2013-06-02, 09:01
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
psst, vill ni ha en jävla rysare till nattmackan? detta kommer väl med stor sannolikhet att läcka ut i media redan i morgon men av hänsyn till källor kan jag inte säga mer än att KJ må agera lugnt o sansat IN PUBLIC men på natten i sömnen pratar han tydligen en hel del, bland annat om sig själv i tredje person, om blod som sprutar... visst, killen har säkert ena jävla mardrömmar just nu.. men.. ja..
hade velat skriva stort PRECIS EXAKT vad jag vet men vill inte röja källor, jag hoppas att ni förstår..
överlåter spekulerandet till er. god afton.

Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Ponera att du talar sanning..... Ponera att din "källa" talar sanning ..... Hur kan man vara så såker på att han talar om sig själv i tredje person? Det kanske är en treje person han talar om.....

Eller så är han så slipad att han låtsas sova och låtsas prata i sömnen för att på så sätt skjuta skulden på tredje person.
Citera
2013-06-02, 09:05
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Jag vet att de har haft spaning på föräldrarnas hus, men inte under hur lång tid. Har fått bekräftat att de har parkerat sina bilar vid bekräftarens hus, och gått upp i skogen ovanför KJs föräldrahem, och suttit/stått på spaning där.

Det har säkert varit spaning där, men frågan är om de haft det dygnet runt och följt varje bil som lämnat föräldrarnas bostad. Jag har det som troligt att någon kollade med KJ om han ville vara med på mps sista sök vid Mjösjöberget. Han hade varit med på många sök och bor i Boden. Dessutom erkänt god kännedom om området.
Citera
2013-06-02, 09:10
Medlem
073RLAZDs avatar
.. MTGM
lite frågor:
1, Han hade blod i bakluckan på sin bil, när är DNA klart?
2, Jag läser att han var lite insnöad på militärhistoria, vapen och sådant. Var han även jägare?
3, Hade/har han hund?

- - -

Fantasin spinner:

Har MT förvarat jaktbyte i bilen? Kan blodet komma från en hare eller något?
Varför skulle han låta BO gå iväg och sedan ta henne? Varför inte hemma? Är det säkert att hon var där? Har han berättat det, varför skulle han göra det? För att verka oskyldig om någon sett henne eller vad?
Vilket motiv skulle han kunna ha? Jag kommer inte på något annat än om han blivit så knäpp att han lekte krig.
Är inte säker på att det är rätt GM.
Hade han hund? Kan hunden ha käkat upp händerna?
Var är händerna!?
Har GM tagit dem som trofé?
Har vilda djur dragit iväg med händerna?

Verkligen vidrigt!
Hoppas man hittar händerna och gärningsmannen!
För övrigt var kommentaren om kackerlackor inte så trevlig, hur kan man hata någon så?
Jag tror inte jag skulle reagerat så om mitt x tillfälliga romanser.. Eller om mitt X -eller någon annan.
Mkt makabert skrivet.
Kan BO ha utpressat familjen karate på ngt sätt?

Citera
2013-06-02, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Har inte följt den här tråden förrän nu, på senare tid, men betänk följande:

Vet man absolut säkert att VB över huvud taget befunnit sig i KJ:s lägenhet under e. m./kvällen, 4 maj ? I den personkrets kring VB som främst tilldrar sig polisens intresse återfanns KJ, den huvudmisstänkte i församlingen. Varför fäster man avseende vid eller tilltro till uppgifter från en huvudmisstänkt som kan ha varit en av dem som senast såg VB i livet ? Kanske den sista hon såg innan hon avled ? Kände KJ till vid vilken tid VB begav sig hemifrån ? Skulle han hämta henne vid porten eller kunde han plocka upp henne gående på vägen i hans riktning ? Var KJ i så fall ensam i bilen när detta skedde ? Många frågor som synes ..

Jag betvivlar att VB dödades i KJ:s hem, känner mig övertygad om att detta skett relativt snart sedan hon lämnat sin bostad och på en undanskymd plats som ännu inte lokaliserats. Jag är dessutom inte helt säker på att KJ varit ensam vid dådet.

Bra tänkt där, VB kanske aldrig kom till lägenheten utan endast till KJs bil.
Citera
2013-06-02, 09:16
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det har säkert varit spaning där, men frågan är om de haft det dygnet runt och följt varje bil som lämnat föräldrarnas bostad. Jag har det som troligt att någon kollade med KJ om han ville vara med på mps sista sök vid Mjösjöberget. Han hade varit med på många sök och bor i Boden. Dessutom erkänt god kännedom om området.

