Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Visst, men de är inte muslimer.
Det är ju det hela frågeställningen handlar om.
Begreppet muslim syftar till dem vilka är födda i länder var islam är statsreligion va? Betyder det att alla "är muslimer" ? för att de har en etikett som heter muslim?
Jag går t.ex under benämning kristen, är jag därmed kristen? nej det är jag inte men jag är inte mindre helig, dvs mitt människovärde är fullt ut och vad gäller gud, så finns ingen bok vilken ger dig svaret eftersom gud omnämns i milliarder uttrycks i milliarder olika sätt och tillbeds på ytterligare billiarder sätt, du tolkar inte som din kompis tolkar, ni är två individer med varsin uppsättning känslor och reaktioner om var när och hur gud "uppenbaras" ur er respektiva tro.. att du säger att "muslimer" "inte får" är en ganska fin bluff, inte minst muslimer berättar själv om detta, finns rätt många som äter vad "deras gud" säger är riktigt för dem, och.. det fina är att det inte händer någonting när de äter sina rätter när de äter dem, dessutom är muslim ingen titel på ATT gud är närvarande för dem, alla troenden söker och letar, tycker sig känna en känsla och då blir det vad de lärt sig, kultiverat sig till.. men förstår vad du menar, bara du också förstår att kristen muslim buddhist hindu blaha blaha.. oavsett texten i någon bok, inte ger två människor samma förståelse av vad det är att "vara muslim" lika lite som att "vara brunhårig" eller vara "enbenshoppare" mjölkdrickare eller läsare, du är en människa och inte mycket mer, guden är inte muslim för det första.. isf är guden kluven som samtidigt är kristen och anbefaller muslimen att äta griskött men genast ändå förvrider sig till att bli vegetarian och absolut i nästa andetag icke droppa ättika på maten och för fan inte äta krabbor för helvete, ja menar att hur många böner ska då en muslim be för att komma fram till guds äkta anbefallning, när den tomten nu inte ens vet hur hen ska ha det?
Hade man sett att de gudstroende kommer överens.. hade jag aldrig menat att människan avgör och bedömer, medan du menar att gud bedömer?