2013-03-23, 22:31
  #1
Medlem
Ser inte bättre ut än att jag funderar på att plugga några år i Karlstad efter att jag är klar med gymnasiet i sommar. Har suttit och kollat runt litegrann på Karlstads kommuns hemsida om hur det verkar va att bo där, men hittar inte riktigt något som hjälper mig.

Finns det över huvud taget något att göra där uppe i Värmland? Visst det är en relativt stor stad men det känns som att många stora städer inte har särskilt mycket att erbjuda mer än ett 9-5 liv. Finns det något natt- och kulturliv över huvud taget, och hur är det att bo som student där? Är det på campusområdet eller i stan som allt händer?
Citera
2013-03-23, 23:00
  #2
Medlem
Som student, hamnar du troligen på Kronoparken. Grattis, du kommer längta hem ganska snart!
Uteliv? -Jadu, du hittar nog ganska snart till torget i Karlstad och då letar du upp statyn, vänder höger sida mot rådhuset och framför dig ser du Karlstads uteliv
Citera
2013-03-23, 23:06
  #3
Medlem
Barbieblond2000s avatar
Jag har spenderat en hel del tid i Karlstad och det är en mysig stad! Utelivet skulle väl kunna vara bättre, alla två (tre, fyra kanske) krogar ligger på samma ställe med en korvkiosk i närheten!

Om jag fick möjligheten och inte hade så himla mycket dålig historia i Karlstad hade jag flyttat dit
Citera
2013-03-24, 13:02
  #4
Medlem
dannywtfs avatar
Som student kommer du troligtvis att hamna i Kronoparken, men om du kan slippa det så undvik. En kompis bodde där och han gick inte ut utan att ha någon med sig. Det finns trevligare områden även om det egentligen aldrig hände något med honom.

Utelivet är inte heller så värst mycket att hurra över. Det beskrevs bra tidigare när det stod att allt fanns vid statyn på torgen och det stämmer faktiskt ganska bra. Ankan, Blue Moon och Nöjes är väl de som flest studenter går till har jag för mig.

Staden i sig är dock mycket trevlig. Den är absolut inte för stor och det finns ett relativt gott utbud med krogar och fik om man vill socialisera lite. Det är fin miljö också, men det jag saknar mest med Karlstad är nog de fagra damerna. Där blir det ändå tummen upp.
Citera
2013-03-24, 14:56
  #5
Medlem
Kronoparken är inte så farligt som alla säger, sköter man sitt och inte står och heilar / skriker i krpcentrum så är risken att hamna i bråk ganska låg.
Om man vill bo nära universitetet men inte på kronoparken så välj frödingshöjd, vissa säger att det är samma sak men när jag var hos en kompis där så var det stor skillnad på områdena.
Har man bil eller inte är rädd för att åka buss så kan man ju alltid bo lite utanför Karlstad, folk säger att Hammarö / Skoghall är fint. Ligger ändå bara strax under en mil från Karlstad.
Citera
2013-06-02, 17:03
  #6
Medlem
tgv23000s avatar
Jag har ställt mej i kö hos KBAB nyligen, tänkte flytta till Karlstad om ett år ungefär. Visst borde jag samlat ihop köpoäng tillräckligt för att få en hyrestvåa i ett bra centralt område då??
Citera
2013-06-13, 11:16
  #7
Medlem
kjellouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Jag har ställt mej i kö hos KBAB nyligen, tänkte flytta till Karlstad om ett år ungefär. Visst borde jag samlat ihop köpoäng tillräckligt för att få en hyrestvåa i ett bra centralt område då??
ska du bo centralt är det praxis på 3 års köande.
Citera
2013-06-27, 18:26
  #8
Medlem
Heureuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Jag har ställt mej i kö hos KBAB nyligen, tänkte flytta till Karlstad om ett år ungefär. Visst borde jag samlat ihop köpoäng tillräckligt för att få en hyrestvåa i ett bra centralt område då??


KBAB, burrrr! Du lär ju kunna skrapa ihop poäng till att kunna bo på Bellevue iaf!
Citera
2013-06-27, 19:23
  #9
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heureux
KBAB, burrrr! Du lär ju kunna skrapa ihop poäng till att kunna bo på Bellevue iaf!
är inte KBAB bra? vilka bostadbolag är bättre? Jag vill inte bo i nåt skitområde med alkisar o blattar.
Citera
2013-06-30, 01:53
  #10
Medlem
Det bästa stället att bo på i Karlstad är utan tvekan enligt mig på Färjestad, om man ska ha villa.

Annars sundsta
Citera
2013-07-02, 08:38
  #11
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
är inte KBAB bra? vilka bostadbolag är bättre? Jag vill inte bo i nåt skitområde med alkisar o blattar.

KBAB är helt okej beroende på område, problemet är att vill man ha en tvåa vilket är det mest eftersökta så krävs det mer eller mindre tre års kötid, du kan komma undan med mindre men då skall du ha tur.
Citera
2013-07-04, 02:55
  #12
Bannlyst
Riktigt tråkig stad. Alla känner alla osv. Flytta inte hit
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in