2013-06-02, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
psst, vill ni ha en jävla rysare till nattmackan? detta kommer väl med stor sannolikhet att läcka ut i media redan i morgon men av hänsyn till källor kan jag inte säga mer än att KJ må agera lugnt o sansat IN PUBLIC men på natten i sömnen pratar han tydligen en hel del, bland annat om sig själv i tredje person, om blod som sprutar... visst, killen har säkert ena jävla mardrömmar just nu.. men.. ja..
hade velat skriva stort PRECIS EXAKT vad jag vet men vill inte röja källor, jag hoppas att ni förstår..
överlåter spekulerandet till er. god afton.

Har de inte tystnadsplikt där och det skall inte vara så svårt att spåra källan odet är sant det du skriver.
Citera
2013-06-02, 10:19
Medlem
africancoffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
VB lämnade aldrig exet.

Det man bör fundera på istället är vilken tid exet förde bort VB från lägenheten.

Åkte de bil tillsammans och var VB då vid liv. Är det troligt att VB frivilligt följa med exet ut på en "rundtur" eller tvingades hon till det, om hon nu inte var död.

Jag tror VB var död runt klockan 21 och även om det tar lite tid så kommer de hitta spår som talar för att hon dödades i hans lägenhet.

Alternativet är att han fick henne levande till sommarstugan eller till någon plats i skogen där han dödade henne, men då pratar vi inte om en impulshandling utan om något helt annat.

Jag har sett exempel på folk som gått in i en riktig tokvärld och helt tappat all verklighetsförankring och en del talar väl för att så även kan ha skett för KJ. Det finns ju en möjlighet att KJ tidigare under dagen betedde sig märklig och skrämmande och det var därför VB skickade sms, dessa kanske var ett rop på hjälp.

Inne på samma resonemang. Tror inte heller hon lämnade KJ.
Biltur mer eller mindre frivillig. Levde hon, så kanske det är dåligt med bevis i bilen. Transporterade han henne efter ett mord i lägenheten/stugan/skogen så borde det finnas spår i bilen.

Brottsplats samt mordvapen vore mycket bra att finna. Det skulle säkert underlätta och stödja den tekniska bevisning som dom redan har.
Citera
2013-06-02, 10:21
Medlem
Lagro

Om KJ hade varit gärningsmannen hade mordet skett i bostaden och kroppen styckats, för att lätt kunna forsla ut den.
Nu kan man vara helt övertygad om att någon brottsplats fanns inte i bostaden, därför det kan tas för givet en mycket noggrann undersökning om det har gjorts, samma sak gäller bilarna som han kunnat använda.
Att KJ skulle ha mördat VB ute i naturen eller annat ställe och sedan styckat kroppen och forslat bort den måste ses som långsökt och orimligt. Om så skulle varit fallet att ett mord skett där, hade gärningsmannen med all sannolikhet lämnat kroppen där också.

Jag anser åklagarna har bränt det mesta av sitt krut, de har inte mycket mer att komma med.
Eftersom VB hade något slags förhållande till KJ, har hon säkert lämnat vissa spår efter sig.

Jag är övertygad det här mordet kommer inte att lösas om inte brottsplatsen hittas.
Jag anser att brottsplatsen den finns i en bostad och styckningen gjordes för att underlätta bortforslingen, men var, det är frågan ?
En stor belöning till den som kan lämna uppgifter att mordet löses, är nog enda sättet att få en lösning på mordet.
Senast redigerad av Lagro 2013-06-02 kl. 10:25. Anledning: ändrad ord
Citera
2013-06-02, 10:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Om KJ hade varit gärningsmannen hade mordet skett i bostaden och kroppen styckats, för att lätt kunna forsla ut den.
Nu kan man vara helt övertygad om att någon brottsplats fanns inte i bostaden, därför det kan tas för givet en mycket noggrann undersökning om det har gjorts, samma sak gäller bilarna som han kunnat använda.
Att KJ skulle ha mördat VB ute i naturen eller annat ställe och sedan styckat kroppen och forslat bort den måste ses som långsökt och orimligt. Om så skulle varit fallet att ett mord skett där, hade gärningsmannen med all sannolikhet lämnat kroppen där också.

Jag anser åklagarna har bränt det mesta av sitt krut, de har inte mycket mer att komma med.
Eftersom VB hade något slags förhållande till KJ, har hon säkert lämnat vissa spår efter sig.

Jag är övertygad det här mordet kommer inte att lösas om inte brottsplatsen hittas.
Jag anser brottsplatsen den finns i en bostad och styckningen gjordes för att underlätta bortforslingen, men var, det är frågan ?
En stor belöning till den som kan lämna uppgifter att mordet löses, är nog enda sättet att få en lösning på mordet.
Troligare är att mordet löses genom ett erkännande.

