl. 19:39.
2013-06-02, 19:56
Medlem
AntiKikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattcancer
Detta mord måste ha att göra med hans uppväxt som barnsoldat. Han blev produkten av sin livserfarenhet, upplever man mycket krig och våld så är risken överhängande stor att man själv blir en del av det. Speciellt när man saknar kunskap och erfarenhet att lösa problem på ett fredligt vis.

Undrar vem som är rasist här som tror att en nigger (oavsett bakgrundshistoria) inte klarar av att lösa en konflikt utan att försöka sparka in skallen på någon blåst brud som är låg nog att hänga med denne.

Så han var alltså före detta barnsoldat och förmodligen kände subban till detta. Detta blir tamejfan dråpligare och dråpligare!

Eller för att dra ett gammalt citat: man kan ta niggern ur djungeln, men inte djungeln ur niggern.

Tillbaka till ämnet: den där gubben Wallin som tydligen har kolat verkar vara det yttersta exemplet på ett ryggradslöst kräk. Hoppas han trillade av pinnen på ett ytterst plågsamt sätt!
2013-06-02, 19:58
Medlem
AntiKikes avatar
Citat:

Hon kan fan inte ha läst en enda sida om Haitis historia, eller så hade hon metertjocka jude-goggles på sig när hon gjorde det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in