Är det så fick han med säkerhet bråttom och gjorde ett desperat försök att flytta kroppsdelarna. Detta lyckades nog inte så bra. Kanske tog han bara med sig händerna som låg under benen. Därför blev benen uppställda/lagda i någon sorts ordning. Troligtvis hann han inte heller sätta för luckan i fönstret som det var tänkt.
Citera
2013-06-02, 09:29
Medlem
lilltoes avatar
Jag tror att benen varit på plats hela tiden, alltså inte flyttade. De beräknades få plats i gropen, men fick bäras in i Gula huset på vägen hem. Temperaturen låg dagtid på 12-15 grader utom de sista dagarna. Natt-temperaturen låg på ett par plus. Ung. kylskåpstemp.. Har inte kollat, men benen är placerade på den sida huset har mest skugga. Huset har under tiden inte varit stekhett och förmultningsprocessen på benen har absolut varit långsammare än vid fp2. Om de stod upp har likvätskan mest sipprat från snittytan. Av de bilder jag sett och totalt okunnig gällande det jag skriver, tror jag dock att delarna varit orörda sedan placering. Det torra obehandlade trägolvet har sugit upp den mesta vätskan.

Men var har KJ gjort inne i huset, om han varit i det?
Citera
2013-06-02, 09:31
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det finns inga kontakter efter 18:40; däremot ett tiotal signaler dessförinnan. - Sedan sägs det också ha uppfångats en allra sista signal (svag sådan) vid 21-tiden som man inte tror behöver representera varken samtal eller sms.

Sista "signalen" var nog när telefonen dog alt. stängdes av.
Citera
2013-06-02, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Fast varför skulle de ringa honom när de gör ett sök med innersta kretsen?
-MPS hade ju ansett att han betedde sig skumt
folk i tråden säger att MPS kontaktade polisen om att han var med
vid sista söker mot Råbäcken så var en polis med i söket (saatt han var där för att se hur ett MPS-sök gick till)
Citera
2013-06-02, 09:35
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Fast det tog tid innan man anmälde så även om hon trodde att hon skulle komma hem, så trodde hon att hon sover över hos den sk kamraten. Hon oroade sig inte just då.
Är man i den åldern behöver man inte komma hem halv åtta eller så.

Hon bör ha ätit sin efterrätt innan hon gick annars hade mamman sagt att hon kom inte trots att hon gjort efterrätt.
Nej det finns väl kontakter senare än halv åtta så hon va nog vid liv och vid sin mobil. Man plockade in alla hennes kontakters mobiler, så man har en uppfattning om att hon mördades 4-5 maj vilket har utökats från 4 till 5 maj, och det bör vara en indikation på att det kan ha skett senare än halv åtta.

Jag tror inte hon fick sin efterrätt. Var inne på Belle Sap-något sidan och det verkade som om de skulle laga hennes favoriträtter som VB så hett önskade. Översättningen var så där, men någon slags fisksallad med ris ingick bl a.
Citera
2013-06-02, 10:02
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Du menar då är man omyndigförklarad ? Var har du fått det ifrån ? JeeZeus, okunskapen i den här tråden är bedövande ..

Men du läser inte vad jag skriver!

Visst det finns inte omyndighetsförklaring längre, det avskaffades för x antal år sedan.
Men det betyder inte att bara för att det inte finns och att folk är "myndiga" med god man att de i praktiken är myndiga. Detta beslut att inte omyndigförklara är ett politiskt beslut, det betyder inte att alla Sveriges invånare automatiskt är kapabla att ta hand om sig själv.

Hur det är i KJ:s fall vet jag inte, skrav jag också tidigare. Men har man god man så är det nått som inte stämmer.

I övrigt tror jag också som någon nämnt att VB aldrig var i KJ:s lght den aktuella kvällen, mer sannolikt är att de åkte till annan plats, stugan eller liknande.
Citera
2013-06-02, 10:05
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Jag vet inte att jag läst att KJ under spaningstiden varit i Gula huset, däremot i området. Om det är via span eller mobiluppkopplingar låter jag vara osagt.
Jag vet inte om jag skrev i, men jag vet att jag citerade Expressen.
Citat:
Citat:22-åringen har enligt uppgift medgett att han nyligen besökt det gulflagnade före detta militära trähuset mellan Gammelängsberget och Mjösjöberget i Boden, där offrets ben hittades i måndags.

Tillägg:http://www.expressen.se/nyheter/poli...ja-22-aringen/

Tillägg:
Skälet till att KJ medgivit besöket kan vara att han vet att de kommer att finna spår av honom på platsen, eller att de berättat om spaningarna.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-06-02 kl. 10:12.
Citera
2013-06-02, 10:05
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Jag tror inte hon fick sin efterrätt. Var inne på Belle Sap-något sidan och det verkade som om de skulle laga hennes favoriträtter som VB så hett önskade. Översättningen var så där, men någon slags fisksallad med ris ingick bl a.
Av vad som framgår av mammans i media återgivna uttalande så får det nog betecknas som oklart om hon åt efterrätten direkt efter reklamrundan eller om det var tänkt att den skulle ätas när hon kom hem från pluggandet hos "kompisen". Inte för att jag ser att det skulle spela någon roll, hon har, enligt mamman, i vart fall varit hemma mellan reklamutdelandet och pluggandet.

Mamman har sedan sagt att hon trodde att hon skulle komma hem på kvällen. Sedan har hon ringt mobilen varvid signaler har gått fram men vid försök kring klockan 22 var mobilen avstängd och/eller utom masträckhåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in