Vad skulle en belöning hjälpa om ingen såg mordet? Alla som eventuellt har sett det har redan hört av sig.
Citera
2013-06-02, 10:39
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det var väl ett jävla gnäll på advokaten. Han gör bara sitt jobb. Han kan för fan inte gå emot sin klients vilja, då skulle han kickas ut ur samfundet. Det är INTE hans sak att ställa diagnos på sin egen klient och dessutom försöka få honom att erkänna! Släpp advokaten nu. Hitintills tycker jag att han har agerat helt rätt utifrån vad vi vet.

Förlåt om detta avhandlats tidigare men är han utsedd som offentlig försvarare eller är det en advokat den misstänkte själv har anlitat?
Citera
2013-06-02, 10:39
Medlem
Citat:

Jag anser brottsplatsen den finns i en bostad och styckningen gjordes för att underlätta bortforslingen, men var, det är frågan ?

Vad som talar emot att KJ skulle ha dödat VB i hans lägenhet med (upp till nio?) knivhugg och sedan styckat kroppen för bortforsling till de två fyndplatserna är:

Det har inte bekräftas att VB's blod finns i KJ's lägenhet.

Vanligast vid en transportstyckning är att kroppsdelarna är paketerade i plast av något slag och/eller nedgrävda på något sätt, men VB's kroppsdelar hittades opaketerade och helt öppet i terrängen vilket talar emot en transportstyckning. GM har alltså styckat henne någon annanstans och gjort det enbart för (lust/nöje) skull.
Citera
2013-06-02, 10:41
Medlem
Woolyhats avatar
För det första:
Att han inte kunnat skjutsa för att han druckit 1 öl är inte ett giltigt alibi..

Jag gissar på att han åkte iväg med henne i bilen, och ut i nån skog eller liknande, och hade ihjäl henne där.

Hon har förmodligen blivit mördad och styckad dagen efter på samma plats, han kanske insåg att hon skulle snabbt skulle bli upptäckt där hon låg, och att flytta en död kropp med likstelhet är förmodligen inte lätt, där av styckningen.
Citera
2013-06-02, 10:42
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Utan ett polisuttalande om blodet vet vi intet.
Citat:
Polisens tekniker har inte ännu hävt de två fordon som togs in till polisstationen för drygt en vecka sedan. Det mesta talar dock för att blodfyntet gjordes i mannens lägenhet.
– Jag kommenterar inte det, säger Bergström.
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7687068
Citat:
Blodet som kopplar 22-åringen till Vatchareeya Bangsuans död ska vara funnet i bilens bagagelucka.
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6856557
Citera
2013-06-02, 10:43
Medlem
lilltoes avatar
Något säger mig att Bodengrab* aldrig var ute på någon skallgång. Han satt säkert och läste ur vittnesuppgifter och ev. förhör. Det var därför han blandade ihop Tom*y som MT. troligen var det Tom*y som varit med i skallgången och vittnade om KJ och hans förehavanden under söket. Det känns som om fler sådana vittnesuppgifter kommit via den vägen.
Citera
2013-06-02, 10:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Utan ett polisuttalande om blodet vet vi intet.
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6856557
NSD:
Citat:
Den misstänkte 22-åringen är nu häktad fram till den 14 juni. Det troliga är att han kommer att sitta frihetsberövad betydligt längre tid än så.
Ja, tio år, typ.
Citera
2013-06-02, 10:46
Medlem
Ser man logiskt på det här styckmordet, visste gärningsmannen att VB besökte KJ och han visste vilken väg hon gick hem.
Han plockade upp henne som att han råkade åka den vägen och sedan åkte de hem till honom och där skedde mordet. Han styckade kroppen för att lätt kunna forsla bort den och placerade kroppsdelarna med motiv att KJ skulle få skulden för mordet.

Motivet kunde vara någon form av svartsjuka eller att KJ hade inget större intresse av den här mannen att ha något närmare förhållande med.
Mannen har tagit det som en kränkning och det anser jag är hämden av honom.

Man skall inte tro att folk i andra länder har samma värderingar som många svenskar har, att bli kränkt av en kvinna kans ses som mycket negativt i vissa länder.

Allt ovan är en tänkbar teori för det tragiska mordet.
Citera
2013-06-02, 10:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ser man logiskt på det här styckmordet, visste gärningsmannen att VB besökte KJ och han visste vilken väg hon gick hem.
Han plockade upp henne som att han råkade åka den vägen och sedan åkte de hem till honom och där skedde mordet. Han styckade kroppen för att lätt kunna forsla bort den och placerade kroppsdelarna med motiv att KJ skulle få skulden för mordet.

Motivet kunde vara någon form av svartsjuka eller att KJ hade inget större intresse av den här mannen att ha något närmare förhållande med.
Mannen har tagit det som en kränkning och det anser jag är hämden av honom.

Man skall inte tro att folk i andra länder har samma värderingar som många svenskar har, att bli kränkt av en kvinna kans ses som mycket negativt i vissa länder.

Allt ovan är en tänkbar teori för det tragiska mordet.

Hur får du det att passa med det här:

kriminaltekniska laboratorium som säger att Vat*hareeya Bangsu*ns blod har hittats på en plats som sammankopplas till 22-åringen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in